  • 41. Data: 2010-05-04 21:53:26
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak się bronić
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hrq48c$9af$1@node1.news.atman.pl...

    > Chyba faktycznie mnie nie zrozumiałeś.

    To może spróbuj wyjaśnić przystępniej.

    > I chyba zakładasz że wyprzedzający jako pierwszy rozpoczął
    > swój manewr co nie wynika z opisu.

    Nic nie zakładam.

  • 42. Data: 2010-05-04 21:56:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    >W wiadomości
    zeta.pl

    > Wszystko. Jakby nie wyprzedzał, nie byłoby dzwonu. Spowodował kolizję.

    Idąc tym tokiem rozumowania spokojnie możnaby dowieść, że powinien zostać
    ukarany za wyjazd z garażu, bo jakby nie wyjechał tego dnia, to by do
    kolizji nie doszło.

  • 43. Data: 2010-05-05 01:38:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:
    > I chyba zakładasz że wyprzedzający jako pierwszy rozpoczął
    > swój manewr co nie wynika z opisu.

    ale z zeznan policjanta juz zapewne tak.

  • 44. Data: 2010-05-05 01:38:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Big Jack wrote:
    > W wiadomości
    zeta.pl

    > Wszystko. Jakby nie wyprzedzał, nie byłoby dzwonu. Spowodował kolizję.

    jakby nie skrecal tez by nie bylo.
    Niestety twoja logika tu nie ma zastosowania.

  • 45. Data: 2010-05-05 01:45:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Eee! To trochę bez sensu. To już prędzej by sie dało wydedukować to ze
    > śladów na jezdni.

    tez. ale teraz po nich zapewne nie ma śladu, dlatego wspomnialem o fotce.

    > Ale zauważ, że i na środku mógł stać na awaryjnych. Co
    > prawda takie ustawienie pojazdu w mojej ocenie zobowiazuje omijającego
    > dos zczególnej ostrożności i uwagi - bo musiało się coś szczególnego
    > stać - no ale wykluczyć tego nie sposób.

    > Moim zdaniem nie, bo samochód skręcający się przemieszczał od chwili
    > podjecia decyzji o ominięciu/wyprzedzeniu przez policjanta.

    > Niestety o ile mówi prawdę. Po prostu wersja policjanta jest sensowna i
    > spójna. Nie można wykluczyć, że tak było. A zajechanie drogi oczywiste,
    > niezależnie od tego, jak on na tej drodze stał.

    wersja drugiej strony tez. Skręcał w lewo z wlaczonym kierunkowskazem,
    ale jakis mlody gniewny, ktoremu wydaje sie ze mu wszystko wolno bo mu
    pałę przypasali nagle wyskoczyl z tylu bo mu sie wydawalo, ze za dlugo
    czeka az ta łajza przed nim wreszcie skreci.

  • 46. Data: 2010-05-05 05:32:57
    Temat: Re: kolizja, jak się bronić
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 4 Maj, 19:39, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    > po czym nam pokazano w policyjnym kompie nasze zdjęcia i wszelkie dane o
    > rodzinie - żebyśmy zobaczyli, że znają...

    To pwenie było dawno bo teraz w większości rdiowozów "już znają"

  • 47. Data: 2010-05-05 06:31:51
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *witek* napisał(-a):

    > jakby nie skrecal tez by nie bylo.
    > Niestety twoja logika tu nie ma zastosowania.

    Ale skręcanie w lewo w miejscu dozwolonym jest dozwolone :) Natomiast
    wyprzedzanie (z lewej strony) na podwójnej ciągłej i to pojazdu
    sygnalizującego zamiar skrętu w lewo nie jest dozwolone. Zastanów się,
    czy wyprzedzasz z lewej strony pojazd z włączonym lewym kierunkowskazem.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 48. Data: 2010-05-05 06:31:53
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ...@n...ams2
    *pmlb* napisał(-a):

    > W tym przypadku skrecajacy zmienil kierunek jazdy nie upewniajac sie,
    > ze
    > taki manewr wykona bezpiecznie.

    Upewnił się, włączył kierunkek, a ślepy polucjant tego nie zobaczył i
    zaczął wyprzedzać skutkiem czego przydzwonił. A ślepy, bo nie widział i
    kierunkowskazu i podwójnej ciągłej.

    > Ewidentna wina skrecajacego.

    Wina policjanta

    > Kazda zmiana kierunku jazdy wymaga upewnienia sie czy mozna ja
    > wykonac.
    > Wlaczony kierunkowzkaz jest jedynie informacja dla innych o zamiarze a
    > nie o wykonaywaniu manewru.

    Jasne. Ale skręt w lewo wykonuje się kiedy nie jedzie nic z przeciwka, a
    nie wtedy kiedy wszyscy za skręcającym ominą go.

  • 49. Data: 2010-05-05 06:37:09
    Od: "Piotr A. (Aaapsik)" <a...@p...fm>

    Witam

    Jesli policjanta klamie, to jak mowi przyslowie klamstwo ma krotkie nogi.

