  • 41. Data: 2024-08-07 17:11:00
    Temat: Re: policja namierza
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Naprawdę jestem ciekawy co miałeś na myśli z tymi bagnami:P

    Chyba nie chcesz wiedzieć.

  • 42. Data: 2024-08-07 17:12:32
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > No właśnie nie. Bo lokalizacja idzie po internecie, a fotka może pójść
    > po GPRS.

    Uśmiałem się :D :D :D

  • 43. Data: 2024-08-07 17:15:10
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Dziwię się od dawna, ze nikt nie wpadł na taką urzędowa aplikację, co to
    > dzwoniąc od 112 wysyła jednocześnie pozycję dzwoniącego pobraną z jego
    > GPS-a.

    Na pewno ją zainstalują sobie osoby, które nie potrafią wysłać swojej
    lokalizacji.

  • 44. Data: 2024-08-07 17:21:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Aug 2024 22:11:24 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Trzeba jeszcze mieć dostęp do Internetu lub sieci GSM. Inaczej telefon
    > zna swoją pozycję, ale ratownicy nie.

    Dostęp do sieci GSM miała, skoro rozmawiali.
    To pewnie i dostęp do internetu miała, bo to idzie w parze.

    Teoretycznie można glosem przeczytac współrzedne, ale wcale nie tak
    łatwo się do nich dostać :-)

    > Co więcej, jak wysłała fotkę, a
    > nie kombinowała, to nikt nie musiał aż tak znać terenu. Wystarczy, ze z
    > rekordu EXIF odczytali.

    Zgadza sie - i być może tak właśnie zrobili.

    > Tylko trzeba umieć tak odpowiednio zdjęcie
    > wysłać. WhatsApp, czy Messenger się nie nada.

    WhatsApp czysci pozycję z Exifa?

    No to może być kolejny problem - jak to wysłać, i ewentualnie - gdzie
    ustawić, żeby się pozycja w Exif zapisała.

    J.

  • 45. Data: 2024-08-07 17:23:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 17:11, n...@o...pl pisze:

    > Chyba nie chcesz wiedzieć.

    Jako szrek jestem żywotnie zainteresowany tym co dzieje się na bagnach:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 46. Data: 2024-08-07 17:29:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Aug 2024 22:45:55 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > No właśnie nie zawsze to założenie jest prawdziwe, przy czym nie chce mi
    > się tego badać.

    fotki im jakos wysłała, czy nawet "widok z kamery".

    > Dość często, jak córka wraca do domu, to po nią
    > wyjeżdżam. Żeby nie dzwonić i nie dopytywać, gdzie jest i za ile będzie
    > na przystanku, to udostępnia mi swoją pozycję. I są takie przerwy po
    > kilka kilometrów. Od wielu lat na tych samych fragmentach trasy. A sieć
    > GSM jest tam na całym odcinku. Już nie jeden raz się nad tym
    > zastanawiałem, ale tak to działa w praktyce.

    Ciekawe ... córka ma lokalizacje lub GPS wyłączoną, i aktualizuje sie
    po BTS - jak zmienia? Czy po jakims okolicznym wifi?

    Albo ... to udostępnianie zakładam, ze nie działa stale, tylko jakos
    co pewien czas. dla oszczędnosci baterii i danych.
    I przeskakuje. No ale żeby tak trafiało w te same miejsca ?

    > Jak Ty mieszkasz w Warszawie, to nie ogarniasz takich tematów. Ale u nas
    > jest sporo miejsc, gdzie GSM po prostu nie ma.

    Rozmawiali ze są, więc siec GSM była.

    > Przeleć się po lesie z
    > odbiornikiem GPS i rejestracją trasy, a zobaczysz, jak on gubi pozycję.

    Wcale nie gubi. Trekbuddy lub mapy.cz.

    Tylko uwaga - ostatnio są wrażliwe na ustawienia zasilania, trzeba im
    dać prawo do pracy w tle/uśpieniu.

