  • 141. Data: 2018-03-06 21:23:20
    Temat: Re: policja, przeszukanie, uzasadnione podejrzenie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Masz kłopoty z ze zrozumieniem tekstu. Nie każdy Mazurek Dąbrowskiego
    > jest Publicznym odtworzeniem hymnu.

    "Art. 12. 1. Hymnem państwowym Rzeczypospolitej Polskiej jest ,,Mazurek
    Dąbrowskiego".
    2. Tekst literacki hymnu państwowego zawiera załącznik nr 4.
    3. Tekst muzyczny hymnu państwowego w układach: na jeden głos, na fortepian
    oraz na głos i fortepian zawiera załącznik nr 5.
    4. Minister Kultury i Sztuki2)
    zatwierdza tekst muzyczny hymnu państwowego
    w układach: na zespoły chóralne, instrumentalne i instrumentalno-wokalne.
    Art. 13. 1. Hymn państwowy wykonuje się lub odtwarza publicznie w układach,
    o których mowa w art. 12.
    2. Publicznie hymn państwowy wykonuje się lub odtwarza w szczególności
    w czasie uroczystości oraz świąt i rocznic państwowych.
    3. (uchylony)
    Art. 14. 1. Podczas wykonywania lub odtwarzania hymnu państwowego
    obowiązuje zachowanie powagi i spokoju. Osoby obecne podczas publicznego
    wykonywania lub odtwarzania hymnu stoją w postawie wyrażającej szacunek,
    a ponadto mężczyźni w ubraniach cywilnych - zdejmują nakrycia głowy, zaś
    osoby
    w umundurowaniu obejmującym nakrycie głowy, niebędące w zorganizowanej
    grupie
    - oddają honory przez salutowanie. Poczty sztandarowe podczas
    wykonywania lub
    odtwarzania hymnu oddają honory przez pochylenie sztandaru.
    "

    Wychodzi na to, że o ile słowa i melodia się zgadzają, to jest. Nie ma
    znaczenia czy "oficjalnie" czy nie.

    Zresztą jak napisałem - rozumiałbym gdyby akurat byli zajęci bijatyką z
    demonstrantami, albo stali w szyku i trzymali się fachowo za paski, żeby
    ich suweren nie posunął. Ale oni to prostu stali, stali na spocznij.
    Nawet bez ustawy (a IMHO ustawa nakazuje) _wypadałoby_by_ z czystej
    przyzwoitości przyjąć postawę zasadniczą. Nie wydaje mi się, żeby nikt z
    nich na to nie wpadł, więc myślałem, że jest jakiś przepis, który
    nakazuje im takie a nie inne zachowanie. Skoro przepisu nie ma, to widać
    dostali taki rozkaz.

    Shrek

    Shrek.

  • 142. Data: 2018-03-06 21:46:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-03-18 o 21:23, Shrek pisze:

> [...]
    > w układach: na zespoły chóralne, instrumentalne i instrumentalno-wokalne.
    > Wychodzi na to, że o ile słowa i melodia się zgadzają, to jest. Nie ma

    Przeczytaj to ze rozumieniem. Nie sądzę, by to odtwarzali na jeden głos
    lub na głos i fortepian, za zatem muszą wg układu zatwierdzonego przez
    ministra.

    W niektórych wypadkach takie śpiewy mogą mieć charakter wykroczenia
    opisanego art. 49 kw, przy czym temat jest bardzo śliski i dyskusyjny.
    Jeden uzna, ze to było z potrzeby serca, inny, że na podłożu chuligańskim.

> [...]
    > nich na to nie wpadł, więc myślałem, że jest jakiś przepis, który
    > nakazuje im takie a nie inne zachowanie. Skoro przepisu nie ma, to widać

    Widocznie nie uznali tego za publiczne odtworzenie i tyle. Rzecz w
    każdym razie dyskusyjna.

  • 143. Data: 2018-03-07 01:28:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-06, Kris <k...@g...com> wrote:
    > Ty nprawdę nie zauważasz że w tym akurat atku to Robert się konkretnie
    > skompromitował i kompromituje formacje w której służy? Przykłady
    > Shreck podawał i nie będe powtarzał W tym konkretnym przypadku Pana

    To jest kwestia interpretacji tego co powiedział. Jak napisał (z
    pamięci) "policjant ma prawo przeszukać i nic z tym nie zrobisz" to Wy
    to odbieracie jako buńczuczną manifestacje arogancji funkcjonariusza
    władzy. Dla mnie to stwierdzenie stanu faktycznego, który Robert uważa
    jest usankcjonowany prawnie.

    > Władzy problem jest taki ze pewnie chciał jakies zadania nałożone
    > przez przełożonych wykonać i liczbe spisań, przeszukań czy za co Was
    > tam punktuja chciał zrealizowąć Zobaczył młodego na rowerku to kilka
    > punktów chciał zdobyć mająć nadzieję ze punkty zgarnie jak trawe
    > znajdzie Nieprzypadkowo o kamere pytał i jak widzial ze dioda nie miga
    > to był peien że nie nagrywa i sobie poszalał. Zerknij zresztą na

    Przecież sam to gdzieindziej napisałem, a jak było faktycznie tego się
    nie dowiemy.

