  • 221. Data: 2024-08-18 23:30:14
    Temat: Re: policja namierza
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Bo nie ma tam przeważnie WiFi, BTS są daleko, a przyciąganie do dróg
    > działa ułomnie, bo nie ma dróg.

    :-)

    GPS

  • 222. Data: 2024-08-18 23:44:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.08.2024 o 23:30, io pisze:

    > ?
    > GPS

    GPS akurat jest :-) Na bagnie przeważnie ma dostęp do nieba.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 223. Data: 2024-08-19 06:29:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo nie ma tam przeważnie WiFi, BTS są daleko,

    Ale co to ma wspólnego z GPS?

    > a przyciąganie do dróg
    > działa ułomnie, bo nie ma dróg.

    Do dróg to może (a i to nie jestem pewny) w trybie nawigacji
    samochodowej. Na pewno jak słusznie zauważyłeś nie tam gdzie się zgubiła
    i nie ma dróg. I bardzo dobrze, bo na drodze to by wiedziała że jest na
    drodze a nie bagnach.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 224. Data: 2024-08-19 06:31:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > GPS akurat jest :-) Na bagnie przeważnie ma dostęp do nieba.

    No brawo - w końcu. To dlaczego na bagnach GPS miałby działać słabo
    (poza tym że popierdolił ci się z GSM i lokalizacją po BTSach ale
    przecież tego nie przyznasz)?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 225. Data: 2024-08-20 17:44:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Aug 2024 16:58:36 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Czy ja twierdzę, że trudniej znaleźć geoskrytkę? Ale na pustkowiu,
    > gdzie telefon określa swoją pozycje tylko w oparciu o satelity, jak się
    > zsumują błędy7, to możesz naprawdę dale od właściwej pozycji trafić.
    > Chciałbym, byś to pojął po prostu.

    Ale ile dalej? 3m, 5, 10, 20, 50, 100m, 500m ?

    Na pustkowiu to GPS działa raczej dobrze, gorzej w lesie :-)

    Typowo nie spodziewałbym sie błedu większego niż 20m.
    Raczej nie przeszkadza znależć kobiety, chyba ze np nieprzytoma czy
    martwa leży w gęstych i wysokich krzakach.

    > Normalny smartfon ma większy błąd, tylko Ty tego nei dostrzegasz,
    > zwłaszcza, jak on się pozycjonuje w oparciu o satelity, BTS-y i WiFi.
    > Odbiornik jest dokładniejszy, tylko "nie wybacza" głupoty użytkownika.

    Smiem twierdzic, ze odbiornik GPS ma jednak dość dobry.

    J.

  • 226. Data: 2024-08-20 22:15:41
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 07.08.2024 o 00:22, Shrek pisze:

    > To ty twierdzisz, że ma znaczene akurat na bagnach. Ja twierdzę, że to
    > bez znaczenia - miała łączność danych, to wystarczy - a miała.

    Chciałem spuścić zasłonę milczenia na dywagacje o złapaniu wifi na
    bagnach, że na bagnach ktoś jej udostępnił wifi ze swojego telefonu...
    jakiś myśliwy, który akurat przechodził i wpadł na pomysł udostępnienia
    wifi - bez hasła - w swoim telefonie? I zasięgu takiego udostępnienia...
    kilkadziesiąt metrów? W zasięgu wzroku/głosu takiego myśliwego?
    Może leśniczówka? Ze 200-300 metrów z dobrym routerem? Leśniczówki dają
    dostęp do wifi bez hasła?
    Chciałem, ale przypomniałem sobie, że mamy do czynienia ze specjalistą
    od cyberbezpieczeństwa i jestem bardzo ciekawy, jaki proces myślowy u
    niego przebiegł, że rzucił takim pomysłem?

