  • 21. Data: 2008-04-03 16:11:27
    Temat: Re: pojazd uprzywilejowany?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    robal pisze:

    > Sygnał dźwiękowy i świetlny ORAZ ważne zezwolenie od MSWiA na używanie
    > pojazdu jako uprzywilejowanego.

    TO teraz przytocz podstawę prawną upoważniającą przeciętnego
    chłopka roztropka do legitymowania kierującego pojazdem
    uprzywilejowanym z zezwolenia MSWiA.

    Nie uda się - idź zrobić loda ... komukolwiek.

    6008

  • 22. Data: 2008-04-03 16:13:59
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    szerszen pisze:

    > i mozesz sobie podejrzewac, zrozum, ze nie ty jestes tu od
    > weryfikowania, ty jak widzisz migajacego koguta i sygnal dzwiekowy masz
    > ustapic miejsca i juz

    w w/w sytuacji miał obowiązek spier*alać, zgodnie z bezpłatną
    poradą prawną od "dresa".
    6008

  • 23. Data: 2008-04-03 16:14:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "robal" <r...@B...op.pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie. Pojazd owszem mógł mieć to wszystko o czym mówi PoRD, ale
    > mógł ich używać nielegalnie. Pojazd musi mieć wydane zezwolenie na
    > używanie go jako pojazd uprzywilejowany (wydawane przez MSWiA). Kierowca
    > również musi mieć dokument potwierdzający zatrudnienie w jednostce, która
    > ma prawo używać takich pojazdów.

    Jesli nawet używał sygnałów nielegalnie, to nadal był pojazdem
    uprzywilejowanym w ruchu. Co najwyżej sparwca mógł ponieśc konsekwencje
    prawne wynikajace z bezparwnego uzywania sygnałów. Trudno, by kierujacy
    karetką przy każdym sie zatrzymywał i okazywał komplet dokumentów.

    > Autorowi wątku można poradzić zapytanie do Policji czy ów Focus (nr rej.
    > mniemam, że masz) miał prawo stać się pojazdem uprzywilejowanym oraz czy
    > kierowca miał prawo kierować pojazdem uprzywilejowanym. Wówczas może
    > złożyć skargę, odpuścić lub przekonać się na 100%, że pretensje
    > kierującego Foką były w pełni zasadne.

    Co nie zmienia postaci rzeczy, że nasz pytajacy popełnił wykroczenie
    nieustępujac mu drogi.

  • 24. Data: 2008-04-03 16:15:11
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Paweł Grawicki pisze:

    > Kolego - zwróć uwagę że na niektórych ludzi pokrzykiwanie nie działa,

    Tumanie - na ciebie nikt nie krzyczał ... dostrzegłeś w lusterku
    pojazd uprzywilejowany, zlałeś to i nie ułatwiłeś mu przejazdu.

    W momencie jak to zlałeś i ów pojazd uprzywilejowany nie mógł
    przejechać - wysiadł z niego człowiek i powiedział ci w sposób
    mocno zaewoluowany, że rodzice winni byli cie mocniej
    pogrzmocić, znaczy się dorobić.

    6008

  • 25. Data: 2008-04-03 17:00:01
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 03 Apr 2008 10:52:04 +0200, Paweł Grawicki napisał(a):

    > a czy jest jakaś lista instytucji które mogą używać pojazdów
    > uprzywilejowanych? zastanowiła mnie straż bankowa, bo o ile się
    > orientuję została taka formacja zlikwidowana parę lat temu.

    Nie cała, a tylko niektóre pododdziały. Nadal funkcjonuje straż bankowa,
    która przewozi forsę z NBP w Warszawie np. na Okęcie. Często można ich
    spotkac na tej trasie. Jeżdżą czarnymi terenowymi mercedesami G-klasse a
    pomiędzy nimi jadą furgony z kasą/dokumentami :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 26. Data: 2008-04-03 20:30:47
    Od: jakuboff <j...@i...mail>

    BartekK wrote:
    > (ciach)
    > Niestety tak. Każdy pojazd który posiada włączone sygnały świetlne i
    > dzwiękowe - jest pojazdem uprzywilejowanym.
    > A jeśli posiadasz uzasadnione podejrzenia (np jak tutaj), że to
    > przebieraniec - spisuj numery
    > Jeśli będzie
    > to prawda - już oni sobie konkurencji robić nie dadzą i szybko znajdą
    > takiego dresa ;)

    A co w sytuacji, gdyby za nimi znajdowała się Policja i widzieliby całe
    zdarzenie, a Paweł zanotowałby numery pojazdu uprzywilejowanego?
    Domniemany pojazd uprzywilejowany odjeżdża, bo się oczywiście gdzieś
    spieszą, Policja wlepia Pawłowi mandat, a Paweł później weryfikuje
    numery na Policji i okazuje się, że pojazd czy kierujący nie miał
    uprawnień do stosowania sygnałów i oświetlenia pojazdu
    uprzywilejowanego. Mandat zostaje utrzymany, bo w danym momencie to BYŁ
    pojazd uprzywilejowany niezależnie od okoliczności czy zostałby anulowany?

  • 27. Data: 2008-04-03 20:33:56
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > pojazd uprzywilejowany - pojazd wysyłający sygnały świetlne w postaci
    > niebieskich świateł błyskowych i jednocześnie sygnały dźwiękowe o zmiennym
    > tonie,

    OK, to jest jasne. Ale:

    Użytkownik "Paweł Grawicki" <g...@b...net> napisał w wiadomości
> [...]
    ^^^^^

    Czy głośność owej syreny jest określona w jakimś rozporządzeniu?

    Piotr

  • 28. Data: 2008-04-03 20:34:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 03 kwiecień 2008 22:30
    (autor jakuboff
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f...@r...net>):

    > Mandat zostaje utrzymany, bo w danym momencie to BYŁ
    > pojazd uprzywilejowany niezależnie od okoliczności czy zostałby anulowany?

    A dlaczego ma zostać anulowany? TO BYŁ POJAZD UPRZYWILEJOWANY. A czy
    przywileje zdobył prawnie czy nie, to już inna sprawa. Jak wjedziesz komuś
    w zadek, a się okaże że to było kradzione auto, to też powiesz, żeś
    niewinny?
    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 29. Data: 2008-04-03 20:37:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jakuboff" <j...@i...mail> napisał w wiadomości

> [...]
    > zostaje utrzymany, bo w danym momencie to BYŁ pojazd uprzywilejowany
    > niezależnie od okoliczności czy zostałby anulowany?

    Gdyby Paweł potrafił przekonać sąd (a więc nieprzyjęcie mandatu!).że
    wiedział, iż jest to mistyfikacja, to może sąd uznał by, ze jego działanie
    nie niosło za sobą szkodliwości społecznej. Ale tylko może. Co do zasady
    Paweł popełnia wykroczenie.

  • 30. Data: 2008-04-03 20:39:17
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    > pojazd uprzywilejowany niezależnie od okoliczności czy zostałby anulowany?

    Jak najbardziej mandat powinien zostać utrzymany. Pojazd spełniał warunki
    określone w PoRD, więc był uprzywilejowany.

    Piotr