    > sąsiedni prawie watek- gość na posesje przez płot autem wjechał,
    > przyjechali Państwo Władza i jak okazało się ze kierowca to ich kumpel
    > to nawet w alkomat mu dmuchnąć nie kazali I Robert tez tam ich
    > konsekwentnie broni że nie przedmuchali bo nie musieli bo przesłanek
    > nie było. A na byle zatrzymaniu jak 15km prędkość przekroczysz to
    > dmuchac każą- tam pewnie przesłanki sa;) A nie uważasz że ewidentnie
    > Panśtwo Władza tam kumpla bronili? A Robert ich

    Czytałem ten wątek. To co mówi Robert, to tylko tyle, że mieli prawo tak
    postapić. On ich ani nie chwali ani nie gani. Po prawdzie, owszem, też
    widzę ciagoty do solidarności, ale MZ wynika to w dużej mierze z tego co
    napisałem Shrejowi - trochę trudno jest w takiej sytuacji otwarcie
    krytykować.

    Mam wrażenie, ze wam się do problemu dokłada ogólnie negatywne
    postrzeganie policji, gdzie każde sprawdzenie gościa to atak na wolności
    obywatelskie i nic wiecej. Ja mam do tego o tyle neutralny stosunek (bo
    oczywiscie nie lubię, kiedy mnie to spotyka), że wierzę, że wiekszość
    (powiedzmy wielu) policjantów robi to w konretnym celu (innym niz
    przypunktowanie) a co ich zżera to rutyna i znieczulica zawodowa. Trudno
    mi sobie wyobrazic, dlaczego normalna osoba miałaby czerpać jakąkolwiek
    przyjemność z trzepania kogos na ulicy.

    Oczywiscie są i kulsony i gorsze. Jak wszędzie.

    --
    Marcin

  • 144. Data: 2018-03-07 01:33:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Co waży? Wytrych, to drucik wygięty.

    Wspomniany pilnik np. Zresztą mamy tu o tyle sprzecznośc, że jak gość
    polega na takim sposobie otwarcia, to chyba pewne umiejętnosci posiada a
    i krańcowo głupi nie jest. To co, będzie on nosił takie narzedzia w
    pomarańczowym puzdrełku, które (jak widać) będzie najpewniej sprawdzone,
    czy sobie to gdzieś włoży na płasko w buty, pasek czy inne mniej
    oczywiste miejsce?

    No i chyba było widac, przez obudowę, że to bryle? (nie chce mi się
    znowu oglądać).

    --
    Marcin

  • 145. Data: 2018-03-07 06:32:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przeczytaj to ze rozumieniem. Nie sądzę, by to odtwarzali na jeden głos
    > lub na głos i fortepian, za zatem muszą wg układu zatwierdzonego przez
    > ministra.

    NIe sądzę by robili to na dwa lub więcej głosów.

    > W niektórych wypadkach takie śpiewy mogą mieć charakter wykroczenia
    > opisanego art. 49 kw, przy czym temat jest bardzo śliski i dyskusyjny.
    > Jeden uzna, ze to było z potrzeby serca, inny, że na podłożu chuligańskim.

    Dobra - nie wytrzymię. Wy naprawdę chyba uważacie, że społeczeństwo jest
    waszym wrogiem.

    Shrek

  • 146. Data: 2018-03-07 06:56:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > to odbieracie jako buńczuczną manifestacje arogancji funkcjonariusza
    > władzy. Dla mnie to stwierdzenie stanu faktycznego, który Robert uważa

    Konkretnie to napisał, że ma prawo przeprowadzić kontrolę zawsze, bo
    powód sobie jakiś zawsze można wymyślić, a rozporządzenie nie wymaga
    podania prawdziwego powodu a powodu. Dodał, że stawianie się skończy się
    dla ciebie smutno.

> [...]
    > widzę ciagoty do solidarności, ale MZ wynika to w dużej mierze z tego co
    > napisałem Shrejowi - trochę trudno jest w takiej sytuacji otwarcie

    Jeśli to jest jego prawdziwe nazwisko, to ja się dziwię, że nie boi się
    takich rzeczy pisać pod nazwiskiem. W sumie trochę go podziwiam za to;)

    > Oczywiscie są i kulsony i gorsze. Jak wszędzie.

    Po tym wątku Robert spadł dla mnie w rankingu do kulsona.

    Shrek

  • 147. Data: 2018-03-07 07:40:39
    Od: Kviat

> [...]
    > opisanego art. 49 kw, przy czym temat jest bardzo śliski i dyskusyjny.
    > Jeden uzna, ze to było z potrzeby serca, inny, że na podłożu chuligańskim.

    (...)

    > Widocznie nie uznali tego za publiczne odtworzenie i tyle. Rzecz w
    > każdym razie dyskusyjna.

