  • 71. Data: 2024-05-24 23:11:48
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nieumyślnie można popełnić przestępstwo tylko, gdy ustawa tak stanowi.

    A co ja napisałem? Pytam tylko dlaczego zakładasz że jak ktoś coś ukradł
    to umyślnie a jak oszukał to nieumyślnie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 72. Data: 2024-05-25 00:09:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Tylko, ze Policja wykonuje czynności do przestępstw, a ne deliktów
    > cywilnoprawnmych.

    Jak zwykle bredzisz.
    Dziecko drogie, skąd wie, że przestępstwa nie było, skoro nie wykonało
    czynności?
    Już ci to kiedyś tłumaczyłem. Zgłaszający przychodzi zgłosić
    _podejrzenie_ popełnienia przestępstwa. A twoim zasranym obowiązkiem
    jest sprawdzić, z całą mocą nadanych ci (przez obywateli) możliwości i
    uprawnień niedostępnych zwykłemu obywatelowi, czy do przestępstwa
    doszło, czy nie.
    Po chuj obywatelom taka policja, która zamiast wykrywać przestępstwa
    czeka tylko na to, że to obywatel zbierze dowody, przeprowadzi śledztwo,
    przyjdzie i poda policji na talerzu przestępstwo?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 73. Data: 2024-05-25 00:29:52
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie do końca masz rację, tym nie mniej, jak ktoś uparty, to właśnie
    > należy przyjąć.

    Bredzisz.
    Masz obowiązek przyjąć zgłoszenie, czy ci się to podoba, czy nie.
    Nie ty decydujesz, czy należy przyjąć, czy nie. Masz przyjąć. Kropka.
    A potem ruszyć dupę i sprawę wyjaśnić, a nie czekać miesiąc i w wolnej
    chili sprawę umorzyć.

    https://www.gov.pl/web/po-ostroleka/jak-zlozyc-zawia
    domienie-o-przestepstwie

    "Zawiadomienie o przestępstwie ma obowiązek przyjąć każdy funkcjonariusz
    Policji w każdym Komisariacie i w każdej Komendzie Policji, sporządzając
    w związku z tym protokół przyjęcia ustnego zawiadomienia o przestępstwie."

    Jesteś nie tylko niekompetentny jako "specjalista" od
    cyberbezpieczeństwa. Ty kompletnie nie rozumiesz na czym polega twoja
    praca, a wręcz łamiesz prawo, jeżeli faktycznie robisz tak, jak tu piszesz.

    > Policjanci mają się zajmować zwalczaniem przestępstw.

    No mają.
    Czego znowu nie rozumiesz? Jak chcesz zwalczyć przestępstwo nie
    przyjmując zgłoszenia i spuszczając obywatela na drzewo?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 74. Data: 2024-05-25 00:39:25
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie do końca masz rację, tym nie mniej, jak ktoś uparty, to właśnie
    > należy przyjąć.

    https://di.com.pl/czy-policjant-ma-obowiazek-przyjac
    -zawiadomienie-o-przestepstwie-32776

    "Dziennik Internautów przekazał te pytania Komendzie Głównej Policji.
    Asp. Małgorzata Gołaszewska z Wydziału Prasowego KGP poinformowała nas
    dziś, że zgodnie z obowiązującymi przepisami policjant jest obowiązany
    przyjąć zawiadomienie o przestępstwie od osoby, która przybyła do
    jednostki Policji, także wówczas, gdy z uwagi na właściwość miejscową
    lub rzeczową uprawniona do prowadzenia postępowania jest inna jednostka
    Policji lub inny organ."

    https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/822596,jakie-
    prawa-ma-zawiadamiajacy-o-przestepstwie.html

    "Policjant nie może odmówić przyjęcia zawiadomienia z powodu wieku osoby
    zgłaszającej czyn, jej narodowości lub stopnia pełnosprawności umysłowej
    albo fizycznej."

    https://mikolow.policja.gov.pl/k15/informacje/wiadom
    osci/108353,Gdzie-mozna-zlozyc-zawiadomienie-o-przes
    tepstwie.html

    "Zawiadomienie o przestępstwie ma obowiązek przyjąć każdy funkcjonariusz
    Policji na każdym posterunku, komisariacie i w każdej komendzie Policji,
    sporządzając w związku z tym protokół przyjęcia ustnego zawiadomienia o
    przestępstwie."

    Cytować dalej, czy dasz radę inne przykłady wyszukać samodzielnie?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 75. Data: 2024-05-25 00:48:40
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > No i ustala.

