  • 41. Data: 2007-08-28 15:02:21
    Temat: Re: pogryzienie przez psa, właścicele się wykręcają.
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Marcin Debowski napisał/a:
    >No z cudem nie graniczy, ale potrzebny jest do tego dość dobrze
    >odwzorowany ślad po ugryzieniu. Bazuje się w końcu na cechach
    >charakterystycznych danego uzebienia przy czym ludzkie ciało nie jest
    >najbardziej ciekawym materiałem, który takie ślady odwzorowuje. Jak pies
    >będzie miał wszystkie ząbki równe i bez ubytków to nawet przy w miarę
    >rozsądnym śladzie nie widzę tego jako mocny dowód.
    Tak czy siak trzeba spróbować, żeby się przekonać.

  • 42. Data: 2007-08-28 15:06:35
    Temat: Re: pogryzienie przez psa, wła?cicele się wykręcaj?.
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Robert Tomasik napisał/a:
    >Podręcznik medycyny sądowej, to teoria, która za bardo na praktykę się w
    >tym wypadku nie przekłada. O wiele łatwiej taniej i pewniej będzie pobrać
    >próbki śliny z odzieży.
    Zgadza się, jeśli odzież została przegryziona i niewyprana.
    Teraz mamy lato, więc dziewczyna (14 lat) mogła iść w spódnicy i pies
    mógł ją ugryźć w gołą nogę.

  • 43. Data: 2007-08-28 15:14:24
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Robert Tomasik napisał/a:
    >A możesz w skrócie napisać, co tam na ten temat napisano odkrywczego. nie
    >mam pod ręką tej pozycji akurat.
    To, co i w starszych podręcznikach, że jeśli ofiara została ugryziona
    przez inną osobę, należy sfografować z przymiarami ślady (w zwłokach
    wykonać odlew) i u podejrzanego sporządzić odcisk zębów, aby to
    zestawić.
    Oczywiście ze świeżych ugryzień pobiera się próbki do badania DNA.

    >Metodologię podobnych badań możesz znaleźć tu:
    >http://www.forensic-medicine.pl/archiwum/1_2006/1_0
    6i.pdf
    Nie całkiem takich samych, bo tu były przypadki zagryzienia małych
    dzieci i badanie dotyczyło treści z żołądków psów.

  • 44. Data: 2007-08-28 23:14:40
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Robert Tomasik wrote:
    > Jeśli jest duży i niebezpieczny, to tak. Było zadzwonić na Straż Miejską
    > albo Policję. Właściciel by został pouczony albo ukarany mandatem i na
    > przyszłość nie wywoływał by zamieszania.

    łatwo teraz poewiedzieć...
    ze 20 minut dochodziłem do siebie

    --
    Seryozha