    Od ilu osób odtworzenie kwalifikuje się jako publiczne? Czy publicznie
    to na ulicy, a niepublicznie to w domu przed telewizorem podczas
    oglądania transmisji meczu piłkarskiego?
    A może publiczne i oficjalne jest wtedy, gdy śpiewa zawodowy i
    utalentowany wokalista, a kolesiowi bez talentu nie wolno i wtedy to
    jest wybryk chuligański?
    A może publicznie i oficjalnie jest tylko wtedy, gdy urzędas stwierdzi,
    że to to i że to potrzeba serca, a nie wybryk chuligański?

    https://www.dailymotion.com/video/xsfd3g

    Czy ten układ był zatwierdzony przez ministra?
    Czym to wykonanie się różni, od tych wykonań na ulicy, gdzie też ludzie
    mają różny poziom talentu i nierówno śpiewają?

    Hymn państwowy jest dla ludzi, obywateli tego państwa, a nie tylko
    zarezerwowany dla orkiestry symfonicznej z wokalistą/tą po pięciu
    fakultetach ze śpiewania.

    Wykonywanie hymnu podczas tych demonstracji, to żaden chuligański wybryk
    grupki pijanych obszczymurków. Jak dużo złej woli trzeba mieć, żeby
    uznać, że śpiewanie w takiej sytuacji hymnu przez obywateli Polski, to
    "Rzecz w każdym razie dyskusyjna"?
    To nie była banda łysych, nawalonych kiboli na meczu w Pcimiu Dolnym,
    którzy machając rasistowskimi transparentami wrzeszczą po pijaku hymn.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 148. Data: 2018-03-07 08:22:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Rozporządzenie wymaga podania jakiegoś powodu działania, ale nie
    > uzależnia jego zakresu od tego powodu.

    A szkoda, bo moim zdaniem powinno.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 149. Data: 2018-03-07 09:03:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 marca 2018 01:28:25 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > widzę ciagoty do solidarności, ale MZ wynika to w dużej mierze z tego co
    > napisałem Shrejowi - trochę trudno jest w takiej sytuacji otwarcie
    To lepiej już milczeć

    > Mam wrażenie, ze wam się do problemu dokłada ogólnie negatywne
    > postrzeganie policji, gdzie każde sprawdzenie gościa to atak na wolności
    > obywatelskie i nic wiecej.

    A to negatywne postrzeganie to się z kosmosu nie bierze tylko z takich wypowiedzi jak
    np Robert tu nam serwuje.
    Przypadek z przed kilku możne kilkunastu dni:
    wracam sobie ze sklepu dwóch chłopaków na rowerach z plecakami jedzie. Godzina ok
    16tej więc widno, jadą grzecznie ulica.
    Mija ich radiowóz włącza bombę i zatrzymują ich
    Przechodziłem akurat jak Policjanci wyszli z radiowozu i pierwsze pytanie to "Pite
    było?
    Chłopaki odpowiadają ze nie. Poszedłem dalej i już rozmów nie słyszałem ale siadłem
    na ławce przed domem i obserwuję. Policjanci każą chłopakom dmuchać w alkomat- ci
    dmuchają, zaglądają im do plecaków, widzę ze grzecznie im te plecaki otwierają,
    policjant zagląda ale nie grzebie szczegółowo
    Spisują ich z dowodów chyba i coś tam w radiowozie sprawdzają i się rozjeżdżają.
    Interwencja jakich wiele zapewne ale mniej więcej w tym samym czasie watek tutaj
    powstał jak to gość przez płot na cudzą posesję wjeżdża/
    I ma to szczęście że Policjanci którzy przyjechali to jego kumple bo nie znajdują
    podstaw aby w alkomat dmuchał
    U mnie przed domem rowerzyści na kumpli nie trafili i dmuchali
    Kurcze jak ktoś zakrętu nie wyrabia, wjeżdża w cudzy płot i dalej na posesję to
    chociażby zdrowy rozsądek(na który Robert tez się wielokrotnie powołuje) nakazuje
    sprawdzić typa alkomatem
    Tam /Robert ich broni bo zgodnie z przepisami nie musieli sprawdzać to nie
    sprawdzali. Ale zakazu sprawdzenie też nie mieli a raczej każdy zdroworozsądkowo
    myślący przyzna rację ze w takiej sytuacji wypadałoby sprawdzić kierowcę.
    Tu Robert broni kolejnego kolegę po fachu że nie podał prawdziwego powodu
    przeszukania bo nie musiał. Bo w rozporządzeniu jest że ma podać POWÓD a nie dopisali
    ze musi być PRAWDZIWY.
    I dziwić się że jest negatywne nastawienie do Policji
    Tu na grupie Robert często za nieformalnego rzecznika Policji robi i raczej wg mnie
    działa na szkodę tejże Policji
    Rowerzyście szukając kradzionych rowerów przeszukanie robią i w etui od okularów
    zaglądają, kolejnych zatrzymują na ulicy alkomatem przedmuchują i w plecaki
    zaglądają, kolegę który przez płot na posesję wjechał nie przeszukują i nie
    przedmuchują.

  • 150. Data: 2018-03-07 09:05:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 marca 2018 07:40:40 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

    > A może publiczne i oficjalne jest wtedy, gdy śpiewa zawodowy i
    > utalentowany wokalista,

    A jak Edyta Górniak śpiewa?;)