  • 101. Data: 2024-08-09 22:11:49
    Temat: Re: policja namierza
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 18:13, J.F pisze:
    > Sluszna uwaga, ale to sztuczne cisnienie może się chyba nawet niżej
    > zaczynać.

    Nie wiem. Gdzieś czytałem, ze do 3 km nie trzeba. Ale pewnie masz rację,
    że tego skokowo nie robią.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 102. Data: 2024-08-09 22:14:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 18:28, J.F pisze:
    > Macie tam gdzies na posterunku dokładne mapy topograficzne?

    Są, ale mało kto z młodzieży umie to obsłużyć. Wszyscy teraz Google i
    inne podobne.

    > Wiec zastanawiajace jest, czemu policjanci wybrali inny sposób.
    > Bo lepszy, czy z ignorancji ? ?

    Pozostaje zaufać, że mieli swoje powody, by to w ten sposób uczynić.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 103. Data: 2024-08-09 22:31:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja jedynie zapytałem, czy korzystałeś kiedykolwiek z GPS na bagnach.

    Na bagnach nie, bo po bagnach się nie szwendam, natomiast działa na
    polach, w lasach, innych miejscach gdzie nie ma dachu, w samolotach i
    pomieszczeniach z oknami. Czemu twoim zdaniem bagna mają być wyjątkowe?

    > Nigdzie nie sugerowałem, że on tam nie działa. Nawet nie przychodzi mi
    > do głowy powód, dlaczego miałby nie działać.

    Aha. Czyli jednak działa. A ty pytasz tylko ot tak sobie. Sprytne. "ja
    nie suerowałem, tego co napisałem":P

    > Zdaje się Marcin coś o
    > wilgotności powietrza wspomniał, ale to raczej kwestia poboczna. Trudno
    > mi ocenić, na ile faktycznie ważna z punktu widzenia użyteczności. Po
    > prostu później obserwowałem do jakiego poziomu głupoty zejdziesz.

    I na czym mnie konkretnie złapałeś?

    > Natomiast ja - gdybyś potwierdził, że korzystałeś - chciałem Cię zapytać
    > z jakim skutkiem. Bo bagno, to taka duża i zdradliwa "kałuża". Przy
    > dokładności GPSa można się utopić,

    No ale się nie utopiła, więc bez znaczenia dla działania GPSa.

    jak nawet masz w odbiorniku mapę z
    > bezpiecznymi przejściami. Trochę ryzykownie jest nawigować tylko w
    > oparciu o GPS.

    A kto pisze o używaniu nawigacji GPS w celu znalezienia bezpiecznego
    przejścia? Bo myślałem że rozmawiamy o tym czy da się zlokalizować
    pozycję i to przy działającej transmisji danych. No więc czemu miałoby
    działać inaczej niż w każdym innym miejscu, gdzie jest zasięg i widać niebo?

    > Co do przesyłania pozycji GPS, to też już kilka osób Ci zwróciło uwagę,
    > że z różnych powodów może to nie być oczywiste - przy czym nie tylko nie
    > ma to zbyt wielkiego związku z bagnem, ale nawet nie mam pomysłu, czemu
    > byśmy chcieli się go doszukiwać.

    Dlatego że o bagno pytałeś. Z powodów dla ktorych miałoby nie działać to
    brak transmisji, wyczerpaną baterię i brak przytomnej osoby po obu
    stronach możemy wykluczyć bo zdjęcia sobie przesyłali. Z czego wynikają
    twoje wątpliwości czy działa akurat na bagnie?

    > Jak tam były drzewa, to błąd
    > wyznaczenia pozycji spokojnie mógł być w granicach kilkuset metrów.

    Hmmm. Używałeś ostatnio GPSa? W samolocie pokazuje z dokładnością do
    trzech metrów, a w lesie do kilkuset - niby czemu?

    > No i tradycyjnie najbardziej chodzi mi o to, że siedzący za klawiaturą w
    > Warszawie Shrek wie lepiej od obecnych na miejscu policjantów, jak
    > uratować zagubioną na bagnach kobietę i on by to zrobił szybciej,
    > dokładniej, lepiej, funkcjonalniej - tylko nikt mu nie pozwala.