    Jesli masz na paierze oswiadczenia policjanta, ze wyminal samochod na swiatlach
    awaryjnych to:
    - wynika ze nie bylo trojkata ostrzegawczego
    - stal na srodku jezdni samochod z swiatlami awaryjni, nie bylo ludzi i sie nie
    zatrzymal?
    Czyli cos co powinno wzbudzac podejrzenie, a policjant to zignorowal?
    Nawet jak wygra sprawe, to ladny temat dla mediow: policjant nie zatrzymal sie, a
    jakby w srodku
    czlowiek umiaral na zawale serca ? Plus nagana za nie wypelnianie slubowania
    policjanta :-)

    - co z zasada ograniczoengo zaufania do kierowcy? wg mnie policjant ja tu zlamal. to
    ze swiecily
    swiatla awaryjne ... to nic nie znaczy. mogly sie wlaczyc przypadkowo. Jesli stuknal
    i sa widoczne
    mocne wgniecenia, to znaczy ze jechal szybko i zlamal w/w zasade.
    zobacz: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_ograniczonego_za
    ufania
    pord, rozdział 1, Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają
    prawo liczyć,
    że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że
    okoliczności
    wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.
    (a tu wg slow policjanta byly okolicznosci wskazujace odmienne zachowanie, a nie
    zachowal sie -
    wyprzedzala z duza predkoscia co bylo powodem kolizji).

    - jesli policjant lub Ty gdzies dzowniliscie, to pamietaj, ze wszystkie rozmowy
    telefoniczne
    wykonywane z telefonow komorkowych sa nagrywane i przetrzymywane przez dwa lata przez
    frimy
    telekomunikacyjne. Udostepniane tylko na wniosek policji/prokuratury. To dobry sposob
    zabezpieczenia
    sie - w razie wypadku dzownisz do znajomego, mowisz ze jest to kolizja z policjantem
    i wtedy moze
    sluzyc za dowod, ze dzialaes pod presja :-)

    - jesli w kolizji uczestniczyl policjant, to sa okreslone zasady postepowania (trzeba
    poszukac) i
    jak to ludzie na pewno gdzies cos zrobiono nie tak :-)

    - jak najszybciej skontaktowac sie z wydzialem spraw wenwtrznych urzedu
    wojewodzkiego, zlozyc na
    pismie informacje z swoja wersja wydarzen. moze to nie pierwsza wina tego policjanta.

    - brakuje informacji, czy ta droga policjant jezdzil czesto, czy mogl znac osobe
    wjezdzajaca do
    bramy etc. - wtedy mozna wyjasniac, ze zawsze tedy jezdzil, znal ta osobe/samochod i
    nie domyslil
    sie, ze skrecal ?

    - policjant - jak to w policji, sa tez tacy, ktorzy go na pewno nie lubia i pewnie
    nie jest to jego
    pierwsze przewinienie. Jesli wesprzesz sie wysoko lub uruchomisz media, moga wyjsc
    inne rzeczy :-)

    Ale wazne - prawda predzej czy pozniej wyjdzie na jaw. Budujac cos na kalmstwie nie
    przewidzisz
    wszystkiego i wystarczy zlapac 2-3 bledy, reszta rozpadnie sie jak z kart ;-)

  • 50. Data: 2010-05-05 06:45:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    pmlb pisze:

> [...]
    >
    > ps.
    > Problemem jest totalna nieznajomosc zasad poruszania sie na drogach.
    > W Polsce pansuje przekonanie, ze to ja bylem pierwszy, ja jechalem
    > prawidlowo on przecia pasy/jechal za szybko/nie wlaczyl kierunku.
    > A cala logika przepisow o ruchu drogowym sprowadza sie do ustalenia czy
    > mozesz wyknac dany manewr bezpiecznie... koniec.
    > Mozesz, jak to piszesz jechac "druga strona jezdni" i bedzie to zgodne z
    > przepisami do puty nie spowoduje to innego zagrozenia.
    > W tym przypadku skrecajacy zmienil kierunek jazdy nie upewniajac sie, ze

    Nie - moim zdaniem przejechanie podwójnej ciągłej i wyprzedzanie na niej
    jest spowodowaniem zagrożenia.

    > To jest dokladnie to samo jak by ktos wyprzedzal pojazd i nie upewnil
    > sie, ze juz ktos za nim wyprzedza.

    Tam nie miał prawa wyprzedzać. To tak jakbym musiał się zastanawiać, czy
    czasami marsjanie nie zaatakują... Polskie prawo właśnie powinno zmienić
    się w tym kierunku, że jak ktoś wyprzedza w ten sposób, niezależnie od
    całości jest winien kolizji. Jeśli ktoś zastawia bramę/garaż cokolwiek -
    to jest on winien wypadkowi. I tyle. Gdyby tak zacząć interpretować
    przepisy byłoby bezpieczniej.

    > Kazda zmiana kierunku jazdy wymaga upewnienia sie czy mozna ja wykonac.
    > Wlaczony kierunkowzkaz jest jedynie informacja dla innych o zamiarze a
    > nie o wykonaywaniu manewru.

    Czemu abstrahujesz od sytuacji, że samochodu tego policjanta tam być nie
    powinno?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl