  • 1. Data: 2003-01-13 12:18:26
    Temat: pomocy !!!
    Od: "eLaIs" <e...@p...fm>

    witajcie drodzy grupowicze ,licze na Wasza pomoc ,
    otoz od jakis dwoch tygodni firma Readers Digest z siedziba w Warszawie
    (ul.Łucka- o ile takowa istnieje ) przesyla mi pod moj adres materialy rozne
    z informacja ze doszlam do finalu itd. moge wygrac 350 tys zlotych. Ja z ta
    firma nie mam nic wspolnego ,twierdza ,ze komputer wybral moje nazwisko
    losowo. Czy ich postepowanie jest zgodne z prawem ? zaczyna mnie to wkurzac
    mowiac delikatnie ,czy z tego nie beda jakies problemy ?
    czy ja mam to spalic po prostu i zbagatelizowac ,czy zadzwonic do nich z
    pretensjami? ...
    Przyslali dwie kopery TAK lub NIE i kaza odslac ,ale ja nie chce sie w to
    mieszac ,czy oni moge wykorzystywac moje dane personalne (adres
    dokladny),jestem na 2 roku prawa ,ale jeszcze nie mam wiedzy na ten temat.
    Macie z takowymi przesylkami do czynienia ,czy to sa oszusci?
    eLaIs

  • 2. Data: 2003-01-13 12:29:32
    Temat: Re: pomocy !!!
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : witajcie drodzy grupowicze ,licze na Wasza pomoc ,
    : otoz od jakis dwoch tygodni firma Readers Digest z siedziba w Warszawie
    : (ul.Łucka- o ile takowa istnieje )

    ulica czy firma? :)

[...]

    raczej nie RD to dość znana firma,
    ewentualnie przemyśl sobie czy ta firma nie dokonuje czynów z art. 16 ustawy
    o nieuczciwej konkurencji:

    Art. 16. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w
    szczególności:
    1) reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub
    uchybiająca godności człowieka,
    2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego
    decyzję co do nabycia towaru lub usługi,
    3) reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku,
    wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci,
    4) wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia
    wrażenie neutralnej informacji,

[...]

    poczytaj ustawę o ochronie danych osobowych

    : Macie z takowymi przesylkami do czynienia ,czy to sa oszusci?

    mój brat miał - to nie są oszuści o ile przeczytasz i zrozumiesz to co do
    Ciebie piszą,
    wygrane istnieją ponoć naprawdę, ale to jak totolotek :)

  • 3. Data: 2003-01-13 12:32:18
    Od: "eLaIs" <e...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    * czyli nie musze im nic odpisywac kiedys zaprzestana Marcin tak? dzieki za
    odpowiedz szybka ,bo juz sie przestraszylam ,,,
    eLaIs

  • 4. Data: 2003-01-13 12:35:55
    Od: "artpen" <g...@a...prv.pl>

    > czy ja mam to spalic po prostu i zbagatelizowac

    zdecydowanie polecam, ewentualnie do kosza lub skrzynki pocztowej "zwroty"

    > czy zadzwonic do nich z
    > pretensjami? ...

    a po co niech przesyłają, jeżeli będzie reakcja z twojej strony to szybko
    się od nich nie odczepisz

    Kiedyś wysłali żonie książkę kucharską, całkiem fajną i formularz
    wpłaty/przelewu. Jako że żona nic nie zamawiała książka została a o kasie
    Readers Digest może pomażyć

    --
    pozdrawiam
    Artur

  • 5. Data: 2003-01-13 12:37:27
    Temat: Odp: pomocy !!!
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik eLaIs <e...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avubkd$hsg$...@n...tpi.pl...
    > * czyli nie musze im nic odpisywac kiedys zaprzestana Marcin tak? dzieki
    za
    > odpowiedz szybka ,bo juz sie przestraszylam ,,,

    wszystkie takie duperele wywalam do kosza co skłania mnie do czestego
    wynoszenia śmieci...
    raz sie wkurzyłam i napisalam pod wskazany adres,że sobie nie życzę jeszcze
    jedna przesylka i pociągne ich do opowiedzialności ...i się skonczyło ...

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-13 12:39:04
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : * czyli nie musze im nic odpisywac kiedys zaprzestana Marcin tak? dzieki
    za
    : odpowiedz szybka ,bo juz sie przestraszylam ,,,

    nie musisz, ale nie jestem pewien czy przestaną,
    może humor Ci się poprawi, gdy się dowiesz, że naprawdę nie każdy to dostaje
    :)

    Jesteś wyjątkowa pod tym względem ;)

  • 7. Data: 2003-01-13 12:48:06
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : juz z 3 rozne kluczyki mialem, oni tego WIELKIEGO finalu jeszcze
    : przez kilka lat chyba nie doprowadza do konca.

    a to nie jest tak, że co roku jest nowy Wielki Finał (tak mi się wydawało
    zawsze)?

  • 8. Data: 2003-01-13 12:48:53
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

    Użytkownik "eLaIs" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokladny),jestem na 2 roku prawa ,ale jeszcze nie mam wiedzy na ten temat.
    > Macie z takowymi przesylkami do czynienia ,czy to sa oszusci?

    Dz.U.02.101.926 USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
    osobowych.

