  • 71. Data: 2024-08-08 19:52:57
    Temat: Re: policja namierza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 19:26:41 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ja sądzę, że wysłanie fotki było konsekwencją tego, że ona powiedziała,
    > ze widzi coś charakterystycznego. Nie wiem co: kapliczka, krzyż
    > przydrożny, wiata a może mostek.

    wątpie, aby zagubiona dziewczyna uzywała słowa "charakterystyczny".
    Predzej np tak:
    -gdzie pani jest?
    -w lesie.
    -ale gdzie dokładnie w lesie?
    -nie wiem, przy kapliczce.
    -może nam pani wysłać zdjęcie tej kapliczki? ...

    Kapliczek w lesie IMO niewiele, ale mostki się mogą zdarzać.
    Wiaty, czy ambony myśliwskie ... ale one często na jedno kopyto
    robione.

    J.

  • 72. Data: 2024-08-08 20:16:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.08.2024 o 19:52, J.F pisze:
    > wątpie, aby zagubiona dziewczyna uzywała słowa "charakterystyczny".

    No o tym nie pomyślałem. Mogła nie znać polskiego i używać przykładowo
    słowa "jellemzo". Tylko jakie to ma znaczenie? To, że mogła powiedzieć,
    ze stoi przy jakiejś kapliczce w lesie, ktoś jej kazał wysłać fotkę i
    faktycznie bez użycia słowa "charakterystyczny" dostali fotkę
    charakterystycznej kapliczki, to już przekracza Twoją percepcje?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 73. Data: 2024-08-08 23:51:49
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 06.08.2024 o 17:17, Shrek pisze:

    > google maps > trzy kropki > udostępnianie pozycji > nowe udostępnianie i
    > wybierasz czy łostupem do rodziny i ona już dalej przekaże linka czy
    > smsem i podajesz numer do policjanta.

    Nie wiem do końca jak ta technologia w dzisiejszych czasach działa, ale
    jadąc autem to dosyć często pokazuje mi 50m w bok od drogi na mapie.
    Biorąc poprawki na las i bagna może być więcej - czyli mało. Dobrą
    robotę zrobili.

    PD

  • 74. Data: 2024-08-08 23:56:18
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 06.08.2024 o 22:12, Shrek pisze:

    > To co takiego jest w bagnach że GPS tam nie robi? No bo skoro robiła
    > zdjęcia i wysyłała to zasięg był, bateria była, świadome osoby po obu
    > stronach były. Naprawdę jestem ciekawy co miałeś na myśli z tymi bagnami:P

    Zapytaj średniowiecznego rycerza w pełnej zbroi, też gps-a nie zna a
    wejść będzie się wzdragał.

    PD

  • 75. Data: 2024-08-09 00:10:20
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 06:27, Shrek pisze:

    > Szrek się po prostu dopytuje ciebie, dlaczego uważasz że przy działącym
    > połączeniu internetowym wysłanie lokalizacji nie działa akurat na bagnach.

    Szrek pierdoli jak potłuczony. Wyciągnęli dziewczynę jak umieli i chwała
    im za to. To nie ten kejs że kamera nie działa akurat w kiblu na
    kulsonariacie w momencie morderstwa - powiążmy z tym Roberta ;)

    PD

  • 76. Data: 2024-08-09 04:08:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Pewnie dopóki używałeś usługi pozycjonowania to działało, jak wyłączyłeś
    > to dane agps były przeterminowane...

    To były rasowe GPSy. Garmin Etrex i taki mały logger iBlue, oba na sirf3.

    --
    Marcin

  • 77. Data: 2024-08-09 04:09:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Dlatego uważam że prościej wysłać pinezkę:P Ale ważne że się udało - on
    > chyba nawet exifa nie szukali tylko poznali co na fotce.

    Chyba, że jesteś przemoczona i trzęsą ci się ręce.

    --
    Marcin

  • 78. Data: 2024-08-09 04:11:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-08, ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:
    > Spokojnie mój już pewnie 20-letni Magellan pokazywał dane w samolocie, aczkolwiek
    wysokość była chyba nad geoidą, a nie nad poziomem
    > terenu?
    > Nie wiem, czy chodzi o fixa czy o almanach.
    >

    > -----

    No mój Garmin etrex nie chciał, a później jeszcze kupiłem lepsiejszy z
    barometrem, ten to dobiero pokazywał z dupy wysokość, co można w sumie
    zrozumieć. Wczesniejszy etrex opierając się na samym gsm pokazywał
    wysokość ZCP w miarę dobrze.

    --
    Marcin

  • 79. Data: 2024-08-09 04:16:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-08, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    wysokość była chyba nad geoidą, a nie nad poziomem

    > To jest powiązane - żeby miec fixa, trzeba mieć almanach :-)
    >
    > Każdy satelita nadaje swoj almanach, o ile mnie pamięć nie myli, co
    > 30s. Być może jest on nie całkiem dokładny. Pełny almanach to jednak
    > co kilka minut.
    >
    > Problemem jest przede wszystkim odbiór tych satelitów w metalowym
    > kadłubie. Sygnał może być słaby, zanikający, dane niepełne.
    > Odbiornik musi się też dosynchronizować do satelitów.

    Przy samym oknie spokojnie się dało nawet w niekompozytowym samolocie.
    Wsadzałem urządzenie w oparcie fotela i trzymał. W nowszych,
    kompozytowych, trzyma nawet w luku nad głową.

    > Nawet prędkość okazuje się istotna.

    Wydaje mi się, że właśnie o prędkość przy łapaniu fixa tu głownie
    chodzi. Sądzę z doświadcznia, bo te wymienione odbiorniki potrzebowały
    <30s aby złapać fixa na oknie wewnątrz domu, a już w samochodzie, pod
    przednią szybą to szło w minuty.

    --
    Marcin

  • 80. Data: 2024-08-09 06:22:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2024 o 23:56, PD pisze:

    > Zapytaj średniowiecznego rycerza w pełnej zbroi, też gps-a nie zna a
    > wejść będzie się wzdragał.

    Ale ja pytam akurat o tego GPSa co na bagnach konkretnie nie robi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!