  • 231. Data: 2019-06-12 20:40:26
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: <5...@1...204026.invalid> (Tom N)

    Robert Tomasik w
    <news:5cfc1a22$0$527$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Pytałeś, kto określa kolejność.

    Nie IDIOTO!!! O co pytałem masz powyżej

    > W czym niby pogrążać?

    Zgadnij!

    --
    'Tom N'

  • 232. Data: 2019-06-13 00:57:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No sam pisałeś, że to niedrogie. Jak oszczędzają kilka złoty ryzykująć,
    > że któryś antybiotyk dopiero zadziała, to słabo...

    W końcu moźe te być wirus.

    --
    Marcin

  • 233. Data: 2019-06-13 01:03:51
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 13.06.2019 o 00:57, Marcin Debil pisze:

    > W końcu moźe te być wirus.

    a debil to debil:)
    --
    I love love

  • 234. Data: 2019-06-13 02:36:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    >
    > Tzn w ktora strone ?
    > Bo mam pewne watpliwosci, czy wieksza wartoscia jest porzadek prawny
    > czy ... komfort polamanego ?

    Do zagrożenie porządku prawnego potrzeba jakby troche więcej. Albo, czy
    jak widzisz po drugiej stronie ulicy wypadek, to w przypadku przepisowej
    bliskości przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną podążasz do
    tego wypadku przejsciem oczekując na zielone?

    > Zeby bylo ciekawiej, to na SOR uslyszalem "reka jest zlamaana i wymaga
    > zespojenia operacyjnego.
    > Ale nie mamy wolnych miejsc ... czy moze pan dostarczyc pacjenta w
    > czwartek ?"
    > Byl poniedzialek.
    >
    > Ale zeby nie bylo, ze dlugo, to operacja byla dopiero w kolejny
    > poniedzialek, wiec widac pacjent moze czekac ...

    Pewnie dlatego, że skoro jest to powazne złamanie i trzeba się
    chirurgicznie babrać to tydzień pewnie na to babranie aż tak nie zrobi.
    A jak jest złamanie nie wymagające operacji to zasadniczo nie ma
    babrania a po tygodniu babrać może już być, bo sie raczej zacznie już
    zrastać.

    --
    Marcin

  • 235. Data: 2019-06-13 02:56:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Poza tym przeciez dziecko nie dostaje goraczki nagle - spokojnie mozna
    > zalozyc, ze ma od paru godzin :-)

    Jak już Sherk wujasnił, dostaje.

    > No i fajnie jak zbijesz w niedziele w nocy, w poniedzialek mozna do
    > lekarza.
    > A jak to bedzie noc piatkowa czy sobotnia ?

    Dla mnie to by były ze dwie doby walki z temp. >=39.0C, gdzie walka to
    zbijanie farmkologiczne i okłady. Poza tym zwykle widać jak kształtuje
    się cykl i jeśli temperatura nie siada istotnie po nocy to może bym
    pojechał na SOR w niedziele rano. A jakby to wyglądało tak, że wieczorem
    ++39.5, ale rano <38 to pewnie bym dotrwał do poniedziałku.

    --
    Marcin

  • 236. Data: 2019-06-13 06:24:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W końcu moźe te być wirus.

    Też może. Choć akurat zapalenie płuc to raczej bakterie.

    Shrek

  • 237. Data: 2019-06-13 10:17:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Pewnie dlatego, że skoro jest to powazne złamanie i trzeba się

    odlamanie glowki kosci ramieniowej - czyli tego, co sie tam w barku
    obraca.

> [...]
    >A jak jest złamanie nie wymagające operacji to zasadniczo nie ma
    >babrania a po tygodniu babrać może już być, bo sie raczej zacznie już

    Ogolnie jakos tak, ale postaw sie w sytuacji pacjenta, co slyszy "ma
    pan zlamana reke, prosze przyjsc za tydzien do gipsowania, a do tego
    czasu oszczedzac sie".

