  • 151. Data: 2024-05-29 02:52:25
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale ten system tak działa właśnie. Jak to są zakupy przez przykładowo

    To nie dobrze.

    > Jak? Pytając sprzedającego? Powie, że miał zamiar wysłać. Co więcej,
    > będzie wiedział którzy kupujący są ty mi "pieniącymi" się i odeśle im
    > pieniądze. Zostaną mu pieniądze od tych, którzy nic nie zrobią.

    przybywasz do obcego kraju, to praktycznie zawsze jesteś profilowany.
    Nie oznacza to przeciez, że popełniłeś jakieś przewinienie czy jesteś
    podejrzany o zamiar. Czasami wystarczy pogadać i zobaczyc jak sie ktoś
    zachowa. Jak kogoś legitymujesz na ulicy, czy nawet zwyczajnie zapytasz
    co tu robi/się dzieje to tez jest profilowanie, a przynajmniej powinno
    być. Więc czasami wystarczy pogadać. Często oczywiście nie, ale jak nie
    pogadasz to jesteś w p. wyjścia, a jak pogadasz to moze coś usłyszysz co
    spowoduje, że się upewnisz, - nie to nie jest oszustwo, lub w durgą
    strone, - coś tu faktycznie lekko śmierdzi.

    Poza tym to ma też funkcję prewencyjną. Pewnie spora część takich
    łona-bi oszustów się w momencie kontaktu policji zatrzyma. Zwrócą kasę i
    nie będą już kombinować. Część nieoszustów odezwie się do klienta, żeby
    wiedział co się dzieje. Wiekszość ludzi nie chce aby do nich wydzwaniała
    policja. Same zalety, za wyjatkiem tego, że zmarnujesz odrobinę czasu, z
    tym też zyskiem dla siebie, że w zasadzie nie można będzie wam nic
    zarzucić.

    > Ale jakie dane chcesz zbierać? Centralny rejestr niewysyłających paczek
    > i jak z prawem jazdy po przekroczeniu 21 ścigamy karnie? To już są formy
    > gromadzące takich kontrahentów, tylko muszą się reklamować, bo nie są w
    > stanie się z tego utrzymać z tego powodu, że nikt w te rejestry już
    > chyba nie wierzy.

    No cos by się przydało. Jakaś forma krótkoczasowej retencji danych
    umozliwiająca własnie sprawdznie czy coś się gdzieś nie dzieje.

    --
    Marcin

  • 152. Data: 2024-05-29 09:35:00
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale jeśli nie ma dowodów na te podejrzenia, to co to da? W tym, problem,
    > a nie w tym, czy ktoś to olewa, czy nie.

    Jak chcesz znaleźć dowody olewając zgłoszenie?

    > Może będzie, a może nie. Na pewno nie na tej podstawie, że jakiemuś
    > zawiadamiającemu wydaje się, że jest.

    Ale na pewno, gdy olejesz zgłoszenie.

    > Będzie, jeśli faktycznie w chwili
    > zawarcia umowy miał zamiar się z niej nie wywiązać. Tylko musi być
    > jakikolwiek pomysł na wykazanie tego.

    Jak ci się praca nie podoba, to ją zmień.

    > Czasem jest, a czasem nie ma. I

    Skąd wiesz czy jest, czy nie ma, skoro olałeś zgłoszenie?

    > nie chce mi się kolejny raz pisać, kiedy nie ma, bo gdyby to miało sens,
    > to byś to już dawno pojął.

    Słuszna uwaga. Gdyby to co piszesz miało sens, to bym pojął.

    > Tylko, jak by się to miało okazać, skoro każdy zawiadamia jednostkę,
    > gdzie mieszka.

    Normalnie. Policjant ma ruszyć dupę i zapracować na swoją pensję.

    > Jeśli wysyłający mieszka gdzieś w małej miejscowości, to
    > jeszcze może się w tym, zorientować miejscowy policjant. W dużej każdą
    > kolejną pomoc dostanie inny losowy. No i nikt nie jest w stanie
    > powiedzieć, czy te 10 niewysłanych, to jest z 10 tysięcy, czy z dziesięciu.

    Genialne. Gotowy przepis na oszustwo doskonałe.
    Nic się nie da zrobić i oszuści mogą spać spokojnie.

