  • 1. Data: 2002-09-10 08:47:39
    Temat: Re: porady prawne
    Od: S...@u...gov.pl (Sławomir Obrzeżgiewicz)

    >Witam. Moim zdaniem skoro ustawa o adwokaturze zakreśla
    >obowiązki adwokata,
    >stanowiąc w art 4. m.in, że "zawód adwokata polega na (...)
    >udzielaniu porad
    >prawnych" oraz reglamentuje dostęp do tegoż zawodu to można uznać, że
    >udzielając zawód adwokata poprzez udzielanie porad prawnych
    >łamie się prawo.

    troche przesadzacie - gdyż :

    Art. 4. 1. Wykonywanie zawodu radcy prawnego polega na świadczeniu pomocy
    prawnej podmiotom gospodarczym, jednostkom organizacyjnym oraz osobom
    fizycznym, z wyłączeniem spraw rodzinnych, opiekuńczych i karnych.

    wynikałoby z tego ze tu rowniez łamiemy prawo ???

    Moim zdaniem "freewerowy" charakter porad wyłacza niejako odpowiedzialnosć
    za samą poradę !
    We wszelkich takich poradniach jestes z pewnościa na wstępie poinformowany ,
    ze porada jest darmowa i
    udzielający nie bierze odpowiedzialności za jej skutki !!

    Adwokaci i Radcowie muszą ponosić wysokie ubezpieczenia w razie błędów w
    sztuce !!! i dlatego między innymi za ich porady płaci sie krocie :O)

    Udzielając darmowych porad wyrabiasza sobie "markę" i jak już uda sie
    ukończyć aplikacje radcowską czy adwokacka mozna smiało wywiesic cennik
    przy drzwiach swojej kancelarii. Bo juz jesteś znany choc w jakims małym
    środowisku.

    W ww. artykułach mówi sie o "wykonywaniu zawodu" z czym wiaże sie pobieranie
    kasy , wiątpie czy jakiś adwokat czy radca prawny udziela
    w POLSCE DARMOWYCH PORAD PRAWNYCH a pracuje jako np. biletier w kinie ?? w
    przypadku adwokat to sie gryzie bo

    Art. 4b. 1. Adwokat nie może wykonywać zawodu:
    1) jeżeli pozostaje w stosunku pracy,.....

    :: Sławomir Obrzezgiewicz - pozdrawiam ::
    :: http://www.kwpi.prv.pl
    :: mailto:e...@h...pl

  • 2. Data: 2002-09-10 09:47:47
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Art. 4. 1. Wykonywanie zawodu radcy prawnego...

    Istotnie, jak pomyslec, to darmowe porady prawne to NIE jest wykonywanie
    zawodu.
    Podobnie jak polecanie komus takiego a nie innego lekarstwa na przeziebienie
    to NIE jest wykonywanie zawodu lekarza.

    Michal.

  • 3. Data: 2002-09-10 10:38:47
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    S...@u...gov.pl (=?ISO-8859-1?Q?S=B3awomir_Obrze=BFgiewicz?=)
    napisał(a):

> [...]
    > fizycznym, z wyłączeniem spraw rodzinnych, opiekuńczych i karnych.
    >
    > wynikałoby z tego ze tu rowniez łamiemy prawo ???

    Cóż, uznałem, że dla grupowiczów będzie to jasne, że zawód adwokata
    przywołałem przykładowo, a to samo dotyczy zawodu radcy prawnego.

> [...]
    > ze porada jest darmowa i
    > udzielający nie bierze odpowiedzialności za jej skutki !!

    Niestety, ale w prawie polskim istnieje coś takiego jak odpowiedzialność
    kontraktowa, która obejmuje m.in. umowę zlecenia. Zleceniobiorca (osoba
    udzielająca porady) odpowiada za niezachowanie należytej staranności.
    Co do łamania prawa: jeśli umyślnie kogoś tutaj wprowadzisz w błąd to na
    pewno jesteś za to odpowiedzialny... Co do należytej staranności: jeśli ktoś
    czegoś nie jest dokładnie pewien to powinien to zaznaczyć - przynajmniej ja
    tak tu robię.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl