  • 811. Data: 2006-08-02 16:13:47
    Temat: Re: [OT]Re: policyjne morderstwo
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    mvoicem napisał(a):
    > Thunderbird mi już zaczyna się wieszać przy otwieraniu drzewka tego
    > wątku. Może by go już jednak kończyć (tak jak sobie obiecywaliście
    > wszyscy tutaj wiele razy :> )

    Mnie jeszcze nie, ale też mam obawy czy długo jeszcze wytrzyma. ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 812. Data: 2006-08-02 16:15:14
    Temat: Re: policyjne morderstwo
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Przemek R. napisał(a):

    > moim zdniem nie moze strzelac jezeli z okolicznosci wynika ze istnieje
    > malo realna szansa na jego przezycie a napastnik nie zagraza
    > bezposrednio niczyjemu zyciu ani zdrowiu ani wolnosci.
    > P.

    Wg. mnie troche przesadzasz z tą nieuchronnością śmierci motocyklisty do
    którego się strzela.

    p. m.

  • 813. Data: 2006-08-02 16:16:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Przemek R. napisał(a):

    > motocykl zmienic ze starego pryka na nowego scigacza [...]

    Przecież policjant nie wiedział że napastnicy poruszali się starym
    motorem. Wiedział tylko że motorem.

    p. m.

  • 814. Data: 2006-08-02 16:17:26
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Przemek R. napisał(a):
    > masz spoleczny obowiazek zlapac (KpK) ale strzelanie do niego przestaje
    > te role spelniac. Chyba oczywiste
    No to jeszcze brakuje kary za niedopełnienie tego obowiązku ;-)

    > jak to nie? powodztwo cywilne na procesie karnym. Jeszcze mozesz zarobic.
    E, nie czaruj! Po ilu latach? Ile trzeba wpłacić, ile się nachodzić? I
    ile to niby można zarobić?

    > lapac zlodzieja nikt ci nei broni.
    Chyba że np. jakieś kuku mu zrobię?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 815. Data: 2006-08-02 17:24:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    napisał w wiadomości news:eaqht0$1g1$1@inews.gazeta.pl...

    > a jezlei istnieje bardzo znikoma szansa ze przezyje, bo w tej konrtnej
    > sytuacji o to sie rozchodzi, a i zagrozenia bezposredniego w mmencie
    > strzelania NIE BYLO ? Gdyby koles jezdzil na motocyklu i strzelal do ludzi to
    > rzeczywiscie dzialanie policjanta byloby sluszne. Jak stwierdzil zreszta
    > strzelal w ochronie swego zycia. Wiec jezeliu przyjac jego tlumaczenie za
    > p[rawdziwe to z racji tego ze strzelal w momencie gdy motocyklista byl juz za
    > nim , przekroczyl jednak pewne granice.

    Przemku! Zrozum, że sensem strzelania do uciekającego jest przede wszystkinm
    zapobiegnięcie stwarzania przez niego zagrożenia w dajacej sie przewidzieć
    przyszłości. Ustawodawca uznał, ze jak mamy do czynienia ze sparwcą zabójstwa
    czy rozboju, to istnieje realna szansa, że gry ucieknie, może zaatakować jeszcze
    raz. Strzał ma zapobiec temu. I niestety w tym wypadku spowodowanie śmierci
    uciekającego też realizuje ten cel, bowiem eliminuje zagrożenie. Oczywiście nie
    jest to najkorzystniejsze z możliwych rozwiązań, ale z dwojga złego, to wolę by
    zginą uciekający, niż jakaś przypadkowa ofiara.

    Smutne jest to, że gość przez własną głupotę zginął, bowiem najprawdopodobniej z
    całym zdarzeniem będącym powodem tak nerwowych działań Policji nie miał nic
    wspólnego. No ale w tym konkretnym momencie po prostu jego zachowanie było
    porównywalne z próbą wyciągnięcia atrapy pistolety podczas zatrzymania przez
    policję. Niby też żadnego zagrożenia nie było, a żaden sąd nie powie
    policjantowi złego słowa za strzał.

    Teraz, jak już ochłonąłeś z emocji możemy ewentualnie wrócić do dyskusji
    merytorycznej. Właśnie z powodów o których piszesz postulowałem, by policjant
    zawsze miał prawo strzelać do uciekającego. Wówczas nie było by nieporozumień i
    uciekający znał by potencjalne skutki swoich działań. A tak, to jak tu już wielu
    zauważyło, motocykliści żyją w przekonaniu, że nie da się ich zatrzymać. I
    zazwyczaj tak jest, bo nikt nie będzie strzelał do każdego idioty chcącego się
    zabawić i popisać. Gdyby policjanci strzelali, to wówczas przeważająca większość
    tych normalnych motocyklistów by nie próbowała uciekać. Uciekali by Ci "normalni
    inaczej" albo przestępcy. Nastąpiła by dość szybka eliminacja marginesu i życie
    powróciło by do równowagi.

    Moim zdaniem, wbrew pozorom, udzielenie uprawnień Policji do użycia broni w
    trakcie pościgu za osobą, która nie zatrzymuje się do kontroli powinno
    zwiększyć, a nie zmniejszyć zagrożenie. Bo uciekający motocyklista - nawet nie
    goniony - również stwarza potencjalne zagrożenie na drodze. W nerwach może w
    kogoś uderzyć. Jeśli ktoś prowadzi za nim pościg, to również istnieje jakaś tam
    szansa, że dojdzie do nieszczęścia. Generalnie jest to dość niebezpieczna zabawa
    i taki strzał miałby na celu zlikwidowanie tego zagrożenia.

  • 816. Data: 2006-08-02 17:26:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przecież policjant nie wiedział że napastnicy poruszali się starym motorem.
    > Wiedział tylko że motorem.

    No i twarz w kasku motocyklowym też jest trudna do rozpoznania, pomijając fakt,
    że Policjant sprawcy nie widział.

  • 817. Data: 2006-08-02 17:55:02
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    mvoicem napisał(a):
    > Wg. mnie troche przesadzasz z tą nieuchronnością śmierci motocyklisty do
    > którego się strzela.
    Też mam takie wrażenie, tak jak - moim zdaniem - przesadą jest mówienie
    o niewinności tego konkretnego motocyklisty.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 818. Data: 2006-08-03 08:18:47
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    R2r napisał(a):
    > Nie wiem. Nie byłem tam.

    ale myslec chyba potrafisz prawda?

    > Jeśli nie reagujesz na kilkukrotne wezwanie policjanta do zatrzymania i
    > np. strzały ostrzegawcze to chyba tak. Jeśli jesteś niesłyszący to masz
    > pecha.

    to chyba tak? to chyba moga mnie zabic jezlei nikomu nie zagrazam?
    Bardzo to ciekawe

    > Nie. Wymyśliłem sytuację która wg mojej wiedzy bardziej odpowiada
    > sytuacji z Chodla niż tylko biegnięcie podane przez Ciebie.

    > Ale też w pewnym momencie zagrażał bezpośrednio życiu/zdrowiu policjanta
    > próbując go staranować. Nie wiem na jakiej podstawie to kwestionujesz?

    na podstawie zwyklego logicznego myslenia. A sam fakt ze to sie stalo
    nie uprawnia policjnat do strzelania gdy niebezpieczenstwo ustalo bradzo
    prawdopodobnym jest ze tego stzralu koles nie przezyje, ja juz koncze,
    cokolwiek napiszesz nie odpisuje co nie znaczy ze sie zgadzam.

    P.EOT

    --
    prawie jak rzetelna informacja
    www.ZbigniewZiobro.pl

  • 819. Data: 2006-08-03 08:20:16
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    R2r napisał(a):
    > No to jeszcze brakuje kary za niedopełnienie tego obowiązku ;-)

    za to kary nie ma

    > E, nie czaruj! Po ilu latach? Ile trzeba wpłacić, ile się nachodzić? I
    > ile to niby można zarobić?

    nie po ilu latach bo to na proecsie karnym a te nie trwaja raczej latami.

    > Chyba że np. jakieś kuku mu zrobię?

    chyba ze swiadomie zrobisz kuku

    P.

    eot

  • 820. Data: 2006-08-03 08:21:16
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    mvoicem napisał(a):

    > Wg. mnie troche przesadzasz z tą nieuchronnością śmierci motocyklisty do
    > którego się strzela.

    wg mnie nie, koles jechal na scigaczu i nie wynikalo z opisu by jechal
    10 na godzine.