    > Natomiast takie ALLEGRO to po prostu widzi. Widzi, czy 10 niewywiązań,
    > to wszystkie 10 transakcji, czy 0,1 promila z 10.000. Widzą, czy
    > sprzedający nagle dostał "zadyszki" i przestał wysyłać, czy to p orpostu
    > jedna na ileś transakcji. Dlatego ich zawiadomienia są traktowane poważnie.

    Aż trudno sobie wyobrazić pracę policjanta bez istnienia allegro...
    To może policję powinno utrzymywać allegro, a nie obywatele z podatków?

    > Ja pamiętam. Tylko Ty nie rozumiesz.

    Dziecko drogie, publicznie przyznajesz, że zgłoszenia obywateli policja
    traktuje niepoważnie, że przyjęcie przez policję zgłoszenia podejrzenia
    oszustwa od obywatela, to tylko pogarszanie sprawy dla obywatela, bo
    mają to w dupie, nic z tym nie robią i tylko umarzają, a potem płaczesz,
    że obywatel cię nie rozumie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 153. Data: 2024-05-29 09:42:34
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > I trzeba mieć jakiś pomysł, poszlakę, by to wykazać. No i faktycznie taką poszlaką
    może być
    > wielu pokrzywdzonych, ale również sytuacja, gdy podane przez
    > sprzedającego dane są fałszywe, albo gdy można stwierdzić jakieś inne
    > oznaki wprowadzania w błąd.

    Jak się sprawdza, czy dane są fałszywe, nie mając uprawnień policji?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 154. Data: 2024-05-29 09:46:15
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale jeśli nie ma dowodów na te podejrzenia, to co to da?

    Policja ma zakaz szukania dowodów?
    Dowody ma znaleźć obywatel?
    To na chuj mu policja?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 155. Data: 2024-05-29 10:16:21
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    (...)
    > interakcji. "Tylko po chuj to wszystko", zapytał trafiając w wypełnioną
    > wzdychaniami przestrzeń.

    Urzekła mnie twoja historia.
    Po prostu nie zrozumiałeś, że nie tylko ja takie wrażenia przywożę z
    pobytu we Francji i to nie jest kwestia mojego koszmarnego akcentu.
    Przypuszczam, że w przeciwieństwie do mnie, ci ludzie z tych linków mają
    akcent doskonały, a część z nich włada również biegle francuskim.
    Więc tym razem napiszę wprost:
    - może za rzadko tam bywasz i szczęśliwie tylko przypadkiem nie miałeś
    okazji się z tym zetknąć
    ... a nie... czekaj... poniżej piszesz, że wiesz, że Francuzi się tak
    zachowują.

    > Bronisz tezy której nikt ani nie atakuje ani nie kontestuje. Każdy, kto
    > choć raz był we Francji i wchodził tam w interakcje z tubulcami, wie że
    > tak się Francuzi właśnie zachowują.

    Dziwny jesteś... jednak tak się zachowują?
    Pomimo uprzejmości wobec nich? Niemożliwe...

    > Tak się zachowywali ćwierć wieku
    > temu. Tak się zachowują też obecnie (nie mam tu cienia watpliwości -
    > zresztą bywałem i w międzyczasie, ale miałem wtedy w dupie bycie dla
    > nich przesadnie miłym),

    Aaaa! Czyli kluczem jest bycie przesadnie miłym?

    > tak się pewnie zachowywali i 50 lat temu. To nie
    > jest punktem spornym tej dyskusji. Co jest, to czy podejście, o którym
    > wcześniej napisałem, a które sugerujesz że stosowałeś (bo to oczywista
    > oczywistość), obecnie działa. Spodziewam się że tak, więc tym razem
    > napiszę wprost:
    >
    > - moze widac, że jesteś na nich wkurwiony bo Cię zlali

    A może pomyliłeś przyczynę ze skutkiem?
    Bo skoro się tak zachowują i to nie jest punktem spornym dyskusji...
    Jak ja bym się tak zachował gdy ktoś jest dla mnie uprzejmy, to wcale
    bym się nie zdziwił, że ten ktoś by się na mnie wkurwił...