    Art. 32. 1. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania
    danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a zwłaszcza prawo
    do:

    1) uzyskania wyczerpującej informacji, czy taki zbiór istnieje, oraz do
    ustalenia administratora danych, adresu jego siedziby i pełnej nazwy, a w
    przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna - jej miejsca
    zamieszkania oraz imienia i nazwiska,

    2) uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych
    zawartych w takim zbiorze,

    3) uzyskania informacji, od kiedy przetwarza się w zbiorze dane jej
    dotyczące, oraz podania w powszechnie zrozumiałej formie treści tych danych,

    4) uzyskania informacji o źródle, z którego pochodzą dane jej dotyczące,
    chyba że administrator danych jest zobowiązany do zachowania w tym zakresie
    tajemnicy państwowej, służbowej lub zawodowej,

    5) uzyskania informacji o sposobie udostępniania danych, a w szczególności
    informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane te są
    udostępniane,

    6) żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych,
    czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia,
    jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z
    naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego
    zostały zebrane,

    7) wniesienia, w przypadkach wymienionych w art. 23 ust. 1 pkt 4 i 5,
    pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania jej danych ze
    względu na jej szczególną sytuację,

    8) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych w przypadkach,
    wymienionych w art. 23 ust. 1 pkt 4 i 5, gdy administrator danych zamierza
    je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania jej danych
    osobowych innemu administratorowi danych,

    9) wniesienia do administratora danych żądania ponownego, indywidualnego
    rozpatrzenia sprawy rozstrzygniętej z naruszeniem art. 26a ust. 1.

    2. W przypadku wniesienia żądania, o którym mowa w ust. 1 pkt 7,
    administrator danych zaprzestaje przetwarzania kwestionowanych danych
    osobowych albo bez zbędnej zwłoki przekazuje żądanie Generalnemu
    Inspektorowi, który wydaje stosowną decyzję.

    3. W razie wniesienia sprzeciwu, o którym mowa ust. 1 pkt 8, dalsze
    przetwarzanie kwestionowanych danych jest niedopuszczalne. Administrator
    danych może jednak pozostawić w zbiorze imię lub imiona i nazwisko osoby
    oraz numer PESEL lub adres wyłącznie w celu uniknięcia ponownego
    wykorzystania danych tej osoby w celach objętych sprzeciwem.

    3a. W razie wniesienia żądania, o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 9,
    administrator danych bez zbędnej zwłoki rozpatruje sprawę albo przekazuje ją
    wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska Generalnemu Inspektorowi, który
    wydaje stosowną decyzję.

    4. Jeżeli dane są przetwarzane dla celów naukowych, dydaktycznych,
    historycznych, statystycznych lub archiwalnych, administrator danych może
    odstąpić od informowania osób o przetwarzaniu ich danych w przypadkach, gdy
    pociągałoby to za sobą nakłady niewspółmierne z zamierzonym celem.

    5. Osoba zainteresowana może skorzystać z prawa do informacji, o których
    mowa w ust. 1 pkt 1-5, nie częściej niż raz na 6 miesięcy.

    wnieś spzreciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych w celach
    marketingowych

    pzdr

    marek

  • 9. Data: 2003-01-13 12:48:57
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > może humor Ci się poprawi, gdy się dowiesz, że naprawdę nie każdy to
    dostaje

    ja czasem dostaje... od 2 lat :)

  • 10. Data: 2003-01-13 13:08:31
    Temat: Re: pomocy -> troszkę długie
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    > dokladny),jestem na 2 roku prawa ,ale jeszcze nie mam wiedzy na ten temat.
    > Macie z takowymi przesylkami do czynienia ,czy to sa oszusci?

    To zwyczajni oszuści. Jak łatwo zauważyć druki, które otrzymujesz są
    zamawiane w drukarni, w której nie opłaca się drukować jednego egzemplarza.
    Nakład takiego druku to min. 500 sztuk. Nazwisko i imię jest wydrukowane już
    przez komputer. Pewnie na formularzu wydrukowano też inne nazwiska. Wniosek
    z tego taki, że nie jesteś jedyną osobą, która "wygrała" szansę otrzymywania
    makulatury do domu. Komputer wylosował co najmniej 500 osób. Każda z nich ma
    do wygrania 350tys złotych. Z całą pewnością nie należy nic odsyłać ani
    dzwonić, bo osoba, z którą się skontaktujesz słodkim głosem przyjmie obelgi
    i po skończonej rozmowie potwierdzi aktualność adresu w bazie danych. Za
    miesiąc dostaniesz pięć razy więcej makulatury od innych firm, a na każdym
    druku będzie napisane małymi literkami: "Adres Państwa uzyskaliśmy od firmy
    itd. itd."
    Jeśli nic nie odeślesz, to otrzymasz kolejne druki: "Ostateczne wezwanie do
    odebrania nagrody". Wyobraź sobie, że dostało to 500 osób (Myślisz: jak to
    cudownie, że przytrafiło się to również Tobie). Razem firma ma do wypłacenia
    175 mln zł. Nawet w totolotka ogólna pula jest chyba mniejsza. A jak trudno
    w totka wygrać - każdy wie. Należy pamiętać, że w totka należy los kupić, a
    w omawianym przypadku już "wygrałaś".

    Przed dziesięcioma laty, gdy dostęp do komputerów nie był jeszcze
    powszechny, różne firmy pod postacią firm wysyłkowych zbierały dane na temat
    klientów. Być może zamówiłaś kiedyś z jakiejś firmy wysyłkowej (OTTO,
    Willemse-ogrody, Bon-prix, Readers-dig.) jakieś wyroby, a one (firmy)
    skwapliwie to wykorzystują. Może dla sprawdzenia adresu?

    Niestety, jest to wnerwiające i sam chętnie dowiedziałbym się co można z tym
    zrobić.

    Pozdrawiam
    SOTB