    Z drugiej strony, parę dni temu zatrzymałem się po drodze na kilka dni
    we Francji na wysokości mniej więcej Perpignan (żeby sprawdzić, czy tam
    też nie znają języków obcych jak w interiorze ;P) i o ile w
    miejscowościach przy samym brzegu nie było problemu z transmisją danych
    w telefonie, o tyle, że wystarczyło odjechać dosłownie ze dwa-trzy
    kilometry w głąb lądu (od dowolnej tamtejszej nadmorskiej turystycznej
    miejscowości) i transmisja danych całkowicie znikała pomimo możliwych
    połączeń głosowych. Nie, że raz transmisja była, a za chwilę nie, jakieś
    przerwy czy coś. Nie było i już.
    Trochę mnie to zdziwiło, bo jednak kraj cywilizowany, mają elektrownie
    atomowe i nie było to kompletne zadupie między górami, czy na środku
    pustyni. Ale wpadłem na pewien pomysł. Jakiś czas temu czytałem, że
    Polska w cyfryzacji, płatnościami kartami w sklepach itd. trochę
    wyprzedza "stary" zachód (i to jest fakt, jest tam sporo knajp, czy
    małych sklepików w tych mniejszych miejscowościach, które nadal nie chcą
    przyjmować płatności kartami), więc coś mnie tknęło żeby zajrzeć w
    ustawienia telefonu - do teraz się zastanawiam, jak wpadłem na to, żeby
    połączyć te kropki :) Zwykle olewam - nie ma internetu, to nie ma :)

    Ustawienia->Połączenia->Sieci komórkowe->Tryb pracy sieci
    i domyślnie mam: "5G/LTE/3G/2G (automatyczne połączenie)"
    Eksperymentalnie zmieniłem na: "Tylko 3G"
    Jak ręką odjął. Żadnych problemów z transmisją danych.
    Nie jest tak, że mam gówniany telefon, który nie radzi sobie z
    automatycznym wyborem trybu sieci, bo nie tylko w moim to zadziałało.

    Ja wiem, że to trochę bez związku, bo zaginiona z wątku transmisję
    miała, ale może się komuś przyda, gdy pojedzie do Francji popatrzeć
    sobie z plaży na Pireneje :)
    Albo komuś pomoże w polskim lesie, jeśli lubi zbierać grzyby i narzeka
    na internet :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 227. Data: 2024-08-20 22:38:43
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 07.08.2024 o 17:21, J.F pisze:

    > Zgadza sie - i być może tak właśnie zrobili.

    > WhatsApp czysci pozycję z Exifa?

    Komunikatory, fejsy, insta itd. podczas wysyłania do nich fotek czyszczą
    dane exif ze względów bezpieczeństwa.
    Np. na samsungu aplikacja "Galeria" sama czyści exif jeżeli udostępniasz
    komuś zdjęcie nawet bez pośrednictwa portali, czy komunikatorów.
    W telefonie w galerii możesz zobaczyć exif, ale exif się zachowa tylko
    wtedy, gdy fotkę ściągniesz do kompa kablem.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 228. Data: 2024-08-20 22:44:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Aug 2024 20:34:07 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale uznałeś za stosowne publicznie skrytykować, że policjanci za
    > prostsze uznali obejrzenie zdjęcia, zamiast sobie wysłać pinezkę. I o to

    To ja uznałem.

    > mi chodzi głownie, a nie o to, co tam w tym konkretnym momencie
    > spowodowało, że ktoś to zrobił tak, a nie inaczej.

    No cóż, nie wiemy dlaczego tak.
    Ale jeśli nie wiedzieli, że można uzystać dokładną pozycję GPS od
    kobiety ... to krytykuję :-)

    > I dlatego - jak twierdzisz - umieszcza się opis umieszczenia skrytki. To
    > dla tych, co pójdą tam, a ktoś zajumał skrytkę. Żeby wiedzieli, gdzie
    > jej nie ma. Kurcze, czemu ja sam na to nie wpadłem. To zupełnie
    > nowatorska koncepcja.

    Skrytka to skrytka - powinna być skryta, a nie rzucać się w oczy z 50m
    :-)

    Macie przykłąd takiej strony ze skrytkami? Może poszukam czegoś w
    okolicy, i zdam relację jak poszło...