    > - może jednak nie stosujesz odpowiedniej formy, która ma ich przekonac,
    > ze szanujesz ich język i kulture.
    > - moze mówisz to z koszmarnym akcentem
    > - może zwyczajnie nie jesteś w tych interakcjach przekonywujący

    Masz rację. Zapomniałem, że zwykła uprzejmość jest niewystarczająca.
    Czy zdjęcie czapki, owinięcie się flagą Francji i padnięcie na kolana ze
    wzrokiem wbitym w ziemię będzie wystarczająco przekonywujące?
    Bo jakoś w innych państwach zwykła uprzejmość, mój koszmarny akcent i
    brak oznak uniżonego uwielbienia do tamtejszej kultury w zupełności
    wystarcza. Aż trudno w to uwierzyć...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 156. Data: 2024-05-29 18:53:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > policja. Same zalety, za wyjatkiem tego, że zmarnujesz odrobinę czasu, z
    > tym też zyskiem dla siebie, że w zasadzie nie można będzie wam nic

    I tak właśnie kiedyś było. Tych zgłoszeń była masa. Portale sprzedażowe
    warunkowały wypłatę odszkodowania zgłoszeniem Policji. Przez to nie było
    czasu zajmować się oszustwami. Kilka osób w skali powiatu traciło czas
    na idiotyczne rozmowy, z których w samym założeniu nie miało szansy nic
    wyjść. Nikt do tego poważnie nie podchodził. Nawet zgłaszający mówili,
    ze im na zaświadczeniu o zgłoszeniu zależy.

    Teraz się to zmieniło. Portale przestały wymagać zaświadczenia.
    Wypłacają odszkodowanie i gromadzą dane. Jak są podstawy do złożenia
    zawiadomienia, to wysyłają zbiorcze zawiadomienia, które są poważnie
    traktowane. Zatem automatycznie pogłębiło się weryfikowanie tych
    składanych indywidualnie zawiadomień.

    Zresztą z moich obserwacji wynika, że zmniejszyła się ilość zawiadomień
    o oszustwach. Zmniejszyła, bo eliminuje się oszustów, a nie miota
    pomiędzy przypadkowymi zgłoszeniami. Problemem były jeszcze portale
    społecznościowe, ale tu już ludzie się zorientowali, że portale
    sprzedażowe wyparły oszustów właśnie do społecznościowych. Tam już
    ludzie niewiele kupują, albo za drobne pieniądze.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 157. Data: 2024-05-29 19:28:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.05.2024 o 09:42, Kviat pisze:
    > Jak się sprawdza, czy dane są fałszywe, nie mając uprawnień policji?
    To zadanie dla przyjmującego zgłoszenie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 158. Data: 2024-05-29 19:37:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To zadanie dla przyjmującego zgłoszenie.

    A przyjmujący jest z...?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 159. Data: 2024-05-29 19:46:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I tak właśnie kiedyś było.

    I co - prawo się zmieniło, że kiedyś to była sprawa dla policji a teraz
    nie jest?

    > Tych zgłoszeń była masa. Portale sprzedażowe
    > warunkowały wypłatę odszkodowania zgłoszeniem Policji.

    I dalej warunkują, z tym że nauczone doświadczeniem że areczków zlewacie
    robią to same. A jak zgłasza firma z dupą obitą prawnikami to grzecznie
    postępowanie wszczynacie, co więcej wbrew temu co piszesz wcale go nie
    umarzacie bez podjęcia czynności a grzecznie pracujecie, pokrzywdzonych
    wzywając na świadków.

    > Przez to nie było
    > czasu zajmować się oszustwami.

    Nie było czasu zajmować się oszustami przez poszodowanych co zgłaszali
    oszustwa. Na podstawie twoich myśli można by kolejną wersję paragrafu 22
    napisać:P

> [...]
    > Wypłacają odszkodowanie i gromadzą dane. Jak są podstawy do złożenia
    > zawiadomienia, to wysyłają zbiorcze zawiadomienia, które są poważnie

    Jeszcze raz - to ilu oszukał nie ma znaczenia - już pojedyncze oszustwo
    jest przestępstwem. Nie wiem skąd ci się ulęgło w twojej kulsoniej
    głowie, że jak jedna osoba zgłasza to nie ma sprawy.

    > Zresztą z moich obserwacji wynika, że zmniejszyła się ilość zawiadomień
    > o oszustwach.

    Właśnie dzięki allegro. Nie dało się ich spławić, więc jak kto oszukał
    to szukała go policja. Nic przyjemnego, więc wielu potencjalnych
    oszustów zrezygnowało (lub przerzuciło się na OLX).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 160. Data: 2024-05-29 19:54:24