  • 1. Data: 2003-07-23 08:56:31
    Temat: poręczyciel i rozdzielnosc majatkowa
    Od: SkunkWeed <n...@h...com>

    Witam.

    Moje pierwsze pytanie dotyczy poręczenia kredytu.
    Jeśli kredyt nie zostaje spłacony to komornik z braku możliwości
    ściągnięcia długu od kredytobiorcy zajmuje wynagrodzenie poręczyciela.
    Czy poręczyciel ma prawo potem, na drodze sądowej, żądać od
    kredytobiorcy, któremu świadomie poręczył, zwrotu kwoty, którą zabrał
    komornik i jakie jest prawdopodobieństwo, że kwotę tę może odzyskać?

    Pytanie drugie: jak wygląda postępowanie w wypadku, gdy małżeństwo chce
    mieć rozdzielność majątkową? Do tej pory jest wspónota ustawowa.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam,
    Monika.

  • 2. Data: 2003-07-23 09:28:02
    Temat: Re: poręczyciel i rozdzielnosc majatkowa
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "SkunkWeed" <n...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > kredytobiorcy, któremu świadomie poręczył, zwrotu kwoty, którą zabrał
    > komornik i jakie jest prawdopodobieństwo, że kwotę tę może odzyskać?

    Ma prawo.

    A czy my tu wrozki jakies jestesmy ?
    Na wyrok ma prawie 100% szans.. gorzej z wyegzekwowaniem.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-07-23 10:03:09
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "SkunkWeed" <n...@h...com> napisał w wiadomości
    > Pytanie drugie: jak wygląda postępowanie w wypadku, gdy małżeństwo chce
    > mieć rozdzielność majątkową? Do tej pory jest wspónota ustawowa.

    Dzwonisz do notariusza, mówisz, że chciałbyś ustanowić rozdzielność
    majątkową, umawiasz się na 10 minutowe spotkanie i po sprawie.
    Przygotuj jeszcze jakieś 600 zł.