    Tu mi sie trudno bylo dowiedziec co lekarze zrobili, z opisu "zalozono
    szwy stabilizujace", gipsu w ogole nie bylo,
    no i pacjent po 3 dniach byl w szpitalu, wiec mogl sobie powiedziec
    "dbaja o mnie" ...

    J.

  • 238. Data: 2019-06-13 10:30:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    ie-do-szpitala

    >Nie no - nie chce mi się wierzyć, żeby planowe przyjęcia były przez
    >sor.

    Zadzwon do oddzialu i spytak gdzie sie zglosic :-)

    >Znałem taki przypadek że przez chilę tak było, bo był remont
    >planowych przyjęć, ale wszyscy zgodnie twierdzili, ze dyrektor się z
    >chujem na głowy pozamieniał.

    Bo ja wiem ... SOR to tylko nazwa.

    Wchodzisz do tego pierwszego - jest "rejestracja" , obok jak pisalem -
    stanowisko lekarza rodzinnego, ktory moze wypisac skierowanie ... sam
    juz nie wiem - do szpitala, czy na SOR.

    Po rejestracji zaprasza cie do poczekalni i stamtad wywoluja na
    kolejne badania.

    Skoro lekarza na SOR sciagaja z oddzialu w razie potrzeby, to co za
    roznica czy sciagna go w celu przyjecia pacjenta ?

    No i kolejna sprawa - majac skierowanie do sprawy mniej pilnej,
    sprobuj sie umowic na przyjecie.
    Nie da sie telefoniczne - prosze przyjechac, stawic sie w tej
    rejestracji/SOR, przyjdzie lekarz, oceni, wyznaczy termin przyjecia

    >No sam pisałeś, że to niedrogie. Jak oszczędzają kilka złoty
    >ryzykująć, że któryś antybiotyk dopiero zadziała, to słabo...

    Ale to sa "ich" pieniadze - nie chcesz ryzykowac, wydaj swoje :-)

    Jakas tam "ekonomia leczenia" tez moze obowiazywac.
    Ze np po co robic bakteriogram, skoro na 95% po tygodniu popularny
    antybiotyk sobie poradzi ... albo nawet organizm sam sobie poradzil.

    A jeszcze wez pod uwage, ze czesto za te antybiotyki placisz Ty, to co
    im zalezy :)

    J.

  • 239. Data: 2019-06-13 13:08:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Jak już Sherk wujasnił, dostaje.

    W sumie ... zawsze mozna uzasadnic, ze skoro tak nagle skoczyla, to
    nie wiadomo na ilu sie zatrzyma,
    wiec szpital/SOR/pogotowie sa uzasadnione :-)

> [...]
    >wieczorem
    >++39.5, ale rano <38 to pewnie bym dotrwał do poniedziałku.

    rano 38, a potem znowu roznie i po poludniu jest 39.5 i nie wiadomo co
    dalej :-)
    A cyklu nie znasz, bo na razie jedna noc byla, chyba, ze jestes
    doswiadczonym rodzicem i wiesz, ze nie warto sie przejmowac :-P

    A potem prokurator zarzuci ci brak opieki, bo przeciez rozsadny rodzic
    juz przy 39 wzywa pogotowie :-P

    J.

  • 240. Data: 2019-06-13 14:17:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 12.06.2019 o 14:33, J.F. pisze:
    >Niech ucieka.

    To chyba bedzie niedopelnienie obowiazkow, skoro zostal zatrzymany i
    uciekl :-)

    >Nikt pijaka w szpitalu nie pilnuje, bo tam są pielęgniarki.

    Pielegniarki go pilnowac nie beda - tzn beda medycznie,
    ale wyjdzie i nie wroci :-)

    >Przestaje./ Zostaje przekazany pod dozór szpitala.

    W swietle "opiekunczego" zatrzymania brzmi sensownie,
    ale skoro tak, to czemu zatrzymano tytulowego ... trzezwego, i
    zbadanego przez lekarza.

    J.