  • 261. Data: 2024-08-21 19:17:03
    Temat: Re: policja namierza
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 21.08.2024 o 18:25, J.F pisze:

    > no i teraz transmisje danych włączasz,

    A kto mówi, że była wyłączona?
    Sytuacja, że po prostu nie masz.
    Masz połączenia głosowe, a transmisji danych nie masz, pomimo, że włączona.

    (...)

    > A router firmy google ? :-)
    >
    > Tak jak myslisz, to oczywiscie nie, przynajmnie na razie.

    To było pytanie retoryczne. Ja tak nie myślę.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 262. Data: 2024-08-21 19:25:43
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 21.08.2024 o 18:52, Shrek pisze:

    > NIe mówię, że nie. Po prostu wyjaśniam co moim zdaniem Robert miał na
    > myśli.

    Doceniam.
    Ale on nie odróżnia błędów serwera od błędów aplikacji działającej na
    tym serwerze, myśli GSM, a pisze GPS... tak więc nie przekonałeś mnie,
    że to właśnie miał na myśli ;P

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 263. Data: 2024-08-21 23:32:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2024 o 16:15, J.F pisze:

    > Ale jest i drugie - masz telefon z Androidem? Hasło do wifi
    > wpisałes? To Google hasło zna. Czy robi z tego uzytek ... na razie
    > go nie złapano za rękę ?

    Generalnie, by system zapytał o hasło urządzenie musi widzieć, że taka
    sieć jest i po nazwie poszukać, czy nie ma czasem do niego hasła.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 264. Data: 2024-08-21 23:33:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2024 o 17:46, Kviat pisze:

    > I jak google to robi, gdy nie masz transmisji danych w telefonie?
    > Jakim cudem pobierze tę widzianą przez telefon listę dostępnych wifi w
    > pobliżu telefonu?

    Tu nie ma żadnego cudu. Telefon dane może wymieniać z Internetem w inny
    sposób.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 265. Data: 2024-08-21 23:37:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2024 o 17:35, Kviat pisze:

    > I co z tego? Nie masz transmisji danych, widzisz w telefonie w
    > zasięgu kilka wifi i do żadnego nie znasz hasła... Wyślij zdjęcie,
    > albo pinezkę. Powodzenia.

    A dziękuję. Mogę wysłać to choćby po GPRS.

    > Oczywiście... specjalisto od cyberbezpieczeństwa... Twierdzisz, że w
    > logach routera mojego sąsiada (albo mojego routera...) zapisywane są
    > wszystkie telefony, które przechodziły koło mojego domu i widziały
    > moje (lub mojego sąsiada...) wifi? I że google ma dostęp do tych
    > logów, bo nie potrzebuje loginu i hasła do panelu administracyjnego
    > tego routera? Serio tak jest?

    Ty chcesz znaleźć router sąsiada, czy swój telefon? Bo nie wiem, czy
    ogarniasz różnicę.

    > Powrotu do zdrowia życzę. Piotr

    Czego i Tobie życzę.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 266. Data: 2024-08-21 23:44:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2024 o 18:25, J.F pisze:
    > ak masz stary telefon, to możesz wyłaczyć GPS, w nowych juz sie nie
    > da, chyba ze przez opcje deweloperskie.
    > Mozesz sie tez wyposazyc w jammer GPS, albo pójsc do jakiejs galerii
    > handlowej czy marketu obłożonego blachą, i zobaczyć co możesz, a czego
    > nie ...
    > Metro też będzie dobre.

    Nie do końca. Telefony mają czujniki ruchu. Jeśli znają swoją pozycje z
    przeszłości i znają przyspieszenia, to mogą dość długo bez dostępu do
    jakichkolwiek danych z satelitów, Wi-Fi itp. znać swoją pozycję.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 267. Data: 2024-08-21 23:51:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2024 o 16:20, J.F pisze:
    > A nawigacja w samochodzie moze byc przykładem uzycia?