    No chyba, ze masz taki gęsty las, ze i GPS się nie przebija.

    J.

  • 47. Data: 2024-08-07 17:31:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Aug 2024 23:51:51 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Może złapała WiFi.

    Na bagnie ?

    > Pytasz mnie o rzeczy, których nie wiem. Problem w
    > tym, ze Ty też, a wyciągasz z tej niewiedzy wnioski.

    Prosciej jednak przyjąc, ze zasieg był, skoro rozmawiali i nawet
    zdjęcia wysłała.

    Ale gadali.

    J.

  • 48. Data: 2024-08-07 17:33:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 17:21, J.F pisze:

    > Dostęp do sieci GSM miała, skoro rozmawiali.
    > To pewnie i dostęp do internetu miała, bo to idzie w parze.

    Niekoniecznie, bo mogła mieć zablokowaną transmisję, ale skoro wysyłała
    fotki to nie miała. Zresztą lokalizację można udostępnić bez "internetu"
    smsem, który biega po czystym GSMie (albo LTE czy 5G nawet z wyłączoną
    "transmisją danych").

    > Zgadza sie - i być może tak właśnie zrobili.

    Jak wysłała smsem to chyba niekoniecznie jest tam exif. Komunikator to
    nie wiem czy z exifa korzysta, ale można chyba zobczyć lokalizację
    zdjęcia, więc pewnie tak.

    > WhatsApp czysci pozycję z Exifa?

    Po sprawdzeniu - chyba tak - przynajmniej "prosto" będzie ciężko się
    dostać - na próbę zapisałem i w galerii info o lokalizacji niedostępne.
    Może jakby sprawdzić na kompie...

    > No to może być kolejny problem - jak to wysłać, i ewentualnie - gdzie
    > ustawić, żeby się pozycja w Exif zapisała.

    Mailem. Ale nie ma co kombinować, skoro najprościej udostępnić po prostu
    lokalizację.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2024-08-07 17:36:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Aug 2024 00:12:04 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > WiFi możesz udostępnić ze swojego telefonu. Udostępniający mógł być w
    > innej sieci i mieć tam zasięg, a ona nie. Powiedz, jaki sens ma
    > tworzenie takich teorii?

    Czyli były tam dwie osoby, i obie nie wiedziały gdzie są, tylko jedna
    najwyraźniej nie miała ochoty, aby kulsony grzebały jej w majtkach.

    Trzymajmy się troche faktów, nawet, jesli to tylko fakty prasowe, nie
    wymyślaj nie stworzonych rzeczy.

    > Do wysłania danych trzeba "kilku" bitów. My piszemy wówczas do siebie
    > SMS-y i jak przyjdzie Ci SMS, to wyłazisz na górkę, gdzie jest zasięg i
    > oddzwaniasz.

    Owszem, ale oni nawyrazniej gadali, i duze zdjęcia przesyłali.

    > No właśnie nie. Bo lokalizacja idzie po internecie, a fotka może pójść
    > po GPRS. Przy czym nei wiem, czemu nie wysłała lokalizacji, a wysłała

    internet może byc i na GPRS. Ale czy nie mieli tego wyłączyc?

    > fotkę. Ty też nie wiesz. Jaki sens ma, byśmy to wałkowali? Dziennikarze
    > napisali, że tak było. Może coś pokręcili po prostu.

    A moze podali prawdę ... jaką usłyszeli od rzecznika policji.

    J.

  • 50. Data: 2024-08-07 17:39:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 17:15, n...@o...pl pisze:

    > Na pewno ją zainstalują sobie osoby, które nie potrafią wysłać swojej
    > lokalizacji.

    One nie - ale już ktoś im zawczasu to możliwe. Ale takie aplikacje
    zapewne są - obstawiam "ratunek" - choć w teorii masz do wyboru góry i
    woda, to sądzę że działa - ale z oczywistych wzgędów nie sprawdzałem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!