    > Czy ktoś twierdzi, że nie działają? Pinezka, to po prostu współrzędne,
    > na których sam telefon uważa, że się znajduje. Żeby nie wiem, jak bardzo
    > była to błędna pozycja, to dokąd masz dostęp do sieci oczywiście da się
    > ją wysłać. Te cyferki odczyta telefon ratownika i żeby nie wiem, jaki on
    > sam miał błąd, to doprowadzi w miejsce, w którym uważa, ze jest ta
    > pozycja. I w takim sensie oczywiście to zadziała.
    >
    > Z tym, ze umknął Ci możliwy błąd. Błąd, który na pustkowiu może być
    > duży. Jak wynika z mojego doświadczenia tak duży, że dyskryminujący tę
    > metodę z poszukiwania osoby na bagnach.

    Ale ile metrów masz na myśli?

    P.S. cos trafiłem. współrzedne powiedzmy 51.099901N, 16.996245E.
    Wybrane palcem na telefonie. Pinezka wysyła link
    https://maps.app.goo.gl/97xtjMeidSB37qhk9

    Co sie rozwija na
    https://www.google.com/maps/place/Miedziana+16,+53-4
    39+Wroc%C5%82aw/@51.1002961,16.9982395,602m/data=!3m
    2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x470fc21c039cf791:0xae0f07b780a
    b2841!8m2!3d51.1002961!4d16.9982395?entry=ttu

    Juz widac róznicę pozycji, i przyciągniecie do adresu

    No ale w lesie adresów nie ma, to nie przyciągnie :-)

    Oby nie :-)

  • 229. Data: 2024-08-20 23:00:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.08.2024 o 22:44, J.F pisze:

    > Macie przykłąd takiej strony ze skrytkami? Może poszukam czegoś w
    > okolicy, i zdam relację jak poszło...

    Geocaching wymaga chyba rejestracji.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 230. Data: 2024-08-21 01:06:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Aug 2024 22:15:41 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    > bagnach, że na bagnach ktoś jej udostępnił wifi ze swojego telefonu...
    > jakiś myśliwy, który akurat przechodził i wpadł na pomysł udostępnienia

    Google hasła nie potrzebuje.

    > I zasięgu takiego udostępnienia...
    > kilkadziesiąt metrów? W zasięgu wzroku/głosu takiego myśliwego?
    > Może leśniczówka? Ze 200-300 metrów z dobrym routerem? Leśniczówki dają
    > dostęp do wifi bez hasła?

    Kto wie, co tam leśniczy wymyślił, moze i bez hasła.
    Ale do namierzania ono niepotrzebne.

    Ewentualnie ... były takie sieci operatorów, dające internet przez
    wifi w ich routerach. Samo wifi było bez hasła, autoryzacja była
    dalej.

    Podobnie bywa w hotelach, galeriach handlowych, szpitalach ... haha, w
    lesie przy bagnach :-)

> [...]
    > miejscowości) i transmisja danych całkowicie znikała pomimo możliwych
    > połączeń głosowych. Nie, że raz transmisja była, a za chwilę nie, jakieś

    Ale akurat w tym przypadku łączność była.

> [...]
    > Nie jest tak, że mam gówniany telefon, który nie radzi sobie z
    > automatycznym wyborem trybu sieci, bo nie tylko w moim to zadziałało.

    Ciekawe. 3G nie ma być do likwidacji?

    Ale czemu nie działało? Sygnał 5G/LTE był taki słaby, ze transmisja
    nie działala, czy raczej byłes w zasiegu nowoczesnego BTS, tyle ze
    jakos niekompatybilnego?

    Ale 5G/LTE powinno głos transmitowac po tym samym kanale co i dane.

> [...]
    > sobie z plaży na Pireneje :)
    > Albo komuś pomoże w polskim lesie, jeśli lubi zbierać grzyby i narzeka

    Ja narzekam czasem na problemy z Play. Jakoś nie zawsze mu wychodzi
    ten roaming krajowy. Nie wiem, czy to wina Playa, czy telefonów.

    J.