  • 361. Data: 2024-08-25 11:11:32
    Temat: Re: policja namierza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Aug 2024 10:20:55 +0200, io wrote:

    > Myślałem, że już coś takiego wymyślili :-)

    Jakby tak rozbudowac unicode ... to powiedzmy z dokładnoscia do 1
    stopnia by sie dało :-)

    A w Europie czy Polsce to nawet dokładniej :-)

    J.

  • 362. Data: 2024-08-25 18:28:12
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.08.2024 o 11:11, J.F pisze:

    > Jakby tak rozbudowac unicode ... to powiedzmy z dokładnoscia do 1
    > stopnia by sie dało :-)

    Jakby rozbudować to by się dało i do 0,01. No ale ... ja naprawdę
    myślałem, że to już mamy za sobą :-)

    > A w Europie czy Polsce to nawet dokładniej :-)

    Mówisz?

  • 363. Data: 2024-09-03 02:11:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-13, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wyłącz przyciąganie do drogi.

    Wyłączone.

    https://ibb.co/jTG010h
    https://ibb.co/vHhW7Ft

    Teraz tak i dla przypomnienia, tj. odbiornik (Garmin eTrex30x, AD
    okolice 2015) umieszczony w kufrze motocykla i plecaku (zerknij gdzie
    jest kufer w NC-750x), a motor popindala. Tam gdzie są widoczne
    największe odstępstwa to przy gwałtownej zmianach kierunku, jak na tym
    slimaku, drugie zdjęcie. Tam prędkośc jest nadal ca 60km/h. Dodatkowo,
    ten duży błąd na ślimaku wynika też z tego, że chwilę przed, droga
    prowadzi wzdłuż i pod betonową estakadą.

    Generalnie widać, że ZDARZAJĄ się sytucje gdzie powtarzalność ścieżek ma
    błąd w granicach 25-50m, ale są one rzadkie i wynikają z ruchu motoru o
    ile nie z samej ekstrapolacji, bo tez klarownie widac, że odbiornik ją
    robi. W sytuacjach bardziej statycznych co do kierunku i prędkości, ta
    dokładność jest lepsza niż 5-10m. Pewnie nawet na tych zakrętach byłaby
    lepsza, gdyby odbiornik widział niebo.

    Tak, że reasumując, jeśli Twój ma problemy trzymany w ręku, bez
    szaleństw z prędkością i kierunkiem, na jakiejś typowej drodze
    publicznej (szerszej prze/wycince) idącej przez las, to MZ coś jest nie
    tak. Nie wiem, z którego roku masz odbiornik, ale ZCP dopiero wejście
    SiRFstarIII (bardziej powszechne po 2010) poprawiło znacząco sytuację,
    więc jesli odbiiornik jest starszy z jakimś starszym czipsetem to moze
    być z tym różnie.

    Nb. ww. Magellan (eksplorist 310) radził sobie gorzej choć jest młodszy
    wiekiem.

    --
    Marcin

  • 364. Data: 2024-09-03 11:46:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 03 Sep 2024 00:11:07 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > okolice 2015) umieszczony w kufrze motocykla i plecaku (zerknij gdzie
    > jest kufer w NC-750x), a motor popindala. Tam gdzie są widoczne
    [...]

    > Tak, że reasumując, jeśli Twój ma problemy trzymany w ręku, bez
    > szaleństw z prędkością i kierunkiem, na jakiejś typowej drodze
    > publicznej (szerszej prze/wycince) idącej przez las, to MZ coś jest nie

    Las trochę pogarsza.

> [...]
    > SiRFstarIII (bardziej powszechne po 2010) poprawiło znacząco sytuację,
    > więc jesli odbiiornik jest starszy z jakimś starszym czipsetem to moze

    Ja miałem odbiorniczek bluetooth z chipsetem Nemerix, który miał
    nacisk na oszczędność - 33h pracy na bateryjce 600mAh.
    I też był w miarę dokładny, jak już sygnał złapał, ale start zajmował
    mu dlugo.

    A w weekend - odpalam mapy.cz, pokazuje mi, ze stoję obok bramy nr 10,
    rozglądam się ... stoję obok bramy nr 10.
    Przyciąganie do bramy, czy google namierzył po wifi?

    Ogólnie też jest dokładny, i w lesie dobrze pokazuje ścieżki.

    J.

