  • 21. Data: 2005-02-16 20:16:17
    Temat: Re: pomówienie - co zrobić
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Leszek napisał(a):
    > Tobie się zdaje, że potrafisz poprawnie interpretować przepis a ja wiem
    > , że się mylisz. Nie doszukuj się treści której nie ma. Umyślności tam
    > nie potrzeba bo przepis tego nie wymaga.

    Słucham? Przeczytaj mój drogi pierwsze kilka artykułów kk i sprawdź
    kiedy jest umyślność, a kiedy może jej nie być.
    EOT

    KG

  • 22. Data: 2005-02-16 20:17:15
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Rodrig Falkenstein napisał(a):
    > Karalne jest tylko złożenie zeznań nieszczerych i nieprawdziwych, czyli
    > świadome wprowadzenie w błąd. Nie odpowiada natomiast za fałszywe
    > zeznania ten, kto zeznawał szczerze, choć nieprawdziwie.

    Mylisz się ;)

    KG

  • 23. Data: 2005-02-16 22:23:11
    Od: "ekobieta.com" <d...@a...pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2005 20:56:02 +0100, Rodrig Falkenstein
    <t...@i...pl> napisał:

    > Karalne jest tylko złożenie zeznań nieszczerych i nieprawdziwych, czyli
    > świadome wprowadzenie w błąd. Nie odpowiada natomiast za fałszywe
    > zeznania ten, kto zeznawał szczerze, choć nieprawdziwie.

    A u nas chodzi o to że osoba zeznała nieprawdę.
    Jest to w jakiejś tam notce z podtępowania ujęte i jest to celowe, bo
    przekręcenie faktu.

    także tu wiemy że świadomie

  • 24. Data: 2005-02-16 23:09:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Z czego to wynika??

    Z zasady domniemania niewinności. Winę należy dowieść. Jeśli zdołasz
    dowieść, że gość w zawiadomieniu podał choćby jedną fałszywą informację
    świadomie, to nie ma sprawy. Ale jak gość podaje prawdziwe informacje, a
    jedynie wnioski lub późniejsze ustalenia zmieniają stan rzeczy, to już
    przestępstwa nie popełnia.

  • 25. Data: 2005-02-17 09:58:23
    Od: "ekobieta.com" <d...@a...pl>

    Dnia Thu, 17 Feb 2005 00:09:54 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał:

> [...]
    > świadomie, to nie ma sprawy. Ale jak gość podaje prawdziwe informacje, a
    > jedynie wnioski lub późniejsze ustalenia zmieniają stan rzeczy, to już

    wiesz to ja powiem konkretnie. Pkrzywdzona osoba jest muzykiem i robi
    podkłady muzyczne co może robić bez problemu, a złośliwa osoba poszła na
    policję i powiedziala że osoba pokrzywdzona kopiuje utwory muzyczne,
    policja szukała pirata i kopiarni, znalazła człowieka z klawiszem,
    komputerkiem i 5 surowymi plytami. Śmiech po prostu. Bo piraci w chacie
    mają po 30 tys. płyt i kopiują utwory muzyczne. Ta osoba po prostu
    wprowadziła w błąd policję a poszkodowaną osobę na nieprzyjemności. Czyli
    co? zeznała fałszywie, bo gdyby podala podkłady muzyczne to niech przyjdą
    i sprawdzą czy tolegal, czy z Zaiksem o.k, dobrze, ale oni przyszli z
    nakazem na którym bylo oskarżenie o kopiowanie utworów.

    Serwis dla kobiet
    wttp://www.ekobieta.com

  • 26. Data: 2005-02-17 15:05:48
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    >Ale jak gość podaje prawdziwe informacje, a
    > jedynie wnioski lub późniejsze ustalenia zmieniają stan rzeczy, to już
    > przestępstwa nie popełnia.

    W tym sęk, że gość podaje nieprawdziwe informacje. Zgłasza żeś
    złodziej-myślisz, że można to robić bezkarnie?

    Pzdr
    Leszek

  • 27. Data: 2005-02-17 15:06:33
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Karalne jest tylko złożenie zeznań nieszczerych i nieprawdziwych, czyli
    > świadome wprowadzenie w błąd.

    Nieświadomie zgłasza żeś złodziej?

    Pzdr
    Leszek

  • 28. Data: 2005-02-17 17:10:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ekobieta.com" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i sprawdzą czy tolegal, czy z Zaiksem o.k, dobrze, ale oni przyszli z
    > nakazem na którym bylo oskarżenie o kopiowanie utworów.

    Kluczowe znaczenie ma co dokładnie powiedziała ta osoba na policji. Bo jeśli
    powiedziała, że wie, iż gość nagrywa masę płyt, a policja czy prokurator
    sami doszli do genialnego przekonania, że na pewno piraci, to trudno
    przedstawić takiemu donosicielowi jakikolwiek zarzut.

  • 29. Data: 2005-02-17 17:11:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W tym sęk, że gość podaje nieprawdziwe informacje. Zgłasza żeś
    > złodziej-myślisz, że można to robić bezkarnie?

    Jak świadomie podaje nieprawdziwe informacje, to popełnia przestępstwo.
    Jeśli się myli, to już trzeba ustalić, na ile ów błąd był uzasadniony
    okolicznościami.

  • 30. Data: 2005-02-18 09:10:51
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Jak świadomie podaje nieprawdziwe informacje, to popełnia przestępstwo.

    I o to chodzi. Donieść można wyłącznie świadomie. Od pijanego nie przyjmą
    zgłoszenia;)

    Pzdr
    Leszek