  • 31. Data: 2007-02-05 16:51:03
    Temat: Re: porzadki i windows 98
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    news:eq7bd2$lsi$2@news.onet.pl...

    > Złodziejem jest ten kto kradnie, a odbiorca twórczości NICZEGO twórcy nie
    > kradnie.
    > Nawet jeśli korzysta z nielegalnego lub pirackiego egzemplarza utworu.

    No dobra, to w tym wypadku jest paserem. Tego słowa też nie ma w prawie.
    Można nazwać to chyba ogólnie przestępstwem jeżeli dot. to będzie
    programów.
    --
    Maluch

  • 32. Data: 2007-02-06 00:00:36
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Sowiecki Agent napisał:
    > ucieka mu mu zysk ktory by osiagnal gdyby kopiujajcy (bezprawnie) jego
    > program raczylby go zakupic. Jest to forma kradziezy od strony moralnej
    > co bys tu nie cudowal.

    Nie, to jest nadużycie, a nie kradzieży.
    No tak - wiem, że M$ i jemu podobne koncerny uważają, że cała kasa, którą mam w
    kieszeni należy do nich. Ale tylko oni.

    > no i co z tego ?

    A no to, że nawet piracka kopia przynosi twórcy jakieś korzyści.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 33. Data: 2007-02-06 00:02:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Maluch napisał:
    > No dobra, to w tym wypadku jest paserem. Tego słowa też nie ma w prawie.
    > Można nazwać to chyba ogólnie przestępstwem jeżeli dot. to będzie
    > programów.

    Paserem jeżeli ma pirackie, ale nie nielegalne.
    A dlaczego akurat programów?
    Dlaczego nie książek w bibliotekach, pożyczanych kolegom itd. itp. ??

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 34. Data: 2007-02-06 05:36:45
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Paserem jeżeli ma pirackie, ale nie nielegalne.

    A nielegalny, to zgodzisz się, że chyba będzie bezprawny.

    > A dlaczego akurat programów?

    Dlatego, że kk bardziej chroni programy niż inne radosne wytwory i art. 293
    mówi o paserstwie.
    --
    Maluch

  • 35. Data: 2007-02-06 06:24:26
    Od: MiKeyCo <z...@p...cy.rot13>

    Maluch napisał(a):
    > A skąd takie wnioski? Mam zupełnie odmienne zdanie o MS.

    W sprawie znanej mi MS _nie_ wnioskował o ściganie. Jaka była tego
    przyczyna (bałagan/świadoma polityka) nie wiem. ZTCW po prostu nie
    odpowiedziano na pismo z prokuratury (na pewno była spora zwłoka) lub
    odpowiedziano negatywnie po dłuższym czasie.

    Podobieństwa:
    - osoba fizyczna;
    - brak rozpowszechniania;
    - użytkowanie prywatne;
    - jedno stanowisko;

    Różnice:
    - posiadanie licencji (raczej bezwarunkowe uprawnienia do bezpłatnego
    odbioru licencji i używania programu z czego nie skorzystano, nie wiem
    czy MS sprawdził tę okoliczność);
    - używanie kopii pochodzącej z przestępstwa (zdaniem prokuratury);

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 36. Data: 2007-02-06 06:37:25
    Od: MiKeyCo <z...@p...cy.rot13>

    MiKeyCo napisał(a):
    > - używanie kopii pochodzącej z przestępstwa (zdaniem prokuratury);

    Rzecz jasna chodziło o ściganie karne z urzędu.

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 37. Data: 2007-02-06 11:07:07
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Arek napisał(a):

    > Nie, to jest nadużycie, a nie kradzieży.

    to jest kraziez od strony moralnej koneic i kropka :)

    > A no to, że nawet piracka kopia przynosi twórcy jakieś korzyści.

    ale to nie jest usprawieldiwieniem kraziezy jezeli zaostrzono srodki
    ostroznosci

  • 38. Data: 2007-02-06 11:08:35
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Maluch napisał(a):

    > Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości

    > A nielegalny, to zgodzisz się, że chyba będzie bezprawny.

    aby byl nielegalny musi byc uzyskany odosoby nieupraniwonej, cyzli
    ukradziony, jezlei wszedl w jego posiadanie droga legalna to mimo iz
    zlamal postanowienia umowy cywilnoprawnej program nadal jest legalny.

    P.

  • 39. Data: 2007-02-06 11:24:08
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Sowiecki Agent wrote:

    > ucieka mu mu zysk ktory by osiagnal gdyby kopiujajcy (bezprawnie) jego
    > program raczylby go zakupic. Jest to forma kradziezy od strony moralnej
    > co bys tu nie cudowal.

    Tzn. twoim zdaniem jak używam Linuksa to *kradnę* Windows'a? Popatrz
    jaki zysk *ucieka*.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 40. Data: 2007-02-06 19:59:07
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > Tzn. twoim zdaniem jak używam Linuksa to *kradnę* Windows'a? Popatrz
    > jaki zysk *ucieka*.

    mysle ze pierd. od rzeczy ma pewne granice, jak bys uzywal linuksa to
    daltego ze taki produkt wybrales jak bys wybral windowsa i nie raczyl za
    niego zaplacic wtedy gdybys mial taki obowiazek wowczas bys pozbawil
    go naleznego zysku.

    P.