  • 1. Data: 2006-04-13 19:20:58
    Temat: pomocy!!!! art.3841 K.C.
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam,

    Chciałbym zapytać szanowne grono prawnicze oraz osoby biegłe w tej
    materii, gdzie znaleźć art.3841 Kodeksu Cywilnego. Na ten właśnie
    artykuł powołuje się jeden z banków w swoim regulaminie świadczenia
    usług. Szukam i szukam ale moje wszelkie znaleziska kończą sie na
    art.1088 Proszę mnie naprowadzić na właściwy trop

    Z życzeniami świątecznymi...

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 2. Data: 2006-04-13 19:35:42
    Temat: Re: pomocy!!!! art.3841 K.C.
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    DaNsOuNd napisał(a):
> [...]
    > usług. Szukam i szukam ale moje wszelkie znaleziska kończą sie na
    > art.1088 Proszę mnie naprowadzić na właściwy trop

    Nie wiem, czy to jest to, ale po wpisaniu do Googla znalazlem cos takiego :

    "Art. 3841. Wzorzec wydany w czasie trwania stosunku umownego o
    charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane
    wymagania określone w art. 384, a strona nie wypowiedziała umowy w
    najbliższym terminie wypowiedzenia."

    "Art. 384. § 1. Ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w
    szczególności ogólne warunki umów, wzory umów, regulaminy wiążą drugą
    stronę, jeżeli zostały jej doręczone przy zawarciu umowy.
    § 2. W razie gdy posługiwanie się wzorcem jest w stosunkach danego
    rodzaju zwyczajowo przyjęte, wiąże on także wtedy, gdy druga strona
    mogła się z łatwością dowiedzieć o jego treści. Nie dotyczy to jednak
    umów zawieranych z udziałem konsumentów, z wyjątkiem umów powszechnie
    zawieranych w drobnych, bieżących sprawach życia codziennego.
    § 3. Za konsumenta uważa się osobę, która zawiera umowę z przedsiębiorcą
    w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą.";

    --
    elephanto

  • 3. Data: 2006-04-13 19:54:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    DaNsOuNd napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Chciałbym zapytać szanowne grono prawnicze oraz osoby biegłe w tej
    > materii, gdzie znaleźć art.3841 Kodeksu Cywilnego.

    W kodeksie cywilnym - to art. 384 z indeksem 1 (czyli taką małą
    jedyneczką :) )

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 4. Data: 2006-04-15 07:47:06
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > W kodeksie cywilnym - to art. 384 z indeksem 1 (czyli taką małą
    > jedyneczką :) )

    dzięki za trop :-)