  • 365. Data: 2024-09-04 01:24:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-09-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > [...]
    >
    > Las trochę pogarsza.

    Na pewno. Ale szczególnie w obrębie drogi czy przesieki nie spodziewam
    się jakiś znaczących problemów. Ponownie, pewnie zalezy co za odbiornik.
    Mój jest trekingowy z dolno-średniej półki i bardzo bym się zdziwił,
    gdyby w opisanych warunkach miał dokładność powyżej 25m. Ten eTrex
    działa też w samolocie (wystarczy, że jest w kieszeni przy oknie) i to
    niekoniecznie kompozytowym. Działa też u mnie w domu do 3-4m od ona (duże
    okna, ale wciąż są podwójne szyby). Zresztą, łaziłem po dżungli z
    zegarkiem Samsung Galaxy Watch, on ma niezalezny GPS. Problemów nie
    było.

    Przy Garminie, zawsze warunek konieczny, złapać fixa zanim zaczną się
    zakłócenia. Jak już złapie to sobie dalej radzi. Wtedy nawet utrata
    sygnału na kilka minut mu nie przeszkodzi.

    Mogę się przy jakiejś okazji wybrac z tym eTrexem i do dżungli.

> [...]
    > nacisk na oszczędność - 33h pracy na bateryjce 600mAh.
    > I też był w miarę dokładny, jak już sygnał złapał, ale start zajmował

    Ja mam coś takiego:
    http://www.transystem.com.tw/www/product.php?b=G&m=p
    e&cid=4&sid=21&id=97
    Na MTK. Sobie chwalę, choć tylko 11h pracy. Można nosić w plecaczku i
    wpiąć w powerbank jak jest potrzeba. Cold start ok minuty na oknie w
    domu :) Też bez problemu łapie w samolocie.

    > A w weekend - odpalam mapy.cz, pokazuje mi, ze stoję obok bramy nr 10,
    > rozglądam się ... stoję obok bramy nr 10.
    > Przyciąganie do bramy, czy google namierzył po wifi?

    W sensie czy google (Android) modyfikuje wskazania gps'a dla niezaleznej
    od google aplikacji?

  • 366. Data: 2024-09-04 15:12:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 03 Sep 2024 23:24:27 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Na pewno. Ale szczególnie w obrębie drogi czy przesieki nie spodziewam
    > się jakiś znaczących problemów.

    Przesieka wąska, a korony drzew szerokie.
    No i w sumie to tylko na jednym kierunku ułatwia transmisję -
    z innych nadal musi się przebijać.

    > Przy Garminie, zawsze warunek konieczny, złapać fixa zanim zaczną się
    > zakłócenia. Jak już złapie to sobie dalej radzi. Wtedy nawet utrata
    > sygnału na kilka minut mu nie przeszkodzi.

    To szerszy efekt.

    > W sensie czy google (Android) modyfikuje wskazania gps'a dla niezaleznej
    > od google aplikacji?

    To jedna możliwość, druga - ze i mapy.cz sobie przyciągają.

    Trzecia, że android się wspomógł namierzaniem po wi-fi

    A dziś z kolei ... yanosik mnie zaczął namawiać do skręcania tak jakby
    kilkadziesiąt m za wczesnie.
    Złudzenie, przypadek czy ruskie zakłócają GPS i pod Wrocławiem?

    Teren miejski, nisko zabudowany.

    J.

  • 367. Data: 2024-09-04 18:02:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.09.2024 o 15:12, J.F pisze:
    > A dziś z kolei ... yanosik mnie zaczął namawiać do skręcania tak
    > jakby kilkadziesiąt m za wczesnie. Złudzenie, przypadek czy ruskie
    > zakłócają GPS i pod Wrocławiem? Teren miejski, nisko zabudowany.

    Przy normalnym użytkowaniu mało kto zwraca uwagę na takie niedogodności
    i błędy. Większość osób używa telefonów, a te obecnie korzystają z wielu
    źródeł informacji o swoim położeniu, przez co bywają bardzo dokładne.

    Ale właśnie na takich otwartych terenach typu bagna, lasy, woda, gdzie
    GPS polega tylko na sygnale z satelitów sprawa się czasem komplikuje.
    Czasem kilkadziesiąt metrów ma krytyczne znaczenie. Jak masz dotrzeć z
    pomocą do człowieka nad brzegiem rzeki, to mniejsze znaczenie ma dla
    Ciebie w którym dokładnie miejscu jest, bo dotrzesz tam przeszukując
    brzeg. Większe, po której stronie tej rzeki jest, bo co z tego, że
    będziesz go widział, jak będzie po drugiej stronie i musisz albo
    forsować potok, albo wrócić kilka kilometrów do mostu.

