  • 61. Data: 2024-08-08 06:42:09
    Temat: Re: policja namierza
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Te stare odbiorniki radziły sobie bez większego problemu w samolocie o
    > ile złapały fixa przed wylotem. Po wylocie już się nie dawało.

    W sensie musiałeś mieć cały czas włączoną apkę, a jak wyłączyłeś to już
    drugi raz nie łapał?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 62. Data: 2024-08-08 07:24:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W sensie musiałeś mieć cały czas włączoną apkę, a jak wyłączyłeś to już
    > drugi raz nie łapał?

    Tak.

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2024-08-08 14:45:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Aug 2024 20:41:45 +0200, Shrek wrote:

    > Akurat przeciętna 20 latka to wysyłanie fotek ma raczej opanowane.

    Wysyłanie fotek tak, ale to "widzi coś charakterystycznego" ...

    > Skąd wiesz - może jednak ładna była:P

    Zawsze warto sprawdzic, ale fotki miały być przecież terenu, a nie jej
    :-)
    Chyba że namówili na selfie :-)

    J.

  • 64. Data: 2024-08-08 15:05:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Aug 2024 17:49:30 +0200, Shrek wrote:

    > Być może.

    > Być może, albo sami nie wiedzieli jak i po prostu poprosili o to co
    > prakctycznie każda 20 latka umie - wysłać zdjęcia. I to wcale nie był
    > głupi pomysł i go nie krytykuje.

    W sumie to podziwiam za znajomosc terenu i to w lesie.

    > Wprost przeciwnie - prosto i jak się
    > okazuje wystarczająco skutecznie. Gratulacje dla policjantów. Interesuje

    Szczególnie jak w exif pozycja zapisana :-)

    > mnie tylko dlaczego zdaniem Roberta przy działającej transmisji danych
    > lokalizacja miałby nie działać "bo na bagnach".

    > NIe ma żadnego racjonalnego powodu żeby miałoby się nie dać.

    No coż, przetestowałem wczoraj. Może nie w lesie, ale na drodze w przy
    polu.

    -udostępnianie lokalizacji google działa dość dobrze.
    Można linka wysłać SMS pod dowolny numer, choć wcale nie jest to taki
    intuicyjny sposób. Mapy googla muszą cały czas działac u nadawcy.

    Coś mi chodzi po głowie, że o odbiorcy mapy nie są az tak wygodne,
    pamietam jakies problemy z orientacja - gdzie ja, gdzie cel.
    Można trasę wyznaczyc, ale wtedy się pozycja nie aktualizuje.
    No ale też dziewczyna juz raczej nie biegała po lesie.

    -można też na Mapach kliknąc kółeczko pozycji GPS, pokaże się pinezka,
    którą można wysłać SMS czy emailem, bo to tylko link. chyba lepsze na
    początek - sie nie straci np jak bateria się wyładuje.

    Czy zawsze tak prosto, i czy prosto wyjaśnic, to głowy nie dam - rózne
    telefony, rózne wersje. A przecież ona lub policjanci mogli mieć
    iphone.

    Ciekawostka - odbiorca SMS (RCS?), jak ma internet, to link uruchamia
    apkę Mapy. A jak nie ma internetu, to u mnie proponuje Firefoxa lub
    Here We are. Here mam wrażenie ze w ogóle z tego linku nie potrafi
    skorzystać.
    A w ogóle pożytek z tego żaden, bo link skrócony, rozwinie serwer,
    a internetu przecież nie ma :-)

    Chyba da się u nadawcy udostępnić pozycję przeglądarce, rozwinie się
    do postaci zawierającej jawnie pozycję, i taki wysłać.

    > Nie sądzę. Komunikator nie pokazuje pozycji, smsem chyba tym bardziej,
    > musiałaby mailem wysłać a policjanci zapisać i odczytać we
    > właściwościach. Za dużo kombinowania, choć możliwe,

    Wiele kombinowania nie ma - kazać fotkę wysłać emailem. Pokolenie Z to
    potrafi.
    Gorzej, jak trzeba wczesniej włączyc zapis pozycji do exifa.

    J.

  • 65. Data: 2024-08-08 17:08:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2024 o 15:05, J.F pisze:

    > Wiele kombinowania nie ma - kazać fotkę wysłać emailem. Pokolenie Z to
    > potrafi.

    Pewnie tak, ale skoro są dedykowane narzędzia to po co kombinować? Ale w
    sumie każdy działający sposób jest ok.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 66. Data: 2024-08-08 17:10:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak.

    Pewnie dopóki używałeś usługi pozycjonowania to działało, jak wyłączyłeś
    to dane agps były przeterminowane...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2024-08-08 17:26:59
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Spokojnie mój już pewnie 20-letni Magellan pokazywał dane w samolocie, aczkolwiek
    wysokość była chyba nad geoidą, a nie nad poziomem
    terenu?
    Nie wiem, czy chodzi o fixa czy o almanach.

    -----

  • 68. Data: 2024-08-08 18:28:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 17:26:59 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Spokojnie mój już pewnie 20-letni Magellan pokazywał dane w samolocie, aczkolwiek
    wysokość była chyba nad geoidą, a nie nad poziomem
    > terenu?
    > Nie wiem, czy chodzi o fixa czy o almanach.

    To jest powiązane - żeby miec fixa, trzeba mieć almanach :-)

    Każdy satelita nadaje swoj almanach, o ile mnie pamięć nie myli, co
    30s. Być może jest on nie całkiem dokładny. Pełny almanach to jednak
    co kilka minut.

    Problemem jest przede wszystkim odbiór tych satelitów w metalowym
    kadłubie. Sygnał może być słaby, zanikający, dane niepełne.
    Odbiornik musi się też dosynchronizować do satelitów.
    Nawet prędkość okazuje się istotna.

    Stąd jest różnica, czy odbiornik pracuje cały czas, czy był wyłączony
    tylko na krótko i ma zapamiętane dobre dane, czy może je uzyskać np
    przez internet.

  • 69. Data: 2024-08-08 18:30:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 17:08:56 +0200, Shrek wrote:

    > Pewnie tak, ale skoro są dedykowane narzędzia to po co kombinować? Ale w
    > sumie każdy działający sposób jest ok.

    Tylko żeby działało, to
    -telefon musi pozycję w fotce zapisać. kiedyś to było domyślne, teraz
    nawet nie wiem,

    -nie może się zgubić przy transmisji.

    I może się okazać, że to nie takie proste.

    J.

  • 70. Data: 2024-08-08 18:34:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2024 o 18:30, J.F pisze:

> [...]
    > nawet nie wiem,
    >
    > -nie może się zgubić przy transmisji.
    >
    > I może się okazać, że to nie takie proste.

    Dlatego uważam że prościej wysłać pinezkę:P Ale ważne że się udało - on
    chyba nawet exifa nie szukali tylko poznali co na fotce.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!