    Jesli typowa, to nie, albowiem one mają przyciąganie do dróg ustawione
    programowo i przeważnie nie ma możliwości wyłączenia tego. Na bagnie,
    gdzie nie ma drogi będzie Ci pokazywała jakąś pozycje na najbliższej
    drodze. Chyba, że naprawdę nigdzie w okolicy nie będzie drogi, to
    dopiero wówczas zacznie pokazywać faktyczną pozycję.

    > Liczyc na to, ze w lesie bedzie jakies charakterystyczne miejsce ...

    Skoro poznali po zdjęciu, to widać coś tam było.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 268. Data: 2024-08-22 00:46:53
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > A dziękuję. Mogę wysłać to choćby po GPRS.

    Pojęcia nie masz o czym piszesz.
    Przecież ustaliliśmy, że nie masz transmisji danych....
    Pokaż jak wysyłasz po GPRS nie mając transmisji danych.
    Specjalisto od cyberbezpieczeństwa...

    Ręce opadają.
    Weź się dowiedz co to jest GPRS i się nie błaźnij znowu.
    Zrób eksperyment, wyłącz ręcznie w telefonie transmisję danych i opisz
    jak wysłałeś po GPRS. Specjalisto od cyberbezpieczeństwa...

    > Ty chcesz znaleźć router sąsiada, czy swój telefon? Bo nie wiem, czy
    > ogarniasz różnicę.

    Jak google szacuje twoje położenie nie mając dostępu do listy wifi które
    widzi twój telefon? A nie widzi, bo nie ma dostępu do twojego telefonu,
    gdy twój telefon nie ma transferu danych.
    Ogarniasz różnicę?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 269. Data: 2024-08-22 03:25:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Aug 2024 18:05:10 +0200, Kviat wrote:

    > Powinno. Też tak sądzę.

    > Myślę, że w tych turystycznych miejscowościach jest 5G/lte (bo tam
    > problemów nie było w domyślnych ustawieniach), ale one mają mniejszy
    > zasięg niż 3G, więc po wyjeździe za miasteczko telefon do rozmów
    > przestawił się na 3G, ale transmisja danych już nie, nadal chciało
    > transmitować przez 5G/LTE, ale nie było w zasięgu.

    I to by było troche dziwne, bo skoro nie ma zasiegu 5G czy LTE, to
    powinien próbować na 3G.

    > Albo poza miasteczkiem sygnał 5G/LTE już był za słaby. Wystarczająco
    > silny do rozmów, a za słaby na transmisję danych i telefon głupiał, że
    > skoro połączenie głosowe działa, to nie ma sensu przestawiać się na 3G.

    Bardzo pobieznie sie tylko orientuje w LTE i 5G, ale tam transmisja
    radiowa ma byc taka sama dla danych i głosu.

    > Dopiero "ręczne" wymuszenie do 3G rozwiązało problem. Do końca pobytu
    > zostawiłem ustawienie na 3G, bo w miasteczkach też działało poprawnie,
    > więc nie miało sensu przestawianie tego podczas zwiedzania.

    A u nas 3G jest wyłaczane. Tzn T-mobile ponoc wyłaczył, Orange i Plus
    stopniowo wyłacza, a Play na razie nie planuje.

    J.

  • 270. Data: 2024-08-22 03:29:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Aug 2024 23:44:17 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie do końca. Telefony mają czujniki ruchu. Jeśli znają swoją pozycje z
    > przeszłości i znają przyspieszenia, to mogą dość długo bez dostępu do
    > jakichkolwiek danych z satelitów, Wi-Fi itp. znać swoją pozycję.

    Nie mają INS, spora część nie ma żyroskopów, które zresztą są trochę
    niedokładne, nie wszystkie mają kompasy - i google tego nie wspiera,
    więc to tylko bardzo teoretyczna możliwość.
    I z uwagi na dokłądności, to IMHO - mogłyby dość krótko, potem będzie
    sie coraz bardziej rozjezdzać

    J.