  • 51. Data: 2024-05-24 21:55:03
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakbyś przeczytał z uwagą, coś sam napisał w ostatnim zdaniu, to byś sam
    > sobie odpowiedział.

    Przecież przeczytałem i wytlumaczyłem. "ukradł" z roztargnienia albo
    lenistwa. Przez analogie to twojego tłumaczenia "nieumyślnego oszustwa".
    Gdzie jest różnica?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 52. Data: 2024-05-24 21:55:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.05.2024 o 14:54, Kviat pisze:

    > Nie ty jesteś od decydowania, czy można, czy nie można.
    > Masz zasrany obowiązek przyjąć. Za to obywatele ci płacą.

    Nie do końca masz rację, tym nie mniej, jak ktoś uparty, to właśnie
    należy przyjąć.

    > I nie jesteś w stanie ogarnąć, że jak ruszysz dupę, to nawet przy
    > twoich, niemalże zerowych kompetencjach, masz niezerową szansę jednak
    > sprawę rozwiązać?

    Ale ona nie jest zagmatwana i nie trzeba jej rozwiązywać. Kontrahent nie
    wywiązał się z umowy. W kodeksie cywilnym masz opisane skutki.

    > Więc twierdzisz, że nieprzyjęcie zawiadomienia w sprawie jest bardziej
    > korzystne dla zawiadamiającego, bo zawiadamiający nie będzie miesiącami
    > czekał na nic nie robienie przez funkcjonariuszy?
    > To logiczne.

    Popatrz. Nawet Ty to zrozumiałeś. To jest delikt cywilny. Postępowanie w
    takiej sprawie opisano w kodeksie postępowania cywilnego. Aj się
    wykażesz odpowiednią upierdliwością, to jeszcze możesz powiadomić
    biskupa, pomoc społeczną i listonosza. Tylko to nadal nie jest coś, co
    przybliży Cię do rozwiązania problemu.

    > Czyli najkorzystniej dla zawiadamiających jest zamknąć komisariaty i
    > funkcjonariuszy wysłać na bezrobocie, bo nie dość, że nie przyjmą
    > zawiadomienia, to jeszcze zaoszczędzą na podatkach.

    Policjanci mają się zajmować zwalczaniem przestępstw.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 53. Data: 2024-05-24 21:57:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > tyle, że tylko takiego zabronionego, co jest zabroniony pod groźbą kary :-)

    Zarówno oszustwo jak i kradzież jest zabroniona pod groźbą kary.

    Zresztą to co napisałeś to nieprawda. Jak ktoś jest na przykład
    niepoczytalny to nie znaczy że może sobie zabijać czy gwałcić i policji
    nic do tego.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 54. Data: 2024-05-24 21:58:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.05.2024 o 16:57, Kviat pisze:
    > Funkcjonariusz ma zasrany obowiązek ustalić, czy to przestępstwo, czy nie.

    No i ustala. Gołym okiem widać, że nie. Bo ja tu piszę o takich
    sytuacjach, gdzie to oczywiste. Jak masz zawiadomienie o oszustwie, to
    nie będziesz badał, czy w związku z tym nie jest planowany zamach na
    Prezydenta RP - choć przecież tego nie można wykluczyć.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 55. Data: 2024-05-24 21:59:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.05.2024 o 15:32, J.F pisze:
    > Jak z góry zakładasz, że się nic nie zrobi, to oczywiscie skutecznosci
    > nie będzie.
    Ale jakiej skuteczności? Sprzedawca nie wywiązał się z umowy. Tego żadne
    działania Policji nie zmienią.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 56. Data: 2024-05-24 22:00:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Policjanci mają się zajmować zwalczaniem przestępstw.

    Już pomijając to co wcześniej napisałeś to "zwalczanie" przestepstw nie
    jest jedynym zadaniem policji. Ustawa o policji wymienia 11 rzeczy co
    "policja ma".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 57. Data: 2024-05-24 22:02:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No i ustala. Gołym okiem widać, że nie.

    A czym różni się oszustwo zgłaszane przez allegro od tego przez areczka,
    że oczywiste jest że głoym okiem widać, że u allegro może mieć znamiona
    przestęppstwa i czynności należy prowadzić a u areczka nie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 58. Data: 2024-05-24 22:04:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale jakiej skuteczności? Sprzedawca nie wywiązał się z umowy. Tego żadne
    > działania Policji nie zmienią.

    Jak sprzedawca zgwałci nieletnią, to również działania policji nie
    zmienią tego że nieletnia zostala zgwałcona. I co z tego?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 59. Data: 2024-05-24 22:06:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Oczywiście, albo rozsądnie rzecz ważąc powinien wiedzieć, że nie będzie
    > mógł. I na tym polega oszustwo.

    Albo po prostu może ale nie chce.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 60. Data: 2024-05-24 22:45:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.05.2024 o 22:00, Shrek pisze:

    > Już pomijając to co wcześniej napisałeś to "zwalczanie" przestepstw nie
    > jest jedynym zadaniem policji. Ustawa o policji wymienia 11 rzeczy co
    > "policja ma".

    Nadal nie ma pilnować wywiązywania się z umów.

    --
    (~) Robert Tomasik