    Policjanci sobie dali radę i nikt ich za to nie gani. Co do tego czy
    szrek sobie radzi lepiej od policji w poszukiwaniu zagubionych obiektów
    to "albercik, to nie był najlepszy przykład";P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 104. Data: 2024-08-09 22:36:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 18:28, J.F pisze:

    > Macie tam gdzies na posterunku dokładne mapy topograficzne?

    Wystarczy smartfon. Geokeszerzy bawią się w znajdowanie naprawdę małych
    skrytek na podstawie jedynie kordów GPS i krótkiego opisu typu "drzewo".
    Zapewniam cię, że poszukiwana jest bardziej charkterystycznym punktem
    niż kamień czy drzewo, na dodatek chce być znaleziona;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 105. Data: 2024-08-09 22:37:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pozostaje zaufać, że mieli swoje powody, by to w ten sposób uczynić.

    Po prostu taki im do głowy przyszedł i zadziałał - punkt dla nich.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 106. Data: 2024-08-09 22:38:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chyba, że jesteś przemoczona i trzęsą ci się ręce.

    Chyba - wyslała co umiała - a laski najlepiej umieją wysylać zdjęcia. Ot
    i cała tajemnica;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 107. Data: 2024-08-09 22:40:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale Ty jesteś pewien, że ona miała ten nowoczesny.

    Napewno miała nokię 3310... Popularny sprzęt u 10 letnich lasek z
    pokolenia z:P

    > Nie wiem, czy wiesz,
    > ale ludzie używają jeszcze komórek bez GPSa.

    Za to z wysyłaniem zdjęć:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 108. Data: 2024-08-09 22:42:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 16:56, io pisze:

    > Ale, że cywil nie będzie w pocisku latał? :-)

    Ale żeby kim albo inny arab nie użył cywilnego GPSa w pocisku
    manewrującym podłączonym do klona arduino chyba. No ale okazało się że w
    wojnie w zatoce same hamburgery używały cywilek i wyłączyły
    ograniczenia, a potem wszyscy się przyzwyczaili i tak zostalo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 109. Data: 2024-08-09 22:44:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 22:31, Shrek pisze:
    +
    > Na bagnach nie, bo po bagnach się nie szwendam, natomiast działa na
    > polach, w lasach, innych miejscach gdzie nie ma dachu, w samolotach i
    > pomieszczeniach z oknami. Czemu twoim zdaniem bagna mają być wyjątkowe?

    Czemu wyjątkowe? Ona akurat na bagnach była. Nie wiem czemu tam polazła.
    Mam pytać o lasy, by ustalić, czy byłeś na bagnach?

    > No ale się nie utopiła, więc bez znaczenia dla działania GPSa.

    Dla GPS-a pewnie bez, ale dla osoby korzystającej z jego wskazań, to już
    jednak może być kluczowe. Ona by nie chciała się utopić.

> [...]
    > pozycję i to przy działającej transmisji danych. No więc czemu miałoby
    > działać inaczej niż w każdym innym miejscu, gdzie jest zasięg i widać

    Ja już nic na to, o czym Ty myślisz nie poradzę.

> [...]
    > stronach możemy wykluczyć bo zdjęcia sobie przesyłali. Z czego wynikają
    > twoje wątpliwości czy działa akurat na bagnie?

    Z faktu, że potrzebujemy wiedzieć dokładnie w którym miejscu jest, a nie
    na którym bagnie.

    > Hmmm. Używałeś ostatnio GPSa? W samolocie pokazuje z dokładnością do
    > trzech metrów, a w lesie do kilkuset - niby czemu?

    A nei wiem, ale w odróżnieniu od Ciebie używam i wiem. Jak chcę
    dokładnie ustalić miejsce znalezienia jakiegoś przedmiotu, to mam w
    odbiorniku taką funkcję. Musze go położyć i9 czekać. Ale to trwa dłuższą
    chwilę i w telefonie może nie być możliwe w ogóle.

  • 110. Data: 2024-08-09 22:44:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 09:11, J.F pisze:

    > Przy oknie to satelitów mniej, bo sygnal tylko od czesci dociera.
    > I trudniej pozycję ustalić.

    Na początek wystarcza pięć, potem łapie kilkanaście. Śreniak sprzed
    dwóch lat lapie fixa w kilkanaście sekund w samolocie na drugim miejscu
    od okna.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!