    Nie przywiązuj również wagi do deklarowanej przez odbiornik dokładności.
    Odbiornik chyba liczy ją analizując wyniki z wielu satelitów i wychodzi
    mu jakiś tam obszar. Ale to nie załatwia takich błędów jak przyciąganie
    do dróg, czy błędy w mapowaniu terenu. GoogleMaps i inne tego typu
    serwisy nie mają fotek prostopadle do ziemi tylko to transponują.
    Trafiają się błędy.

    Jeśli naprawdę zależy Ci na dokładności, bo przykładowo robisz oględziny
    i chcesz umiejscowić miejsca znalezienia łusek, to zacznij od
    znalezienia Stałego Punktu Odniesienia (SPO): numerowany słupek, jakaś
    samotna kapliczka (nie na cmentarzu), słup energetyczny z oznaczeniem -
    generalnie coś, co każdy potem w terenie zidentyfikuje. I wpisz w
    dokument jego położenie. Potem bez wyłączania odbiornika zbieraj ślady.
    I w takim układzie i szkic będzie dobry i potem da się metodą różnicową
    dokładnie określić miejsce. Ja wpisuję namiar i odległość od SPO i
    współrzędne.

    Jakbyś chciał później wskazać miejsce w terenie, gdzie łuska leżała, to
    idziesz do SPO i potem od niego0 namiar i odległość określasz, a nie
    współrzędne. Czasem aż taka dokładność ne jest potrzebna.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 368. Data: 2024-09-05 17:44:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > okna, ale wciąż są podwójne szyby). Zresztą, łaziłem po dżungli z
    > zegarkiem Samsung Galaxy Watch, on ma niezalezny GPS. Problemów nie

    To nudne jest. Ludzie robią prawdziwe badania dokładności odbiorników,
    które już tutaj podałem. Jak się ktoś nie pochyli nad nimi to opowiada
    głupoty pod każdym względem.

  • 369. Data: 2024-09-05 20:12:22
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > będziesz go widział, jak będzie po drugiej stronie i musisz albo
    > forsować potok, albo wrócić kilka kilometrów do mostu.

    Niby jak smartfony miały by uzyskać dokładniejsze informacje o swoim
    położeniu niż z GNSS?

> [...]
    > do dróg, czy błędy w mapowaniu terenu. GoogleMaps i inne tego typu
    > serwisy nie mają fotek prostopadle do ziemi tylko to transponują.

    No i co ma jedno z drugim wspólnego? Do czego by nie przyciągał to
    pozycja nie jest dokładna, ale ... sam odbiornik to do niczego nie
    przyciąga bo po co miałby to robić, przyciąga nawigacja.

> [...]
    > I w takim układzie i szkic będzie dobry i potem da się metodą różnicową
    > dokładnie określić miejsce. Ja wpisuję namiar i odległość od SPO i

    I jak przesuną ten słup to skąd się o tym po latach dowiesz?

    > Jakbyś chciał później wskazać miejsce w terenie, gdzie łuska leżała, to
    > idziesz do SPO i potem od niego0 namiar i odległość określasz, a nie
    > współrzędne. Czasem aż taka dokładność ne jest potrzebna.

    No i idziesz do SPO, masz kapliczkę, 25 metrów dalej. Albo w ogóle jej
    nie ma bo ją korniki zjadły.

  • 370. Data: 2024-09-05 21:14:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.09.2024 o 20:12, io pisze:

    > No i idziesz do SPO, masz kapliczkę, 25 metrów dalej. Albo w ogóle jej
    > nie ma bo ją korniki zjadły.

    Jest ryzyko, jest zabawa. Jak pomierzysz odległości od kapliczki metrem,
    a ją korniki zjedzą, to skąd będziesz wiedział, gdzie stała. Albo jak
    p....lnie meteoryt? Ziemia się osunie. Orlika tam wybudują. Komisariat
    spłonie i nie ma protokołu, więc nie wiadomo jakie były współrzędne.
    Nastąpił koniec świata.
    --
    (~) Robert Tomasik