    Sam pisałeś, że gówno ustala, bo nic nie robi i tylko przeczekuje żeby
    umorzyć, gdy obywatel jest na tyle upierdliwy żeby wymusić na was
    przyjęcie zgłoszenia.

    > Gołym okiem widać, że nie.

    Gołym okiem, to ty se możesz gwoździe wbijać.

    > Bo ja tu piszę o takich
    > sytuacjach, gdzie to oczywiste.

    Skąd wiesz na etapie przyjmowania zgłoszenia, że to oczywiste?
    Nie bez powodu ustawodawca zrobił tak, że masz obowiązek przyjąć
    zgłoszenie, czy ci się chce, czy nie.
    Przez takich jak ty.

    > Jak masz zawiadomienie o oszustwie, to
    > nie będziesz badał, czy w związku z tym nie jest planowany zamach na
    > Prezydenta RP - choć przecież tego nie można wykluczyć.

    Jesteś upośledzony?
    Jak masz zawiadomienie o oszustwie, to masz badać czy było oszustwo, a
    nie, czy był planowany zamach na prezydenta.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 76. Data: 2024-05-25 01:28:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A jak zważy pomidory malinowe jako zwykłe - dla pominięcia absurdalnego
    > tłumaczenia że kasy samoobsługowej ni można oszukać bo wtedy to
    > hakerstwo, to załóżmy że poszedł do kasy zwykłej i próbował przekonać

    A czy to już uznana linia, że hakerstwo? Pamiętam dyskusję, ale jak to
    bywa wnioski już mniej. Dla mnie to jest oszustwo bo czy kasa samo- czy
    tradycyjna ostatecznie wprowadza w błąd w celu blebleble np. właściciela
    sklepu.

    > kasjera że to zwykłe a nie malinowe? Albo do skrzynki narzędziowej
    > wrzuci flaszkę czy tableta w markecie.

    Do skrzynki to byłaby kradzież.

    > Do spusczenia na drzewo na etapie składania zawiadomienia, bo powie
    > przecież że się pomylił albo że tak było? Czy sieciówki na drzewo nie
    > spuszczą, bo oni mają dział prawny i będą policję szarpać?
    >
    > Różnica nie jest w tym jak oszukał a kogo oszukał.

    Pewnie jest. Z drugiej strony interesująca jest ta inwencyjność
    przepisowa :) Ale akurat w omawianym przypadku (tym oryginalnym, od
    któreg JF zaczął watek) to MZ kontrowersje jakie są, są bardziej po
    stronie etycznej niż prawnej.

    --
    Marcin

  • 77. Data: 2024-05-25 01:30:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.05.2024 o 00:09, Kviat pisze:

    > Po chuj obywatelom taka policja, która zamiast wykrywać przestępstwa
    > czeka tylko na to, że to obywatel zbierze dowody, przeprowadzi śledztwo,
    > przyjdzie i poda policji na talerzu przestępstwo?

    Dodajmy że nawet wtedy są sfochowani i nie mają "kim robić".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 78. Data: 2024-05-25 01:30:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale powie że nie włożył, albo że włożył bo tak mu było do kasy wygodniej
    > zanieść i zapomniał. Dokładnie tak samo jak z oszustem nie wysyłającym
    > towaru. I co?

    I nic. W tym cały problem z oszustwami. Najpewniej ujdzie mu na sucho,
    jeśli to pojedyńczy wybryk.

    --
    Marcin

  • 79. Data: 2024-05-25 01:36:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > bywa wnioski już mniej. Dla mnie to jest oszustwo bo czy kasa samo- czy
    > tradycyjna ostatecznie wprowadza w błąd w celu blebleble np. właściciela

    NIe wiem czy uznana. Wniski były takie ża kasa smoobsługowa to nie osoba
    a maszyna i to hakerstwo - dla mnie głupota i mam nadzieję że sie nie
    przyjęła.

    > Do skrzynki to byłaby kradzież.

    No chyba że nieumyślnie - jak w przypadku braku oszustwa by robert -
    chciał zapłacić ale mu się nie chciało:P Dlatego mnie ciekawi dlczego
    robert takie tłumaczenie uznaje dal oszustw a dla kradzieży nie?

> [...]
    > przepisowa :) Ale akurat w omawianym przypadku (tym oryginalnym, od
    > któreg JF zaczął watek) to MZ kontrowersje jakie są, są bardziej po
    Po prawnej też - to zwyczajny wałek jest.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 80. Data: 2024-05-25 01:37:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I nic. W tym cały problem z oszustwami. Najpewniej ujdzie mu na sucho,
    > jeśli to pojedyńczy wybryk.

    Zwłaszcza jak policja oleje.

    --
    Shrek