  • 301. Data: 2024-08-22 21:15:07
    Temat: Re: policja namierza
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak ktoś ma telefon w PLUS i miał nie na umowę, tylko prepaid, to za
    > granicą mógł mieć albo transmisję danych, albo MMS-y. Razem to nie
    > działało.

    Być może - nie testowałem za granicą umowy w plusie a tym bardziej MMSów
    (bo i po co)?

    > Zatem to oczywiście jest transmisja danych, ale nie ta sama.

    Nie wiem jaką analogię ci napisać - może taką - Stoi milicjant przy
    rzece i wrzuca płyty chodnikowe. Przechodzi człowiek i pyta co pan
    robisz? A milicjant - wrzucam kwadratowe płyty, a robią się okrągłe fale
    - z tego jasno wynika że płyty chodnikowe nie są kwadratowe tylko okrągłe!

    > No i rozmowa telefoniczna, to też pewna forma transmisji danych.

    I przechodzień wrzuca milicjanta i krzyczy - milicjant też jest okrągły!

    A poważnie to pewnie mieli coś w APNach porąbane, że jednocześnie nie
    działały.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 302. Data: 2024-08-22 21:17:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ta ustalana na podstawie WiFi też jest pozycją GPS, bo program to
    > przelicza.

    LOL.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 303. Data: 2024-08-22 21:19:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja zupełnie nie rozumiem, czemu w kilku postanowiliście rozbić ten
    > problem na atomy.

    My? My mowimy, że jak masz transmisję danych i sygnał GPS to wysylasz
    pinezkę i powinno dzialać. To ty próbujesz rozbić na atomy żeby nie
    działało.

    > Rozmowa telefoniczna, to też transmisja danych. Ba,
    > nawet próba rozmowy wiąże się z transmisją danych pomiędzy BTS, a
    > telefonem. Tylko nie rozumiem zupełnie, co chcecie tym wszystkim dowieść.

    Że po prostu działa i nie musisz się specjalnie zastanawiać czemu. A jak
    już się zastanawiasz, to czemu masz problem w tym jak ci mądrzejsi
    tłumaczą jak?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 304. Data: 2024-08-22 21:20:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak.

    I co - znaleźli cię?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 305. Data: 2024-08-22 21:24:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 03:59, J.F pisze:

    > No ale prowadzą mnie pod konkreny numer wzdłuż drogi - to chyba o
    > czyms swiadczy?

    W mojej ocenie głównie o tym, że nie wiesz, o czym piszesz. Urządzenia
    przeznaczone do samochodów uznają, że najprawdopodobniej poruszasz się
    po znanej z mapy drodze. Jak będziesz kilkadziesiąt metrów obok
    wrysowanej w ścieżki biegnącej przez bagno, to wiele urządzeń będzie
    pokazywało, ze jesteś na tej ścieżce.

    Co więcej algorytm ocenia to na odstawie własnych danych. Jeśli mamy
    jakiś błąd w określeniu pozycji i dodatkowo gdzieś tam w rejonie tego
    błędu w mapie wrysowaną ścieżkę, to te błędy się mogą zsumować. To może
    wyjść kilkadziesiąt metrów obok.

    Jeśli zaginiona włączy udostępnianie swojej pozycji, ale będzie się
    przemieszczać, to przykładowo WhatsApp w razie utraty sieci nie
    wyświetli komunikatu o braku danych, tylko bedzie pokazywać ostatnią
    znaną. Podobnie działa udostępnianie pozycji w Google. W wypadku jazdy
    samochodem w tym wypadku błędu może wynosić kilka kilometrów.

    > Jak to na bagnie :-)

    Jak masz ręczny odbiornik i bez przyciągania do drogi, to właśnie nie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 306. Data: 2024-08-22 21:34:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > po znanej z mapy drodze. Jak będziesz kilkadziesiąt metrów obok
    > wrysowanej w ścieżki biegnącej przez bagno, to wiele urządzeń będzie

    To ona samochodem tam pojechała, że miała dedykowaną nawugację samochodową?

    > Jeśli zaginiona włączy udostępnianie swojej pozycji, ale będzie się
    > przemieszczać, to przykładowo WhatsApp w razie utraty sieci

    ... nie wyśle zdjęcia, czyli tak samo nie będzie działać. Dodatkowo jak
    włączysz udostępnianie pozycji, to ci ją będzie updejtować, a jak
    wyślesz zdjęcie to ono się automagicznie nie będzie zmieniać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 307. Data: 2024-08-22 21:55:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 21:19, Shrek pisze:
    > My? My mowimy, że jak masz transmisję danych i sygnał GPS to wysylasz
    > pinezkę i powinno dzialać. To ty próbujesz rozbić na atomy żeby nie
    > działało.

    A ja próbowałem i wiem, ze nie zawsze działa.

    > Że po prostu działa i nie musisz się specjalnie zastanawiać czemu. A jak
    > już się zastanawiasz, to czemu masz problem w tym jak ci mądrzejsi
    > tłumaczą jak?

    Po prostu nie podzielam tego fragmentu z "mądrzejsi". Reszta by obleciała.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 308. Data: 2024-08-22 21:56:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 21:20, Shrek pisze:

    > I co - znaleźli cię?

    Nie szukali.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 309. Data: 2024-08-22 21:57:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 21:34, Shrek pisze:
    > To ona samochodem tam pojechała, że miała dedykowaną nawugację samochodową?

    Nie. łodzią i przy7ciągało do strumyków.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 310. Data: 2024-08-22 22:02:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A ja próbowałem i wiem, ze nie zawsze działa.

    Ale na ogół działa. Wysyłanie zdjęć z bagna _na_ogół_ nie działa jako
    lokalizacja, a ty upracie twierdzisz że jest lepsze od czegoś co jak
    jest transmisja danych i widok na niebo to _na_ogół_ działa.

    > Po prostu nie podzielam tego fragmentu z "mądrzejsi". Reszta by obleciała.

    Skoro piszesz głupoty, że MMSy nie działają w oparciu o pakietową
    transmisję danych w ten sam sposób co szeroko pojęty "internet", to ci
    co ci tłumaczą że tak jest są w tym konkretnym przypadku mądrzejsi. A
    nie powinni, bo ty się przedstawiasz jako spec od bezpieczeństwa
    teleinformatycznego. Wnioski każdy we własnym zakresie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!