  • 21. Data: 2024-08-07 01:50:33
    Temat: Re: policja namierza
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Czyli przesłała dane, nie mając dostępu do sieci? Jak?

    Raz jest raz nie ma, jak zawieje. Przy słabym sygnale zdarza się. Pewnie
    jest też zalezność od tak trywialnych spraw jak wilgotność powietrza
    (ponownie, przy słabym sygnale). Wystarczy, że gadane jest na mniejszych
    niż 2GHz, a dane ida w okolicach 2.3-2.5GHz i moze dać się gadać a
    transmisji danych nie będzie. Nie raz takie cyrki miałem gdzie pokrycie
    słabe, że nie jest się w stanie wysłac whatsupem, mimo, że minutę
    wczesniej było wruuuum w parę sekund. Mogła się też przemieszczać.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2024-08-07 02:00:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wilgotność powietrza nie.

    Zdecydowanie MZ mieć może przy słabym sygnale. 2.4GHz bardzo ładnie woda
    pochłania co nadaje głębszy sens dośc popularnej grupie kuchenek zwanych
    gdzieniegdzie mikrofalowymi. Wszystko zalezy na jakim zakresie pracował
    wtedy telefon. 4G jest zdaje się od ~1GHz do ~6GHz.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2024-08-07 02:11:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > gdzieniegdzie mikrofalowymi. Wszystko zalezy na jakim zakresie pracował
    > wtedy telefon. 4G jest zdaje się od ~1GHz do ~6GHz.

    Marcin, ja uważam, ze ta dyskusja nie ma głębszego merytorycznego sensu.
    Dziennikarz napisał, że policjanci rozpoznali po jakiejś fotce, gdzie
    jest zaginiona. No i albo napisał prawdę, albo nie. Jeśli założymy, że
    napisał bzdurę, to rozkminianie tego w ogóle nie ma sensu. Jeśli
    faktycznie rozpoznawali po fotce, to widocznie mieli ku temu powód. I
    wymyślanie czemu wybrali taki niezbyt łatwy sposób też nie ma sensu, bo
    jak nawet trafimy, to nie będziemy wiedzieli. Shrek oczywiście doszedł
    do wniosku, ze z głupoty. Ale że taka ogólna głupota dopadła
    policjantów, zaginioną i rodzinę - a pewnie jeszcze kilka osób było w to
    zaangażowanych? Poszukiwania prowadzi co do zasady Straż Pożarna.
    Działają grupy ratowniczo poszukiwawcze. I tylko Shrek - krynica
    mądrości - wpadł na to, że można było "pinezkę" wysłać.

    Może Rosjanie akurat GPS zakłócali. Może zaginiona miała telefon bez
    GPS-a, ale z aparatem. Może faktycznie nie umiała wysłać pinezki. Może
    GPS za duży błąd miał gdzieś pod drzewami. A może po prostu było tam coś
    charakterystycznego na tyle, że policjant rozpoznał. Jakie to ma znaczenie?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 24. Data: 2024-08-07 03:27:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > charakterystycznego na tyle, że policjant rozpoznał. Jakie to ma znaczenie?

    Po prostu sobie dyskutujemy. Sama dyskusja ma zawsze ograniczony sens bo
    w wiekszości przypadków nie mamy wystarczających danych, co nie
    przeszkadza aby różne warianty omówić.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2024-08-07 06:27:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Shrek oczywiście doszedł
    > do wniosku, ze z głupoty.

    Szrek się po prostu dopytuje ciebie, dlaczego uważasz że przy działącym
    połączeniu internetowym wysłanie lokalizacji nie działa akurat na bagnach.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2024-08-07 06:40:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Aha. I dlatego rżniesz idiotę. W sumie nie ma zakazu.

    Wprost przeciwnie - pozwalam czynić honory tobie. T jak - czemu na
    bagnach nie dziala GPS?

    > Ooo! Czyli skończyły się argumenty.

    Nie - po prostu lubię patrzec jak brniesz w ślepą uliczkę wymyślając
    głupot zamiast po prostu przyznać rację komuś innemu i napisać "nie
    przeczytałem dokładnie artykuły i myślałem że chodzi o GSM a nie GPS".
    Ale nie - ty nie możesz i będziesz twierdził że z faktu że babka wysłała
    zdjęcie wcale nie wynika że miała łączność danych;)

    BTW - jeśli ktoś pamięta stawianie zarzutów z dupy dla dobra
    "oskarżonego", nawyżej potem się zmieni, to właśnie tak wygląda proces
    zmiany zdania u kulsona:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2024-08-07 06:43:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Raz jest raz nie ma, jak zawieje.

    To wyśle jak zawieje. Mniej danych niż zdjęcie będzie prościej. Skoro
    zdjęcie się udało to kilka cyferek jeszcze prościej.

    > Nie raz takie cyrki miałem gdzie pokrycie
    > słabe, że nie jest się w stanie wysłac whatsupem, mimo, że minutę
    > wczesniej było wruuuum w parę sekund. Mogła się też przemieszczać.

    Ale pytanie jest o to czemu w momencie jak wysłała zdjęcie miałaby nie
    móc wysłać koordynatów (choćby smsem), "bo na bagnach nie działa". Samo
    rozumiesz, ze jako szrek jestem żywotnie zainteresowany tym dlaczego
    akurat na bagnach nie działa;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2024-08-07 07:11:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-07, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > móc wysłać koordynatów (choćby smsem), "bo na bagnach nie działa". Samo
    > rozumiesz, ze jako szrek jestem żywotnie zainteresowany tym dlaczego

    Bo była zesrana, zmęczona, na kacu i po bibliotekarstwie Bizancjum
    Wschodniego. Takie samo pytanie, czemu nie włączyła nawigacji i nie
    potuptała w kierunku najbliższej drogi, skoro "data" tak dobrze
    działało. Nie wszyscy potrafią rzeczy, które dla wielu innych są dość
    oczywiste. Zresztą zobacz ile ustalaliście skąd te dane wziąć, a tu z
    każdego zakamarka klawiatury wygląda nawigacyjny ekspert.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2024-08-07 10:21:24
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Sam w stresie bym nie dał rady, a to powinno być takie proste wysłanie "pinezki" z
    SOS.
    Smartwatche dziecięce mają np. przyciśnięcie jakiegoś przycisku powyżej kilku sekund
    i leci alarm do rodzica.
    Może jest jakaś apka (Andek)?

    -----
    > -nie można jej było pokierować, żeby sama podała podała pozycję GPS z telefonu?
    > Przyznaję, że parę lat temu nie było to takie trywialne, ale może są lepsze sposoby
    i policja powinna je znac ?

  • 30. Data: 2024-08-07 10:22:21
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Bagno zakłóca GPS?