  • 31. Data: 2004-08-16 09:04:30
    Temat: Re: policja
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie wiem jak dobierano świadków akurat tutaj, ale jest o wiele więcej
    > powodów opisanej przez Ciebie sytuacji, a wina niekoniecznie musi być po
    > stronie Policji.

    z tego co mowil zamkneli go bo, na pytanie kto tam byl, odpowiedzial ze to
    nie jemu placa. (w areszcie oczywiscie komorka krazyla-taka polska!)

    wiec
    - z czegos co nie bylo absolutnie w ogole przestepstem zrobili
    przestepstwo (i to nie takie male , od 3 lat)
    - swiadkowie zeznali ze on to i tamto robil, a go nawet przy tym nie bylo.

    Wiec ja tu widze tylko i wylacznie wine "psedo-policjantow" bo normalny
    szanujacy sie policjant,
    ktory pelni sluzbe tak jak go nauczono nie pozwolil by na cos takiego.

    > Ale to w wypadku przestępstwa. jest jeszcze kilka innych warunków, nie
    > związanych z przestępstwami bezpośrednio. Jest w ustawie o policji i
    > zwalczaniu alkoholizmu. Przejrzyj, zanim zaczniesz korzystać. Natomiast
    > artykuł, który zacytowałem warto zapamiętać, ponieważ często spotykam się
    > nadużyciem zatrzymań przez służby prewencji, które są rozliczane właśnie z
    > zatrzymań. Bardzo często jest tak, ze patrol zatrzymuje, a przybyły na
    > miejsce pracownik dochodzeniowo-śledczy zwalnia. Ale to już kwestia
    > praktyki. Po zatrzymaniu masz prawo się zażalić i warto o tym pamiętać.

    a poczytam sobie o tym. Dzieki.

    > Po pierwsze to, że ja nie wiem, to nie znaczy, że nie ma. Po drugie Tobie
    > chyba o stetoskop chodzi, a nie mikrofon kierunkowy. Po trzecie użycie
    tych
    > wynalazków zaczyna pachnąć podsłuchem, a to kolei może powodować wiele
    > kłopotów prawnych.

    posiadac chyba mozna, a udowodnic ze cos takiego jest uzywane to chyba
    trudna rzecz,
    tego sie nigdzienie montuje :)

    Kiedys w papierniczym(wiele lat temu) facet mi pokazywal, to wygladalo jak
    pistolet, na koncu lufy bylo cos w rodzaju anteny satelitarnej (tylko
    wygladem przypominalo :)
    i sluchawki do tego, skierowal w strone sciany i wszystko cudnie bylo
    slychac.

    P.

  • 32. Data: 2004-08-16 09:26:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > z tego co mowil zamkneli go bo, na pytanie kto tam byl, odpowiedzial ze to
    > nie jemu placa. (w areszcie oczywiscie komorka krazyla-taka polska!)

    rzecz w tym, że Ci co mówili moekoniecznie musieli wiedzieć.

> [...]
    > szanujacy sie policjant,
    > ktory pelni sluzbe tak jak go nauczono nie pozwolil by na cos takiego.

    A świadkowie, to niby nie winni?

    Tobie
    > tych
    >
    > posiadac chyba mozna, a udowodnic ze cos takiego jest uzywane to chyba
    > trudna rzecz,
    > tego sie nigdzienie montuje :)

    W wypadku osoby prywatnej masz faktycznie rację. No ale Policja już tak do
    tego podejść nie może.

> [...]
    > wygladem przypominalo :)
    > i sluchawki do tego, skierowal w strone sciany i wszystko cudnie bylo

    Pachnie mi to zabawką. Mikrofon kierunkowy możesz zobaczyć na tych lepszych
    kamerach Video. Anteny satelitarnej to raczej nie przypomina.

    Po za tym z mojej wiedzy wynika, że to, o czym piszesz w praktyce raczej
    mało sprawnie działa. By podsłuchać, co się dzieje za przegrodą, to nie
    wystarczy mikrofonu na nią skierować. Urządzenia profesjonalne działają na
    tej zasadzie, że odbierają drgania owej przegrody. Sposobów jest wiele, ale
    mikrofon jest akurat najmniej sprawny, bo dźwięki tłumi powietrze.

    Najlepszym z prostych rozwiązań jest stetoskop. Z bardziej profesjonalnych
    rozwiązań, to na przykład mikrofon przylegający do ściany. Super
    profesjonalnie, to oświetlenie przegrody promieniem lasera i odczyt drgań
    ściany na podstawie drgań odbicia. Ale coś takiego, to podobno CIA posiada.

  • 33. Data: 2004-08-16 12:37:49
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A świadkowie, to niby nie winni?

    Wiesz no niby tak, ale przyznaj ze to samobostwo zeznawac nieprawde jezeli
    w gre wchodzi pozbawienie wolnosci od X lat. Nie sadze by bylo duzo
    chetnych,
    tym bardziej ze gdy byla wolana policja (wtedy) to sprzewdawcy (bo bylo
    kilka roznych stoisk)
    mowili ze tel nie maja, a na ladzie lezalo kilka :)) [nawet podladowywalem
    tel kilkadziesist minut wczesniej u nich]
    -To byl czysty przypadek ze wjechal tam radiowóz. -

    Po prostu policja idzie w takich przyapdkach na latwizne i swoje kompleksy w
    ten sposob lecza ("to wam placa nie mi" )
    [to mniejwiecej tak: "pyskujesz? to ja Ci pokaze jaką mi wladze dano"]
    tak samo sedzia, pewnie czlowiek tego typu co Pan na F.. z grupy ktory uwaza
    ze "kazdy jest winien".
    I pozniej w statystykach widzimy ile procent wiezniow siedzi za nic... - a
    nie sa to male procenty..

    ok EOT na ten temat

> [...]
    ale
    > mikrofon jest akurat najmniej sprawny, bo dźwięki tłumi powietrze.

    Przez sufit cudnie bylo slaychac, nie wiem jak dalej, coz, poszukam na
    googlach moze na cos trafie.
    Dzieki.

    P.

    --
    '''''"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """"""""""

    odwiedź też forum poświęconemu
    językowi C++ http://cpp.g5.pl

  • 34. Data: 2004-08-17 09:19:59
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    Użytkownik "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl> napisał w wiadomości news:cfni1u$86f$1@inews.gazeta.pl...

    > "Ja tez nie wiem o co Tobie chodzi.
    > Ja znam podstawy prawne dzialania policji. A ty?"
    >

    > Nie wiem czy masz problem ze zrozumieniem tego co czytasz ale..
    > ja znam tę ustawę, czytac jeszcze umiem, więc prosze powiedz kiedy Twoim
    > zdaniem
    > policja moze wejść na legitymacje nie ponosząc pozniej zadnych konsekwencji
    > hm?

    Nie wiem do czego zmierzasz.
    Skoro umiesz czytac:) to zapewne czytales kpk oraz ustawe i policji.
    Jak wiesz znajduja sie tma podstawy prawne dzialnia policji.
    Mam Ci podac konkretne przykladaowe sytuacje z zycia , kiedy i co moze zrobic
    policjant?

    pozdr
    bogen

  • 35. Data: 2004-08-17 12:13:21
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

[...]

    Chcialbym abys mi wytlumaczyl czemu powiedziales bzdura na
    post Pana ktory dopisal do cytowanego fragmentu (za cudzyslowiem) tj.
    poscig,
    jezeli znasz jakies inne powody dla ktorych bezkarnie moze wejsc policjant
    na legitke to ja chetnie poczytam o tym.

    P.