  • 41. Data: 2004-08-28 08:33:16
    Temat: Re: policja po cywilnemu
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > A zapadło już prawomocne orzeczenie w tej sprawie? Nie śledzę na bieżąco,
    > ale ostatnie sygnały miałem, że nie da się tego udowodnić.

    a nie wiem, bo cos cicho ostatnio. Jakis czas temu twoerdzili ze nei
    znaleziono kuli ktora zabila chlopaka, a skoro nie ma kuli nie mozna nikogo
    oskarzyc, lekkie przegiecie uwazam. I jeszcze plotke puszcili w mediach ze
    wykryto
    ponoc u tych chlopakow sladowe ilosci amfetaminy we krwi.. ech..

    Jestem ciekaw co bedzie z odszkodowniem, chca po 1 mln od lebka (w sumie 2).

    P.

    http://cpp.g5.pl Forum poświęcone językowi C,C++ i C#
    wraz z bibliotekami GUI, bibliotekami 3D i innymi...
    Jeżeli masz problemy z tymi językami, koniecznie
    tam wejdź, twój post nie pozostanie bez odpowiedzi!

  • 42. Data: 2004-08-28 08:36:29
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Podaj powód, by tego samego co Ty nie mogli zrobić uczestnicy napadu.

    uczestnicy napadu, nie zwolniliby by krzyknac zeby jewchali za nimi do
    komisariatu :) Tak mi sie wydaje :)) PO za tym w takim porzypadku (nie
    napad) jak pisalem, jazda z normalna szybkoscia.

  • 43. Data: 2004-08-28 09:58:11
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    Użytkownik "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl> napisał w wiadomości news:cgpfpl$2h3$9@inews.gazeta.pl...

    > na allegro mozesz tez kupic zielone plyty z grami

    No wiec wlasnie.
    Tak wiec jak sam widzisz nie jest trudna sprawa ubranie sie w regulaminowy policyjny
    mundur.

    pozdr
    bogen

  • 44. Data: 2004-08-28 10:12:31
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    pl> napisał w wiadomości news:cgpfmb$2h3$8@inews.gazeta.pl...

    > chcialbym zauwazyc ze mowa byla o zatrzymaniu w srodku lasu na jakims
    > zadupiu.

    Nie widze problemu;
    Bardzo prosze.

    http://www.przepisy.e-box.pl/prawo/03_14_144/03_14_1
    44.htm

    pozdr
    bogen

  • 45. Data: 2004-08-28 11:46:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bogen wrote:

    > Mowimy caly czas o ZATRZYMANIU.

    OK

    > Czyli jak policjant krzyknie Stoj policja--- TO MASZ SIE ZATRZYMAC.

    ...a policjant wylegitymować.

    > Jak Ci wyda polecnie podnies rece w bok

    To w bok, czy w górę? ;) OK,OK, czepiam się ;)

    Wiem, o co chodzi :)

    > i powoli poloz sie twarza do ziemi to masz to zrobic.

    Nic z tego. To już by było przekroczenie uprawnień policjanta. Wezwać
    mnie do zatrzymania - może. Zadbać o własne bezpieczeństwo (ręce z
    daleka od kieszeni itepe) też może. Ale nie ma prawa bawić się w Rambo
    czy innego Brudnego Harry'ego - obywatel ma swoje prawa (m.in. do godności).

    > Zostaniesz pouczony o swoich prawach.

    Ktoś się za dużo amerykańskich filmów naoglądał... W Polsce nie
    informuje się o przysługującyh prawach w trakcie legitymowania ani nawet
    obezwładniania, skuwania itepe.

    Jeśli już to ewentualnie później.

    > Pozniej policjant wypelnia tzn protoków zatrzymania

    ZATRZYMANIA??

    A niby z jakiej paki? Formalne zatrzymanie musi mieć jakiś powód.

    Przy czym "Stój! Policja!" i następujące po tym np.
    wylegitymowanie/przeszukanie danej osoby takim zatrzymaniem nie jest.

    Inaczej ten protokół trzeba by wypełniać przy każdej np. rutynowej
    kontroli dokumentów przez drogówkę.

    A przypominam, że cały czas mówimy o sytuacji, w której
    najprawdopodobniej zaszła jakaś pomyłka, która zostanie wyjaśniona w
    momencie choćby sprawdzenia dokumentów (spokojny obywatej idzie
    sobie/jedzie sobie, a ty nagle patrol wyskakuje i żąda zatrzymania się).

    Oczywiście co innego, gdyby za kimś goniła policja, a ten ktoś się
    ostrzeliwał :)

    [ciach]

    > Co nie zmiwenia faktu, ze w OKRESLONYCH przypadkach musisz wykonywac polecenia
    policjanta

    Ale nie WSZYSTKIE - a i sam policjant nie może nadużywać nadanej mu
    przez społeczeństwo warunkowej władzy.

  • 46. Data: 2004-08-28 12:09:50
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości
    > OK

    Widac albo mylisz zwykle legitymowanie z zatrzymaniem osoby, albo sie nie rozumiemy

    > ...a policjant wylegitymować.

