  • 91. Data: 2024-08-09 15:59:24
    Temat: Re: policja namierza
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No mój Garmin etrex nie chciał, a później jeszcze kupiłem lepsiejszy z
    > barometrem, ten to dobiero pokazywał z dupy wysokość, co można w sumie
    > zrozumieć. Wczesniejszy etrex opierając się na samym gsm pokazywał
    > wysokość ZCP w miarę dobrze.

    Bo powyżej 3.000 metrów (chyba) w kabinie jest sztucznie podnoszone
    ciśnienie. Wyłącz barometr w ustawieniach.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 92. Data: 2024-08-09 16:00:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 06:27, Shrek pisze:
    > A czy ktoś pisze że nie? A 50 metrow to wystarczaąca dokładność do
    > zaweżenia poszukiwan w lesie:P

    Ale nie na bagnach. Dlatego pytałem, czy w ogóle kiedykolwiek tam byłeś.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 93. Data: 2024-08-09 16:21:17
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Ale nie na bagnach. Dlatego pytałem, czy w ogóle kiedykolwiek tam byłeś.

    To na bagnach głos paszczowy też się nie niesie?

  • 94. Data: 2024-08-09 16:48:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > bezpiecznymi przejściami. Trochę ryzykownie jest nawigować tylko w
    > oparciu o GPS. Nie dane mi to było, bo jak zwykle zacząłeś walczyć ze
    > swoim pomysłem.
    >
    > Co do przesyłania pozycji GPS, to też już kilka osób Ci zwróciło uwagę,
    > że z różnych powodów może to nie być oczywiste - przy czym nie tylko nie
    > ma to zbyt wielkiego związku z bagnem, ale nawet nie mam pomysłu, czemu
    > byśmy chcieli się go doszukiwać. Jak tam były drzewa, to błąd
    > wyznaczenia pozycji spokojnie mógł być w granicach kilkuset metrów.

    https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371
    /journal.pone.0283090

    A tu tabelka

    https://journals.plos.org/plosone/article/figure?id=
    10.1371/journal.pone.0283090.t003

    > Czyli wiemy, na których bagnach jest. Nie wiemy, jak do niej dojść i
    > gdzie jest dokładnie. A jak zrobi zdjęcie kapliczki i ktoś wie, gdzie
    > ona (przykładowo, bo nie wiem, co  charakterystycznego fotografowała) to
    > o wiele łatwiej.
    >
    > No i tradycyjnie najbardziej chodzi mi o to, że siedzący za klawiaturą w
    > Warszawie Shrek wie lepiej od obecnych na miejscu policjantów, jak
    > uratować zagubioną na bagnach kobietę i on by to zrobił szybciej,
    > dokładniej, lepiej, funkcjonalniej - tylko nikt mu nie pozwala.

    Klawiatura się przydaje, jak wyżej.

  • 95. Data: 2024-08-09 16:54:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 16:21, n...@o...pl pisze:
    > To na bagnach głos paszczowy też się nie niesie?

    Następny :-) Niesie się. Chyba nawet dalej, bo większa wilgotność. Tylko
    trzeba we właściwym miejscu bagienka stać no i próba dotarcia "na
    azymut" może się źle skończyć.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 96. Data: 2024-08-09 16:56:52
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 09.08.2024 o 06:26, Shrek pisze:

    > O właśnie prędość - kiedyś GPS cywilny miał narzucone ograniczenie
    > prędkości i chyba wyspokości żeby go w pociskach manewrujących nie używać.

    Ale, że cywil nie będzie w pocisku latał? :-)

  • 97. Data: 2024-08-09 17:13:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 16:48, io pisze:

    > https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371
    /journal.pone.0283090

    Dziękuje za próbę pomocy, ale ja dużo w lesie z GPS-em pracuję. Co
    więcej udzielam się przy aktualizacji takiej mapy UMP, której w jakimś
    sporym zakresie jestem inicjatorem i autorem. Mam swoje doświadczenia
    wtym zakresie po prostu. Może mój telefon i moje odbiorniki są wadliwe,
    ale nie mamy tu pewności, ze odbiorniki tej poszukiwanej były lepsze.

    > Klawiatura się przydaje, jak wyżej.

    No właśnei średnio. czasem lepiej iść w góry.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 98. Data: 2024-08-09 17:13:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

  • 99. Data: 2024-08-09 18:13:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 9 Aug 2024 15:59:24 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Bo powyżej 3.000 metrów (chyba) w kabinie jest sztucznie podnoszone
    > ciśnienie. Wyłącz barometr w ustawieniach.

    Sluszna uwaga, ale to sztuczne cisnienie może się chyba nawet niżej
    zaczynać.

    J.

  • 100. Data: 2024-08-09 18:28:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 9 Aug 2024 15:55:58 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > mi ocenić, na ile faktycznie ważna z punktu widzenia użyteczności. Po
    > prostu później obserwowałem do jakiego poziomu głupoty zejdziesz.

    Wilgotność jak wilgotność - woda sygnał osłabia.
    Ale to cięzkie chmury muszą być.

    No i jak pisałem - dawniej google lubiło "przyciągać do znanego
    punktu".

> [...]
    > bezpiecznymi przejściami. Trochę ryzykownie jest nawigować tylko w
    > oparciu o GPS. Nie dane mi to było, bo jak zwykle zacząłeś walczyć ze

    No ale chyba jednak lepiej znać dokładną pozycję poszukiwanego, niż
    nie znac?

    Przy czym ... dziewczyna niby buty straciła, ale trudno mi
    przypuszczać, aby na spacer po bagnach się wybrała.
    Raczej drogą/scieżką szła.
    Choć po pijaku/narkotykach ... kto wie.

> [...]
    > byśmy chcieli się go doszukiwać. Jak tam były drzewa, to błąd
    > wyznaczenia pozycji spokojnie mógł być w granicach kilkuset metrów.

    Zazwyczaj nie jest. Poza tym mozna poprosić o ponowną pozycję pare
    minut później i porównać.

> [...]
    > gdzie jest dokładnie. A jak zrobi zdjęcie kapliczki i ktoś wie, gdzie
    > ona (przykładowo, bo nie wiem, co charakterystycznego fotografowała) to

    Istonie, może wiedzieć, jak do kapliczki dojść, a w/g współrzednych
    ... nie wie, ze to ta kapliczka.

    A jak to w srodku lasu, to mapa google może nie pomóc, bo nie ma drog
    leśnych, i nie wiadomo jak najlepiej dojechać, czy skąd zacząć piesze
    poszukiwania ...

    Macie tam gdzies na posterunku dokładne mapy topograficzne?

> [...]
    > uratować zagubioną na bagnach kobietę i on by to zrobił szybciej,
    > dokładniej, lepiej, funkcjonalniej - tylko nikt mu nie pozwala.

    No cóż - my mniej więcej wiemy, jak byśmy to zrobili.
    Jest nowa technika, to byśmy skorzystali.

    Wiec zastanawiajace jest, czemu policjanci wybrali inny sposób.
    Bo lepszy, czy z ignorancji ? :-)

    J.