  • 251. Data: 2024-08-21 18:05:10
    Temat: Re: policja namierza
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 21.08.2024 o 16:25, J.F pisze:

    > Jak sam pisałes - ustawienie sie nazywało "5G/LTE/3G/2G".
    > Wiec powinno 3G poszukac, gdyby lepszych nie było.

    Powinno. Też tak sądzę.

    > Podejrzewam, że były, telefon sie połączył, transmisja danych utknęła
    > z innych przyczyn, a telefon juz wybranej sieci nie zmienił.

    Myślę, że w tych turystycznych miejscowościach jest 5G/lte (bo tam
    problemów nie było w domyślnych ustawieniach), ale one mają mniejszy
    zasięg niż 3G, więc po wyjeździe za miasteczko telefon do rozmów
    przestawił się na 3G, ale transmisja danych już nie, nadal chciało
    transmitować przez 5G/LTE, ale nie było w zasięgu.

    Albo poza miasteczkiem sygnał 5G/LTE już był za słaby. Wystarczająco
    silny do rozmów, a za słaby na transmisję danych i telefon głupiał, że
    skoro połączenie głosowe działa, to nie ma sensu przestawiać się na 3G.
    Dopiero "ręczne" wymuszenie do 3G rozwiązało problem. Do końca pobytu
    zostawiłem ustawienie na 3G, bo w miasteczkach też działało poprawnie,
    więc nie miało sensu przestawianie tego podczas zwiedzania.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 252. Data: 2024-08-21 18:11:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Aug 2024 17:46:48 +0200, Kviat wrote:

    > I jak google to robi, gdy nie masz transmisji danych w telefonie?
    > Jakim cudem pobierze tę widzianą przez telefon listę dostępnych wifi w
    > pobliżu telefonu?

    Transmisja danych nie jest potrzebna do skanowania sieci wifi w
    okolicy.
    A juz sama nazwa sieci i MAC AP wystarcza do ustalenia lokalizacji.

    O ile oczywiscie google wczesniej ten AP namierzył, i o ile masz
    transmisje danych, aby serwery googla odpytać.

    J.

  • 253. Data: 2024-08-21 18:17:01
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 21.08.2024 o 17:03, Shrek pisze:

    > Gwoli ścisłości  - Da się. Wielokrotnie sprawdzałem.

    Racja. Ale trzeba chcieć świadomie i dodatkowo ustawić jako sieć
    "Otwarta" (a to nie jest domyślne ustawienie).
    Przy pozostałych, nie da się zapisać ustawień z pustym hasłem.
    Przycisk "Zapisz" jest nieaktywny. Pojawia się czerwony napis "Wprowadź
    hasło składające się co najmniej z 8 znaków."

    Mało prawdopodobne, że jeżeli poprosisz kogoś o udostępnienie wifi z
    jego telefonu, to przestawi na "Otwarta". Prędzej wpisze jakieś
    tymczasowe hasło dla ciebie "12345678", czy coś takiego.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 254. Data: 2024-08-21 18:20:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2024 o 18:17, Kviat pisze:

    > Mało prawdopodobne, że jeżeli poprosisz kogoś o udostępnienie wifi z
    > jego telefonu, to przestawi na "Otwarta". Prędzej wpisze jakieś
    > tymczasowe hasło dla ciebie "12345678", czy coś takiego.

    Mało prawdopodobne, ale ja tak mam. Po prostu na ogół mam wyłączone
    udostępnianie i bardzo rzadko je włączam.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 255. Data: 2024-08-21 18:25:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Aug 2024 17:35:33 +0200, Kviat wrote:

    > I co z tego?
    >
    > Nie masz transmisji danych, widzisz w telefonie w zasięgu kilka wifi i
    > do żadnego nie znasz hasła...

    no i teraz transmisje danych włączasz, przez siec operatora, twój
    telefon wysyła googlowi listę widocznych sieci i AP, i otrzymuje z
    powrotem lokalizację. Czasem nawet dokładniejszą niz GPS.

    > Wyślij zdjęcie, albo pinezkę.

    Jak masz stary telefon, to możesz wyłaczyć GPS, w nowych juz sie nie
    da, chyba ze przez opcje deweloperskie.
    Mozesz sie tez wyposazyc w jammer GPS, albo pójsc do jakiejs galerii
    handlowej czy marketu obłożonego blachą, i zobaczyć co możesz, a czego
    nie ...
    Metro też będzie dobre.