    Ogolnie tak( bedac nieumundurowanym)

> [...]
    > czy innego Brudnego Harry'ego - obywatel ma swoje prawa (m.in. do godności).

    Zapewniam Cie ze ma takie prawo.
    Wszysko zalezy od sytuacji.
    Naturalnym jest ze nie bedzie " kladl" na ziemi sprawcy wykrocznia , choc i takie
    sytuacje bywaja.
    Tak na marginesie zapoznaj sie z przypadkami uzycia srodkow przymusu bezposredniego
    przez policjantow, a zwlaszcza czesc o uzyciu sily fizycznej

    > Ktoś się za dużo amerykańskich filmów naoglądał...

    Nie ktos pracuje kilka lat i wie co mowi
    Bez urazy ale poczytaj przepisy regulujace prace policji
    np.
    http://www.przepisy.e-box.pl/prawo/90_70_409.htm
    http://www.przepisy.e-box.pl/upload/spb_djk.htm

    > W Polsce nie
    > informuje się o przysługującyh prawach w trakcie legitymowania ani nawet
    > obezwładniania, skuwania itepe.

    Nie mnie analizowac jak jest a jak powinno byc.
    Ja pisze jak mowia przepisy.

    > ZATRZYMANIA??
    >
    > A niby z jakiej paki? Formalne zatrzymanie musi mieć jakiś powód.

    To chyba logiczne ze bez powodu Cie nie zatrzyma:))))

    > Przy czym "Stój! Policja!" i następujące po tym np.
    > wylegitymowanie/przeszukanie danej osoby takim zatrzymaniem nie jest.

    Troszke plywasz/
    Oczywiscie ze ww. czynnosci nie za zatrzymaniem.
    Z ta roznica, ze legitymowanie nie jest czynnoscia procesowa a przeszukanie jest.

    > Inaczej ten protokół trzeba by wypełniać przy każdej np. rutynowej
    > kontroli dokumentów przez drogówkę.

    legitymowanie,wypisywania MKK . kontrola pojazdu, nie sa zatrzymaniem osoby( w sensie
    procesowym).
    Tu sie chyba zgadzamy.:)

> [...]
    > momencie choćby sprawdzenia dokumentów (spokojny obywatej idzie
    > sobie/jedzie sobie, a ty nagle patrol wyskakuje i żąda zatrzymania się).

    I masz to zrobic. Zatrzymac sie i wykonywac polecenia.
    Nawet jesli bedzie to zwiazane z polozeniem sie na ziemi!!

    > Ale nie WSZYSTKIE - a i sam policjant nie może nadużywać nadanej mu
    > przez społeczeństwo warunkowej władzy.

    Jej nie wszyskie nie wszyskie .............to naturalne.
    Mowimy o interwencjach policji, czyli polecaniach zgodnych z litera prawa a ktore
    ludzie zle interpretuja i sa pozniej problemy.
    bogen

  • 47. Data: 2004-08-28 16:01:05
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > http://www.przepisy.e-box.pl/prawo/03_14_144/03_14_1
    44.htm

    "2. Policjant nieumundurowany jest uprawniony do zatrzymania kierującego
    pojazdem wyłącznie na obszarze zabudowanym."

    takze poza terenem zabudowanym moze sobie mowic co chce i wcale nie musze
    wtedy wykonywac jego polecen

    Pozdrawiam
    P.

    http://cpp.g5.pl Forum poświęcone językowi C,C++ i C#
    wraz z bibliotekami GUI, bibliotekami 3D i innymi...
    A Także FreePascalowi oraz Lazarusowi (darmowa delphi)

  • 48. Data: 2004-08-28 16:03:30
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > No wiec wlasnie.
    > Tak wiec jak sam widzisz nie jest trudna sprawa ubranie sie w regulaminowy
    > policyjny mundur.

    i dlatego policjant ma zasrany obowiazek na zyczenie kontrolujacego okazac
    legitymacje w celu umozliwienia spisania z nich danych, jezeli tego nie
    umozliwi, to sobie polecenia moze w d. wsadzic.

    W utawie napisali ze numer nie zastepuje legitymacji (odznaka?) to tym
    bardziej mundur.

  • 49. Data: 2004-08-28 16:15:32
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > tak więc pytam czy Twoim zdaniem Ci dwaj chlpcy się źle zachowali?
    > bo zdaniem *)"łysego" tak.

    To był obszar zabudowany. Nie wiemy czy policjanci pokazali legitymacje.
    Biedni o9 spokojni chłopcy to nie buli.

    Pzdr
    Leszek

  • 50. Data: 2004-08-28 18:13:34
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    pl> napisał w wiadomości news:cgqaci$9p3$3@inews.gazeta.pl...

    > i dlatego policjant ma zasrany obowiazek na zyczenie kontrolujacego okazac
    > legitymacje w celu umozliwienia spisania z nich danych, jezeli tego nie
    > umozliwi, to sobie polecenia moze w d. wsadzic.

    Alez oczywiscie.

    pozdr
    bogen