-
31. Data: 2005-02-21 14:02:32
Temat: Re: polkomtel straszy sadem
Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>
Robert Tomasik wrote:
>> Tak. Ale kupil cos po promocyjnej cenie ZOBOWIAZUJAC sie do nie
>> zrywania umowy. Umowe zerwal. Dlatego tez Polkomtel zada zwrotu
>> roznicy w cenie telefonu - IMHO naturalne.
>
> Ale to POLKOMTEL zerwał umowę, a nie on. On tylko nie wyraził zgody na
> nowe warunki i nic więcej.
Tylko, że Polkomtel ma dobrych prawników. I ci prawnicy wpadli na
szatański pomysł, że (wbrew kodeksowi cywilnemu) to osoba, której nie
odpowiadają nowe warunki ma zerwać umowę. Autor oryginalnego wątku
uwierzył prawnikom Polkomtelu i zamiast napisać, że nie zgadza się na
zmianę warunków i oczekuje na wypowiedzenie umowy sam ją wypowiedział.
-
32. Data: 2005-02-21 14:12:00
Temat: Re: polkomtel straszy sadem
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
jureq napisał(a):
> Tylko, że Polkomtel ma dobrych prawników. I ci prawnicy wpadli na
> szatański pomysł, że (wbrew kodeksowi cywilnemu) to osoba, której nie
> odpowiadają nowe warunki ma zerwać umowę.
Jak wbrew kodeksowi cywilnemu?
art. 384[1] Wzorzec wydany w czasie trwania stosunku umownego o
charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane
wymagania określone w art. 384, a strona nie wypowiedziała umowy w
najbliższym terminie wypowiedzenia.
> Autor oryginalnego wątku
> uwierzył prawnikom Polkomtelu i zamiast napisać, że nie zgadza się na
> zmianę warunków i oczekuje na wypowiedzenie umowy sam ją wypowiedział.
Bo powinien to zrobić.
KG
-
33. Data: 2005-02-21 14:22:00
Temat: Re: polkomtel straszy sadem
Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>
Dnia 20.02.2005 Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał/a:
> "W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym o
> zapewnienie przyłączenia do sieci, związanego z ulgą przyznaną abonentowi,
> roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez
> dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu ustalonego w umowie nie
> może przekroczyć określonej w umowie równowartości ulgi przyznanej abonentowi."
> razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług
> telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze."
I wlasnie - tu uwazam lezy caly problem.
Mylicie ODSZKODOWANIE z ULGA przyznana abonentowi.
--
*** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
*** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***
*** http://lancaster.apcoh.org / JID: s...@l...moo.pl ***
*** P-IV-1.7GHz/512MB/40GB & Atari 1040STF/4MB/105MB user ***
-
34. Data: 2005-02-21 14:43:45
Temat: Re: polkomtel straszy sadem
Od: "telemahos" <t...@w...pl>
Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości
news:cvcpli$8ms$2@opal.futuro.pl...
> Tylko, że Polkomtel ma dobrych prawników. I ci prawnicy wpadli na > szatański
> pomysł, że (wbrew kodeksowi cywilnemu) to osoba, której nie
> odpowiadają nowe warunki ma zerwać umowę. Autor oryginalnego wątku
> uwierzył prawnikom Polkomtelu i zamiast napisać, że nie zgadza się na
> zmianę warunków i oczekuje na wypowiedzenie umowy sam ją wypowiedział.
z tego co mi wiadomo, brak akceptacji nowego regulaminu mozna wyrazic tylko
przez rozwiazanie umowy. wiem ze polkomtel takie pisemka wyslylal innym ktorzy
tylko nie wyrazali akceptacji nowego regulaminu.
telemah
-
35. Data: 2005-02-21 15:29:48
Temat: Re: polkomtel straszy sadem
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz wrote:
> Dnia 20.02.2005 witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał/a:
> > Kup u mnie telefon. Po promocjnej cenie za 1 zł. Zobowiązujesz się
> > nie rozwiązywać umowy przez rok. Umowę zawierasz na konkretnych
> > zasadach zapisanych w regulaminie.
> > A ja po miesiącu zmieniam regulamin na następujący. Masz być
> > zalogowany w sieci 24 godziny. Jeżeli nie będziesz, płacisz karę w
> > wysokości 100 zł za każdorazowe wylogowanie się z sieci.
>
> Tedy zrywam umowe i zwracam Ci roznice w cenie telefonu - bo juz go
> uzywalem, ma porysowana szybke i Ci sie nie przyda. Bo sie do tego
> poczuwam - nie dostalem telefonu za darmo w koncu, a za to, ze bede
> korzystal z Twoich uslug przez okreslony czas.
Ok, ten telefon kosztował u mnie 100 tysięcy złotych... Zwróć różnicę.
Nie widzisz gdzie jest problem? Kupujac telefon w promocji za złotówkę,
kupujesz go za złotówkę + koszty związane z dotrzymaniem umowy
promocyjnej. Te koszty są w jakimś tam stopniu określone, przewidywalne.
