  • 121. Data: 2010-05-05 11:04:38
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak sie broniae
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:hrrigj$fh8$...@n...onet.pl...

    > Nie. Samochód zmieniający pas zachowuje ten sam kierunek jazdy.
    > Zmiana kierunku może zawierać w sobie zmianę pasa, ale nie odwrotnie.

    art. 22 ci wszystko wyjasni

  • 122. Data: 2010-05-05 11:04:56
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak się bronić
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    witek pisze:
> [...]
    k.gda.pl

    > aha, czyli jak pieszy lezy na srodku jezdni, to on jest winnym
    > przjechania go by był tam gdzie było to zabronione?

    Nie, ale jak wtargnie nagle na jezdnię, to tak. Ktoś, kto lezy na ulicy,
    zazwyczaj robi to w związku z jakimś wypadkiem (np zasłab, potknął
    się/cokolwiek), ale jeśli ktoś wyprzedza w sposób niedozwolony, robi to
    z premedytacją, dodatkowo - może byc po prostu niewidoczny (gdyby tam
    był np ostry zakręt za którego wyjechał - to o czym wspomniał szerszeń -
    nie znamy wszystkich szczegółów, możemy domniemywać różne rzeczy w
    zależności od własnych doswiadczeń).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 123. Data: 2010-05-05 11:06:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości grup

    > Dzwon był nie od tego, że skręcający zerknął/nie zerknął w lusterko,

    no wlasnie od tego

    nie upewnil sie czy moze wykonac bezpiecznie manewr

  • 124. Data: 2010-05-05 11:13:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hrrjcm$ia3$...@n...onet.pl...

    > Nie, ale jak wtargnie nagle na jezdnię, to tak.

    wtargniecie to jednak cos zdecydowanie innego

    > ale jeśli ktoś wyprzedza w sposób niedozwolony, robi to z premedytacją

    a jesli pieszy z premedytacja i w sposob niedozwolony idzie srodkiem jezdni,
    to mozesz go przejechac?

  • 125. Data: 2010-05-05 11:14:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > I to świadczy że ów policjant po prostu potrafi się bronić :)

    Prawo każdego oskarżonego.

    > Odrobił zadanie domowe z wykładów :)
    > Rutyna zawodowa :)

    ALbo faktycznie tak było. Załóżmy facet stał na prawym apsie i czekał, aż z
    pilota mu się brama otworzy. Zaręczysz nie znając sparwy, że nie włączył
    awaryjnych? Potem dał lewy kierunkowskaz zapominajac wyłączyć awaryjne, to
    go policjant zobaczyć nie mógł. Obydwaj mogą mówić prawdę.

    > Np. skręcający mógł być lekarzem jakiejś specjalizacji i wówczas w jakimś
    > tam zdarzeniu policjant by był "w plecy" bo lekarz wiedziałby co i jak
    > powiedzieć, napisać, zasymulować :)
    >
    > Po prostu - life is brutal :)

    Do sądu się idzie po wyrok, a nie po sprawiedliwość - niestety.

  • 126. Data: 2010-05-05 11:14:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości grup

    > no wlasnie od tego
    >
    > nie upewnil sie czy moze wykonac bezpiecznie manewr

    Czy jak walnie we mnie samochód jadący na czerwonym świetle, to też
    będzie moja wina, bo nie upewniłem się, czy mogę dokonać bezpiecznego
    manewru przejazdu przez skrzyżowanie?

    --
    Liwiusz

  • 127. Data: 2010-05-05 11:15:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wtargniecie to jednak cos zdecydowanie innego

    > a jesli pieszy z premedytacja i w sposob niedozwolony idzie srodkiem
    > jezdni, to mozesz go przejechac?

    Sugerujesz, że skręcający z premedytacją zajechał drogę nieprawidłowo
    wyprzedzającemu samochodowi?

    --
    Liwiusz

  • 128. Data: 2010-05-05 11:18:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-05 13:14, Liwiusz pisze:
    > Czy jak walnie we mnie samochód jadący na czerwonym świetle, to też
    > będzie moja wina, bo nie upewniłem się, czy mogę dokonać bezpiecznego
    > manewru przejazdu przez skrzyżowanie?

    No to zależy czy były okoliczności wskazujące na to, że gość pojedzie na
    czerwonym. Jednym słowem -- widzisz, że pędzi i nie zatrzymuje się. Jak
    jechał, zwalniał, a nagle pomylił hamulec z gazem i przygrzmocił, to
    jesteś niewinny.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 129. Data: 2010-05-05 11:19:57
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 5 May 2010 12:49:32 +0200, szerszen napisał(a):

    > jak najbardziej w temacie, nie skrecisz w lewo na drodze dwukierunkowej nie
    > zmieniajac/przecinajac przy okazji pasa ruchu

    Jak najbardziej skręcę nie zmieniając pasa ruchu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 130. Data: 2010-05-05 11:20:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:hrrjcm$ia3$1@news.onet.pl...

> [...]
    > zazwyczaj robi to w związku z jakimś wypadkiem (np zasłab, potknął
    > się/cokolwiek), ale jeśli ktoś wyprzedza w sposób niedozwolony, robi to z

    Zakłądasz - a nie wiem na jakiej podstawie - że on nie omijał stojącego na
    światłach awaryjnych samochodu. A w chwili obecnej od strony prawnej nie
    jesteśmy w stanie tego w żaden sposób jednoznacznie ustalić.

> [...]
    > za którego wyjechał - to o czym wspomniał szerszeń - nie znamy wszystkich
    > szczegółów, możemy domniemywać różne rzeczy w zależności od własnych

    Wiesz, zszedłeś już do jakiś dziwnych założeń. A jakby była mgła, deszcz,
    śnieg, gradobicie? Odpalili świecę dymną? Nie komplikujmy dość prostej z
    punktu widzenia prawa sytuacji, bo oczywiście jak tu zespołowo zaczniemy
    teoretyzować, to da się wymyślić nawet takie warunki, ze za tę kolizję winę
    poniesie zupełnie trzecią osoba. Tylko jaki to ma sens?