  • 11. Data: 2008-10-21 11:54:32
    Temat: Re: policja a haslo
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> pisze:

    > Nic nie musisz podawac. Wystarczy sie powolac chociazby na art. 183 par. 1 kpk.
    > Przetestowane w praktyce.

    http://board.coolcafe.de/polskieustawy/norms.php?act
    id=105&norm=183&lang=48&adate=20070727&head=0
    <cytat>
    art. 183
    § 1. Świadek może uchylić się od odpowiedzi na pytanie, jeżeli
    udzielenie odpowiedzi mogłoby narazić jego lub osobę dla niego
    najbliższą na odpowiedzialność za przestępstwo lub przestępstwo
    skarbowe.
    </cytat>

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Człowiek jest cieniem Boga, niewolnik cieniem człowieka, lecz król

  • 12. Data: 2008-10-21 12:23:23
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 21.10.2008 Yyy <y...@m...o2.pl> napisał/a:
    > no tak, ale jak jeszcze ta partycja zostanie zaszyfrowana przez usluge
    > wkompilowana w jadro...

    O tym przedpiszca nie wspomnial. Warto jeszcze dodac, ze swap takze powinien
    byc zaszyfrowany.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 13. Data: 2008-10-21 12:34:02
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 21.10.2008 Yyy <y...@m...o2.pl> napisał/a:
    > no ale tu chodzi nie o swiadka lecz o podejrzanego...

    Najpierw przesluchuja w charakterze swiadka - bo swiadek nie moze sie uchylic
    od odpowiedzi na niektore pytania. Dopiero pozniej stawiaja (lub nie) zarzuty.

    Figiel polega na tym, zeby uchylic sie od odpowiedzi na pytanie o haslo,
    bedac przesluchiwanym jeszcze jako swiadek, a nie narazic sie na
    odpowiedzialnosc karna z tytulu skladania falszywych zeznan. Taka mozliwosc
    daje art. 183 kpk.

    Jak juz jestes podejrzany, to nic nie musisz mowic.

  • 14. Data: 2008-10-21 13:52:51
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> wrote in
    ublin.pl:

  • 15. Data: 2008-10-21 13:56:18
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> wrote in

  • 16. Data: 2008-10-21 14:05:04
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    pavka <p...@j...pl> wrote in news:ded7dee2-877e-48ce-b812-
    b...@u...googlegroups.com:

    > Jesli będzie podejrzenie u Ciebie, ze masz nielegalne tresci i nie
    > udostępnisz hasla to sprzęt jedzie na analizy
    >
    > (podobno analiza moze trwac 5 lat;-))

    catch 22 ???

    czy nie ma jakiegos przepisu?
    przeciez nawet i jak rok to tak jest to jakby skasowanie calkowite!

    czy rzeczywiscie policja ma prawo ot "tak sobie" odbierac ludziom np. markowe
    laptopy, jeden po drugim, bo "ma podejrzenia", ze sa tam "pirackie" mp3 ???

    laptop po roku moze kosztowac przeciez i 70% mniej
    ma to KONKRETNY WYMIAR FINANSOWY, mozna by bylo przeciez dac laptopa na
    aukcje Allegro albo co...

    KTO ZA TO ZAPLACI?
    samo "oddanie" komutera po roku juz STANOWCZO nie wystarcza!

    --
    Y?

  • 17. Data: 2008-10-21 14:33:12
    Od: "mike" <d...@n...com>

    "Yyy" <y...@m...o2.pl> wrote in message
    !

    > czy rzeczywiscie policja ma prawo ot "tak sobie" odbierac ludziom np.
    > markowe
    > laptopy, jeden po drugim, bo "ma podejrzenia", ze sa tam "pirackie" mp3
    > ???

    laptop nie jest zabierany, laptop jest zatrzymany do ustalenia, czy był
    używany do celów niezgodnych z prawem. W twoim interesie jest wyjaśnienie
    wszystkich okoliczności związanych z tą sprawą jak najszybciej:) Stąd np.
    tak chętnie z policją współpracują właściciele kafejek internetowychm, bo
    nie są zainteresowani utratą sprzętu do czasu wyjaśnienia:)

  • 18. Data: 2008-10-21 14:34:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dziobashugo" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mam spor z kolega. On twierdzi, ze jeśli mam Hansla na plikach to w
    > razie kontroli musze je podąć policjantom. Mnie sie wydaje to bzdura.
    > Zdaje sie w angli jest takie prawo, ze jak sie nie poda Hansla to grozi
    > do 5 lat.

    Któraś kolejna osoba o to pyta i po raz kolejny podawana jest informacja o
    karalności nie podania hasła. Przyznam, ze prawa brytyjskiego nie znam, ale
    tego typu unormowanie wydaje mi się niedorzeczne. A jak ktoś w nerwach
    zapomni hasła, to pójdzie siedzieć? Mam na dysku kilka plików, które ktoś
    mi przysłał zaszyfrowanych. Kiedyś hasło znałem (innym kanałem szło), ale
    teraz do wielu już nie pamiętam. I co wówczas?

    A codo obowiązku podania hasła, to sprawdź archiwum grupy. Kilka dni temu
    obszernie to opisywałem. Krótko - obowiązku podania nie masz, ale negatywne
    skutki niepodania poniesiesz Ty.

  • 19. Data: 2008-10-21 14:52:20
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 21 Oct 2008 16:34:07 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Mam na dysku kilka plików, które ktoś
    > mi przysłał zaszyfrowanych. Kiedyś hasło znałem (innym kanałem szło), ale
    > teraz do wielu już nie pamiętam. I co wówczas?

    Skoro nie pamiętasz to po co trzymasz?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 20. Data: 2008-10-21 15:44:16
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 21 Paź, 16:52, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    > Skoro nie pamiętasz to po co trzymasz?

    To pytanie jest chyba OT. Ludzie robią w życiu różne rzeczy w różnych
    celach albo całkiem bez celu, ale nie muszą być to czyny karalne (a co
    więcej, domniemanie jest takie, że nie są).