  • 1. Data: 2008-01-15 09:04:14
    Temat: polski parlament stanie przed sądem
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Ciekawa sprawa,

    Jak myslicie jak sie potoczy? Kto i jakie argumenty i _paragrafy_
    wyciagnie?

    I czy jesli rencista wygra to... czy ruszy masowa ilosc pozwów?

    ---------------
    Warszawa: polski parlament stanie przed sądem
    "Super Express": Rencista złożył pozew przeciwko Polsce, bo ma 5 zł
    dziennie na jedzenie. Żąda od polityków godnego odszkodowania.
    Takiego procesu jeszcze nie było. Przed Sądem Okręgowym w Warszawie
    stanie... polski parlament. Polityków nieczułych na krzywdy zwykłych
    ludzi pozwał biedny rencista z Łodzi. Skazany na głodową rentę mężczyzna
    w końcu powiedział dość. No bo jak ma przeżyć za 5 zł dziennie?

    60-letni Jerzy Stefaniak z Łodzi kocha Polskę. Ale miał już dość
    upodlenia ze strony państwa. Gdy pomyśli ile cierpień zaznał od
    polityków i bezdusznych urzędników, ze złości zaciska pięści. "Mam już
    dość błagania w ośrodkach pomocy społecznej o zapomogi, odwoływania się
    w sądach od decyzji ZUS o wysokość renty" - tłumaczy zdenerwowany
    rencista. I nie ma mu się co dziwić - ocenia dziennik. Mężczyzna
    miesięcznie musi przeżyć za 559 zł. Właśnie tyle dostaje renty. Po
    odliczeniu opłat i zakupie leków na cukrzycę, pozostaje mu jedynie 5 zł
    dziennie.

    Rencista nie jest wymagający w swych roszczeniach. Chce tylko, by
    państwo oddało mu to, co jego. Jak sam wyliczył jego renta powinna
    wynosić ok. 1300 zł i żąda od państwa zwrotu zaległych pieniędzy - 250
    tys. zł.

    - Tu nie chodzi tylko o mnie, ale o wszystkich rencistów i emerytów,
    którzy są traktowani przez państwo jak piąte koło u wozu - mówi.

    Pierwszy taki proces w Polsce rusza już 24 stycznia. W rękach sądu
    znajdzie się los nie tylko pana Jerzego, ale milionów polskich emerytów
    i rencistów - komentuje "Super Express".

    http://wiadomosci.onet.pl/1673394,11,item.html

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 2. Data: 2008-01-15 09:25:24
    Temat: Re: polski parlament stanie przed sądem
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    Jak pozwał, tak jak napisałeś, parlament to w ogóle sie nie potoczy :>

    > I czy jesli rencista wygra to... czy ruszy masowa ilosc pozwów?

    Nie wygra

    pozdrawiam
    Kuba

  • 3. Data: 2008-01-15 09:29:35
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik kuba napisał:

    > Jak pozwał, tak jak napisałeś, parlament to w ogóle sie nie potoczy :>

    hmmm,czyli "Pierwszy taki proces w Polsce rusza już 24 stycznia." -
    bedzie od razu spotkaniem ostatnim?

    A kogo musialby pozwac, zeby sie potoczylo?

    I dlaczego nie parlament?

    Bo mysle, ze bedzie sie powolywal na Konstytucje.

    Mis Puchaty

  • 4. Data: 2008-01-15 09:34:22
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Mis Puchatek <a...@a...pl> writes:

> [...]
    > znajdzie się los nie tylko pana Jerzego, ale milionów polskich
    > emerytów i rencistów - komentuje "Super Express".

    Jakiej wysokości wpisowe *złożył*?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Ludzi wyprowadzają z równowagi nie same fakty, lecz sposób,

  • 5. Data: 2008-01-15 09:44:13
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    Mis Puchatek <a...@a...pl> napisał(a):

    > A kogo musialby pozwac, zeby sie potoczylo?

    I dlaczego nie parlament?

    Skarb Państwa, ze wskazaniem jakiegoś statio fisci. Bo to on (SP) jest
    przejawem działalności państwa w sferze dominium, czyli stosunków cywilnoprawnych.

    > Bo mysle, ze bedzie sie powolywal na Konstytucje.

    art. 417 kc, art. 67 Konstytucji, art. 30(?) Konstytucji... No ale nie żyjemy
    w Stanach;)

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-01-15 09:53:10
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 15 Jan 2008 09:44:13 +0000, kuba napisał(a):

    > Skarb Państwa, ze wskazaniem jakiegoś statio fisci. Bo to on (SP) jest
    > przejawem działalności państwa w sferze dominium, czyli stosunków
    > cywilnoprawnych.

    Jest już jeden dziwaczny wyrok, w którym zobowiązanym do płatności został
    sejm ;-))) (dot. tzw. "ustawy 203").

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 7. Data: 2008-01-15 10:02:36
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisał(a):

> [...]

    I z czego zapłacił? :D Dzięki za info, poczytam:)

    pozdrawiam