  • 141. Data: 2024-08-11 14:28:59
    Temat: Re: policja namierza
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2024 o 11:43, io pisze:

    > No jak nie mamy pewności to na pewno są wadliwe. :-)

    Dlatego zdjęcie uznali za lepsze.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 142. Data: 2024-08-11 15:28:23
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Dlatego zdjęcie uznali za lepsze.

    Wniosek z d...y.

  • 143. Data: 2024-08-11 15:40:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2024 o 15:28, io pisze:
    > Wniosek z d...y.

    To, że uznali, to jest nie wniosek, tylko fakt. Oczywiście, jeśli
    wierzyć mediom. A czemu, to już by ich trzeba zapytać.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 144. Data: 2024-08-11 15:48:09
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > To, że uznali, to jest nie wniosek, tylko fakt. Oczywiście, jeśli
    > wierzyć mediom. A czemu, to już by ich trzeba zapytać.

    No właśnie, skoro nie wniosek to nie 'dlatego' tylko 'z d...y'.

  • 145. Data: 2024-08-12 10:40:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 09 Aug 2024 22:50:00 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Ja tego nie pisałem o GPS a o komórkach. Dlaczego (jak zgaduję) można
    > czasami gadać, ale wysłać dane może być problem -> bo dane np. idą w
    > zakresie 2.3-2.5GHz, a rozmowa <2GHz, gdzie woda pochłania w tym
    > pierwszym. Przy czym nie wiem, jak działają te komórki, bo jeśli to jest
    > to samo pasmo do danych i rozmowy, to zasadniczo powino działać lub nie
    > dla obu.

    Ogolnie - są te same pasma dla danych i rozmów, a nawet te same
    standardy.

    Ale może być tak, ze np na LTE czy 5G nie ma łączności, telefon sie
    łączy z BTS na innym pasmie, a tam inny system, i danych nie ma, albo
    bardzo wolne.

    Teraz ponoć operatorzy likwidują jakies UMTS i EDGE, tzn zamieniają na
    lepsze, chyba zostanie parę kanałów najstarszego GSM dla
    kompatybilnośći, ale stare telefony mogą mieć problem z danymi.

    J.

  • 146. Data: 2024-08-12 10:42:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Aug 2024 00:36:41 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie wiem. Wiem, co znalazło jej urządzenie. Jak ma odbiornik GPS, to
    > często nawet nie wiem, w jakim układzie odniesienia to podaje, a to w
    > mojej okolicy może być kilkaset metrów rozbieżności.

    Glonass czy co?
    Czy nie wiesz, jak te współrzędne pasują to Twojej papierowej starej
    mapy?

    > Jak szukam człowieka na drodze, to ma to małe znaczenie, bo pójdę drogą
    > i go znajdę. Ale na bagnie, gdzie masz wąską ścieżkę / bród, to kilka
    > metrów może mieć znaczenie.

    kilkaset m to może być po drugiej stronie autostrady, albo rzeki :-)

    J.

  • 147. Data: 2024-08-12 10:45:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Aug 2024 00:01:07 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tak, jeśli wiem, gdzie ona jest. Mogę znać bezpieczne dojście do
    > przykładowej kapliczki. Ale łażenie po nocy po bagnie z GPS-em, to
    > wyższa szkoła jazdy. Albo po lesie.

    To chyba nie była noc.

    > W górach nie trzeba nawet bagna. Możesz narwać się na tzw. paryję i
    > będziesz widział cel, ale żeby do niego dotrzeć, to musisz oblecieć
    > kilka kilometrów, albo bawić się w liny.

    Co to za "paryje" ?

    Ale fakt - może być niedalego w poziomj współrzędnej, a bardzo odległe
    w sensie dotarcia.

    J.

  • 148. Data: 2024-08-12 10:54:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 9 Aug 2024 23:49:11 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To zrób takie ćwiczenie. Zaczytaj sobie jakiś POI, ale taki, który
    > później znajdziesz (powiedzmy jakiś numerowany słup). Potem pochodź z
    > GPS-em. Wyłącz go i włącz kilka razy. Potem idź na ten POI i zobacz, jak
    > daleko będziesz. Najlepiej, jakbyś sobie to w lesie zrobił, to
    > zobaczysz, co Ci wyjdzie.

    Była taka zabawa - geocaching.
    Zazwyczaj znajdowali.

    > To, że GPS deklaruje dokładność przykładowo 3 metry, to jedynie jest
    > wynik obliczeń, że mierzył z różnych satelitów i mu taki okrąg wyszedł.

    Fakt.
    I w dodatku chyba może być nieprawdziwe.

    Zajechalem ci jak kiedys na stacje benzynową, pod daszek, GPS zaczął
    dzikie harce po okolicy wyprawiac, po kilkaset m w bok, a podawana
    dokładność ciągle duża.

    > Mam ze środy ślad, jak szedłem jedną drogą w dwóch kierunkach, przy czym
    > na końcu łaziłem po lesie. Ślady w jedną i drugą stronę czasem się
    > "rozchodzą" o 15 metrów, a to wysokie góry i całkowity brak lasu. Tylko
    > odbiornik ma wyłączone przyciąganie do obiektów.

    Robiłem sobie logowanie na nartach, i trasa wjazdu wyciągiem miała
    rozrzut, ale raczej nie o 15m.
    Ale z rzadka potrafiło wyciąg 100 czy więcej przestawić.

    J.

  • 149. Data: 2024-08-12 13:05:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 10:42, J.F pisze:
    > Glonass czy co?
    > Czy nie wiesz, jak te współrzędne pasują to Twojej papierowej starej
    > mapy?

    Poczytaj, co to są układy odniesienia. Google podaje w WGS84, ale różne
    urządzenia różnie i trzeba wiedzieć o różnicy i umieć przeliczyć.

    > kilkaset m to może być po drugiej stronie autostrady, albo rzeki ?

    Dokładnie. Na łące to bez znaczenia. Na bagnach czy w górach ma kluczowe.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 150. Data: 2024-08-12 13:06:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 10:45, J.F pisze:
    > Co to za "paryje" ?

    Głęboka dolina najczęściej z potoczkiem albo bagienkiem na dnie. Bez
    liny nie zejdziesz i nie wyjdziesz, a gołym okiem widzisz.

    --
    (~) Robert Tomasik