  • 141. Data: 2010-05-05 11:41:34
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak się bronić
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qd3dl7tdbt9z$....@r...power.pl...

    > Wykonuję to niemal codziennie, zatem nie widzę problemu.

    skrecasz w lewo na dwukierunkowej* w brame czy podjazd, i nie przecinasz
    pasa ruchu dla jadacych z naprzeciwka?

    normalnie coperfield

    * droga oczywiscie jednopoziomowa

  • 142. Data: 2010-05-05 11:43:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hrrl4u$n5r$...@n...onet.pl...

    > Rozważamy obie sytuacje, ale omijając powinien zachować właśnie szczególną
    > ostrożność, choćby dlatego, że coś może nadjeżdżać z naprzeciwka. Z
    > jakiegoś powodu jest podwójna ciągła.

    alez zachowal, z naprzecika nic nie jechalo, za nim tez nie, to gosc z
    sasiedniego pasa zajechal mu droge :)

  • 143. Data: 2010-05-05 11:45:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:hrrfvr$8rp$1@news.onet.pl...

    > Jeśli zwolnił, tak jak to opisał Radosław, to nie tylko, skoro nie został
    > uderzony w światła/zderzak, ale w drzwi... Niestety to jest częste -
    > ostatnio jadąc za autobusem, który stanął na przystanku, my się
    > zatrzymaliśmy, za nami jednak mistrz kierownicy zaczął wyprzedzanie i
    > mało nie doszło do zderzenia czołowego - jadący z naprzeciwka musiał
    > hamować... (Ulica wąska i podwójna ciągła) Niestety tacy "mistrzowie
    > kierownicy" to chleb powszedni naszych dróg...

    Jeśli ktoś na linii ciągłej wymyślił przystanek autobusowy bez zatoki, to
    jest to nieprawidłowe i powinno się powiadomić o tym zarząd drogi, by to
    zmienili. Tam powinna być zatoczka i autobus powinien w niej się znajdować.
    Inaczej mamy sytuację, w któej wymusza się na kierujących łamanie prawa.

  • 144. Data: 2010-05-05 11:50:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > to zmienili. Tam powinna być zatoczka i autobus powinien w niej się
    > znajdować. Inaczej mamy sytuację, w któej wymusza się na kierujących

    Nie - złamanie prawa w tym miejscu było przyczyną wielu wypadków (w tym
    śmiertelnych) w tym miejscu. Jest wąska droga, nie ma zatoki, jest
    podwójna ciągła, ponieważ w pobliżu są 2 dość ostre zakręty i nie
    widzisz wyjeżdżających z naprzeciwka samochodów. Dodatkowo takich
    przystanków mógłbym znaleźć wiele w innych miejscach. Dość powszechne -
    wraz z podwójną ciągłą...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 145. Data: 2010-05-05 11:52:11
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak sie broniae
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 5 May 2010 13:04:38 +0200, szerszen napisał(a):

    > art. 22 ci wszystko wyjasni

    Filmiki poglądowe dla tych którzy nie umieją sobie wyobrazić:
    http://www.youtube.com/watch?v=VqigtdspzHU
    http://www.youtube.com/watch?v=cq-HxxS3kjk

    Zmiana kierunku jazdy to nie zmiana pasa ruchu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 146. Data: 2010-05-05 11:52:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:hrrl4u$n5r$1@news.onet.pl...

    > Rozważamy obie sytuacje, ale omijając powinien zachować właśnie
    > szczególną ostrożność, choćby dlatego, że coś może nadjeżdżać z
    > naprzeciwka. Z jakiegoś powodu jest podwójna ciągła.

    Ten kij ma dwa końce. Jeśli odcinek widoczności za blokującym pas
    samochodem był relatywnie krótki, to przejazd z większą prędkością akurat
    wpływa na większe bezpieczeństwo. Krócej zajmujemy sąsiedni pas. Oczywiście
    tu trzeba to skalkulować "na oko", czy uda się przeskaczyć, zanim
    wypadajacy ze strefy niewidocznej samochód nadjedzie.

    > Nic takiego nie zakładam. Natomiast nauczony doświadczeniem wiem, że w
    > wielu miejscach podwójna ciągła to nie jakies widzimisię, ale jest
    > dlatego, że wyprzedzanie jest niebezpieczne.

    Poprzestańmy na tym, co wiemy. Był ciągły pas. Nie ma mowy o zakrętach,
    szczytach wzniesień, tunelach i innych ograniczających widoczność
    atrakcjach.

  • 147. Data: 2010-05-05 11:53:16
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 5 May 2010 13:41:34 +0200, szerszen napisał(a):

    > skrecasz w lewo na dwukierunkowej* w brame czy podjazd, i nie przecinasz
    > pasa ruchu dla jadacych z naprzeciwka?
    >
    > normalnie coperfield

    Oczywiście przecinam ten pas ruchu, natomiast nie zmieniam wtedy pasa
    ruchu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 148. Data: 2010-05-05 11:53:46
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak sie bronia
    Od: "Gray" <n...@a...com>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości

    > Nie. Samochód zmieniający pas zachowuje ten sam kierunek jazdy.
    > Zmiana kierunku może zawierać w sobie zmianę pasa, ale nie odwrotnie.

    Moim zdaniem to będzie nadal zmiana kierunku jazdy.

    > Nie. Jest ominięciem przeszkody, przy zachowaniu tego samego kierunku
    > jazdy. Kierunek w rozumieniu PoRD to nie kierunek w rozumieniu fizyki.

    Logicznym i zrozumiałym wydaje się, że ustawodawca po to właśnie zdefiniował
    poszczególne manewry aby uniknąć takich interpretacji. Do każdego
    zdefiniowanego manewru odnoszą się odpowiednie, odrębne przepisy regulujące
    zachowanie się kierującego w danej sytuacji. Interpretując w ten sposób
    manewr omijania należałoby zastosować przepisy dotyczące różnych manewrów i
    to w jednej chwili. Przy takiej interpretacji przepisy opisujące te
    "skomplikowane" manewry jak omijanie czy wyprzedzanie byłyby niepotrzebne.
    Wystarczyłaby zmiana kierunku i zmiana pasa. Z tego właśnie powodu taka
    interpretacja jest po prostu bzdurą która tylko dezinformuje i daje furtkę
    dla chcących wyłgać się od odpowiedzialności "krewnych i znajomych królika"
    i naprawy samochodu z cudzych pieniędzy.

    Pzdr.
    --
    Gray

  • 149. Data: 2010-05-05 11:54:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:hrrigj$fh8$2@news.onet.pl...

    > Nie. Samochód zmieniający pas zachowuje ten sam kierunek jazdy.
    > Zmiana kierunku może zawierać w sobie zmianę pasa, ale nie odwrotnie.

    Mylisz pojęcia z fizyki z pojęciami z dziedziny przeprisów ruchu drogowego.
    Na zakręcie z punktu widzenia fizyki pojazd też zmienia kierunek jazdy, a
    przecież nie sygnalizujesz tego kierunkowskazem - mam nadzieję.

  • 150. Data: 2010-05-05 11:58:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Oczywiście przecinam ten pas ruchu, natomiast nie zmieniam wtedy pasa
    > ruchu.

    rownie dobrze mozesz napisac, ze zawracajac nie skrecasz w lewo