Jednak kiedy operator zmienia zasady świadczenia usług - zmienia de
facto cenę za którą kupiłeś ten nieszczęsny telefon. Jeśli daje ci
prawo do rezygnacji ale domaga się abyś zapłacił za ten telefon po
cenie rynkowej - zmusza cię do zakupu tego telefonu na warunkach, na
które się nie godziłeś w momencie podpisywania umowy.
Po prostu, przelicz to wszystko na pieniądze. To trochę tak jakbyś
kupił lodówkę na raty, a w połowie spłacania kredytu dostawca
stwierdził, że niestety lodówka podrożała o 100%. I musisz spłacić
więcej.
--
Pozdro
Massai
-
36. Data: 2005-02-21 16:11:57
Temat: Re: polkomtel straszy sadem
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Użytkownik Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz napisał:
> I wlasnie - tu uwazam lezy caly problem.
> Mylicie ODSZKODOWANIE z ULGA przyznana abonentowi.
>
To Ty mylisz.
W PT są dwa przypadki:
rozwiązanie umowy na skutek podwyższenia cen - art. 61 ust. 6 z
uwzględnieniem art. 57 ust. 6
rozwiązanie umowy przy zmianie zakresu i warunków umowy - art. 59 ust.2.
W tym drugim przypadku (a o nim mówimy) operatorowi nie przysługuje
roszczenie z tytułu art. 57 ust.6
M.
-
37. Data: 2005-02-21 18:08:18
Temat: Re: polkomtel straszy sadem
Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości
news:cvcpli$8ms$2@opal.futuro.pl...
> Tylko, że Polkomtel ma dobrych prawników. I ci prawnicy wpadli na
> szatański pomysł, że (wbrew kodeksowi cywilnemu) to osoba, której nie
> odpowiadają nowe warunki ma zerwać umowę. Autor oryginalnego wątku
> uwierzył prawnikom Polkomtelu i zamiast napisać, że nie zgadza się na
> zmianę warunków i oczekuje na wypowiedzenie umowy sam ją wypowiedział.
I cale szczescie, ze to zrobil, bo inaczej bylby "ugotowany". A tak to
Polkomtel moze mi, jak to sie mowi 'naskoczyc'. Podobnie jak innym, ktorzy
umowe wypowiedzieli zgodnie z kc.
marekz
-
38. Data: 2005-02-21 19:16:41
Temat: Re: polkomtel straszy sadem
Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>
Dnia 21.02.2005 Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał/a:
> rozwiązanie umowy przy zmianie zakresu i warunków umowy - art. 59 ust.2.
> W tym drugim przypadku (a o nim mówimy) operatorowi nie przysługuje
> roszczenie z tytułu art. 57 ust.6
Tak. W/w roszczeniem jest odszkodowanie - nie zwrot kosztow poniesionych w
ramach promocji z ktorej abonent sie wycofuje.
--
*** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
*** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***
*** http://lancaster.apcoh.org / JID: s...@l...moo.pl ***
*** P-IV-1.7GHz/512MB/40GB & Atari 1040STF/4MB/105MB user ***
-
39. Data: 2005-02-21 19:54:14
Temat: Re: polkomtel straszy sadem
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz napisał(a):
>>rozwiązanie umowy przy zmianie zakresu i warunków umowy - art. 59 ust.2.
>>W tym drugim przypadku (a o nim mówimy) operatorowi nie przysługuje
>>roszczenie z tytułu art. 57 ust.6
>
>
> Tak. W/w roszczeniem jest odszkodowanie - nie zwrot kosztow poniesionych w
> ramach promocji z ktorej abonent sie wycofuje.
>
Na argumenty "bo tak" nie znajduję kontrargumentów
M.
-
40. Data: 2005-02-22 01:48:14
Temat: Re: polkomtel straszy sadem
Od: "Wit" <n...@p...pl>
Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:cvce6f$kun$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Wit" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> news:cvc4vt$2g$3@atlantis.news.tpi.pl...
> >
> > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> > news:cvbfjc$oi6$1@news.onet.pl...
> > > Przypominam, że droga reklamacyjna
> > > jest już wyczerpana.
> > > Liwiusz
> > Nie jest wyczerpana.
> Jest wyczerpana, odpowiedzieli odmownie.
> "...droga reklamacyjna została wyczerpana i przysługuje Panu prawo
> dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym..." (fragment odpowiedzi na
> reklamcję).
> L.
Weź pod uwagę kto podpisał pismo - młodszy konsultant, a takowy ma prawo
pisać bzdury. Przy okazji widać jak ważni są klienci dla Polkomtela. Polkomtela
reprezentuje młodszy konsulatant.
Istotne jest to co mówi regulamin Polkomtela. $ 14, pkt. 10 - ostatnim
krokiem jest wniesienie pisemnego odwołania do dyrektora. Oczywiście przytaczam
stary regulamin, bo nowy nie został zaakceptowany przez klienta.
Wit