    > Oczywiście... specjalisto od cyberbezpieczeństwa...
    > Twierdzisz, że w logach routera mojego sąsiada (albo mojego routera...)
    > zapisywane są wszystkie telefony, które przechodziły koło mojego domu i
    > widziały moje (lub mojego sąsiada...) wifi?

    Nie, w logach twojego telefonu są zapisywane mijane routery.
    I wysyłane do google, wraz z pozycją z GPS lub GSM.

    > I że google ma dostęp do tych logów, bo nie potrzebuje loginu i hasła do
    > panelu administracyjnego tego routera?
    > Serio tak jest?

    A router firmy google ? :-)

    Tak jak myslisz, to oczywiscie nie, przynajmnie na razie.

    Ale taki Apple AirTag moze skorzystać z iphonów w poblizu, w celu
    zaraportowania swojej pozycji, tzn te iphone same raportuja.
    Podobnie działa Samsung, teraz cale google, wczesniej Yanosik.

    A czy przy okazji te firmy wiedzą w miare dokładnie gdzie jesteś ...
    google przestał zapisywać, przynajmniej tak twierdzi, bo amerykanska
    policja/e (i sądy?) naduzywała.

    J.

  • 256. Data: 2024-08-21 18:33:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Aug 2024 17:05:08 +0200, Shrek wrote:

    > Nie - rejestracji - login i hasło;)

    Odżałuję i sie zarejestruję :-)

    J.

  • 257. Data: 2024-08-21 18:35:15
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 21.08.2024 o 18:11, J.F pisze:

    > Transmisja danych nie jest potrzebna do skanowania sieci wifi w
    > okolicy.

    Oczywiście.

    > A juz sama nazwa sieci i MAC AP wystarcza do ustalenia lokalizacji.

    Którą jakoś google musi poznać. Jak, bez transmisji danych w telefonie?

    > O ile oczywiscie google wczesniej ten AP namierzył,

    No właśnie.

    > i o ile masz
    > transmisje danych, aby serwery googla odpytać.

    No właśnie!

    A skoro mam transmisję danych, to po jaką cholerę miałbym próbować się
    łączyć z wifi jakiejś leśniczówki, albo z wifi w telefonie jakiegoś
    kłusownika w pobliżu żeby wysłać pinezkę?
    A skoro nie miałbym transmisji danych, to lokalizację po pobliskich
    sieciach wifi można sobie wsadzić głęboko...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 258. Data: 2024-08-21 18:41:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2024 o 18:33, J.F pisze:

    > Odżałuję i sie zarejestruję :-)

    To jeszcze jest opencaching.pl - też z rejestracją.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 259. Data: 2024-08-21 18:45:44
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 21.08.2024 o 17:47, Shrek pisze:

    > Nie tak - ale akurat tu Robert wie że dzwoni.

    To jest niby specjalista od cyberbezpieczeństa. W poważnej państwowej
    firmie.
    On nie ma wiedzieć, że gdzieś dzwoni. On ma wiedzieć.
    Za to podatnicy mu płacą.

    > Google skanuje sobie telefonami sidy sieci i przypisuje je geograficznie. I potem
    wie że
    > jeśli widzisz dajmy na to dwie sieci o takich a takich nazwach to jesteś
    > "gdzieś tu".

    Owszem.
    Ale żeby wiedzieć, że twój telefon widzi te sieci, to w telefonie musisz
    mieć włączone wifi (nie każdy ma, niektórzy wyłączają jak wychodzą z
    domu żeby oszczędzać baterię) i co najważniejsze, to google musi jakoś
    się z twoim telefonem połączyć, żeby te dane pobrać. A jak nie masz
    transmisji, to dupa blada.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 260. Data: 2024-08-21 18:52:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2024 o 18:45, Kviat pisze:

> [...]
    > domu żeby oszczędzać baterię) i co najważniejsze, to google musi jakoś
    > się z twoim telefonem połączyć, żeby te dane pobrać. A jak nie masz

    NIe mówię, że nie. Po prostu wyjaśniam co moim zdaniem Robert miał na myśli.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!