  • 31. Data: 2008-06-26 11:56:40
    Temat: Re: podrobki kart na Allegro.
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 26 czerwiec 2008 12:30
    (autor Fantom
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g3vr73$ria$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > No dostalem info od innej osoby, ze to podrobki. Przewailem google i pelno
    > informacji porownawczch obu kart (oryginalu i fake). Mam na 100 % podrobe.
    > Do tego jak napsialem o tym do sprzedajacego to dostalem info typu : inni
    > sie nei zala bo karta chodzi.

    No to procesuj się ze sprzedawcą, a nie właścicielem placu pod stolik.
    Cały czas to mówię.

    --
    Tristan

  • 32. Data: 2008-06-26 12:16:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    januszek wrote:

    > mvoicem napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Nie wiemy czy jest czy nie. Wiemy tylko tyle, ze opakowanie karty ktora
    > kupil na Allegro jest inne niz kart jakie mozna kupic w Media Markt
    > (na taki opis trafilem w Sieci).

    Jakie to ma znaczenie? Czy klient ma obowiązek porównywać opakowanie u
    innych sprzedawców?

    > A gdyby sie okazalo, ze Wiertex Miroslaw Załużny z Kutna produkuje na
    > zlecenie Black&Decker pod ich marką to co? ;)))

    To nadal byłby w gorszej sytuacji niż jakby kupił "oryginał", bo miałby
    gorszą obsługę serwisową, być może krótszą gwarancję.

    > Chociaz to i tak bez
    > znaczenia bo w koncu rozmawiamy o prawie a nie o samopoczuciu klienta?
    >
    > Nawiasem mowiac to skoro Klient sam zadecydowal o tym by dokonac zakupu
    > po za (gwarantowana przez firme) firmowa siecia sprzedazy to chyba do
    > siebie samego moze miec pretensje o samopoczucie wywolane takim zakupem
    > ;)

    Aha, rozumiem. Czyli kupujemy tylko w sklepach firmowych, a kto kupi gdzie
    indziej ten kiep i sam sobie winien?

    p. m.

  • 33. Data: 2008-06-26 12:23:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mvoicem napisał(a):

    > Jakie to ma znaczenie? Czy klient ma obowiązek porównywać opakowanie u
    > innych sprzedawców?

    No to równie dobrze może mieć do sprzedawcy pretensje, że ten mu
    sprzedał kartę i był wtedy bez czapki albo, że akurat padał deszcz etc.

    > To nadal byłby w gorszej sytuacji niż jakby kupił "oryginał", bo miałby
    > gorszą obsługę serwisową, być może krótszą gwarancję.

    Ale przecież nikt mu nie zabrania reklamowac niezgodnosci towaru z umowa
    od sprzedawcy - czy moze czegos nie zrozumialem?

    > Aha, rozumiem. Czyli kupujemy tylko w sklepach firmowych, a kto kupi gdzie
    > indziej ten kiep i sam sobie winien?

    Nie do końca to miałem na myśli. Chodziło mi o to, że wtedy niejako
    samodzielnie musi walczyć o coś co w sieci firmowej gwarantowałaby mu
    firma niejako z automatu.

    j.

  • 34. Data: 2008-06-26 12:51:53
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    januszek napisał(a) :

    > Nie do końca to miałem na myśli. Chodziło mi o to, że wtedy niejako
    > samodzielnie musi walczyć o coś co w sieci firmowej gwarantowałaby mu
    > firma niejako z automatu.

    Żebyś się nie zdziwił. W jednym sklepie, bodajże odzież
    turystyczna czy plecak, wypięli się na klienta. Nie pamiętam jak
    się skończyło, czy klient dał za wygraną. Są ludzie, którym jest
    obojętne co mają. Wystarczy, że ładnie wygląda.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 35. Data: 2008-06-26 12:52:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    "Prawicowiec pełną gębą." wrote:

    > To powinien reklamować produkt jako niezgodny z umową. A co do tego ma
    > policja?

    Jeżeli to jest sprawa powtarzalna, sprzedawca działa z premedytacją, to
    chyba pod jakieś oszustwo podpada, nie?

    p. m.

  • 36. Data: 2008-06-26 12:55:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > się skończyło, czy klient dał za wygraną. Są ludzie, którym jest
    > obojętne co mają. Wystarczy, że ładnie wygląda.

    Zupełnie nie wiem co chciałbyś powiedzieć :)

    j.

  • 37. Data: 2008-06-26 13:01:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mvoicem napisał(a):

    > Jeżeli to jest sprawa powtarzalna, sprzedawca działa z premedytacją, to
    > chyba pod jakieś oszustwo podpada, nie?

    Jeżeli Kazik ze sklepu narzędziowego siedzi i ściera znak Wiertex a
    potem nakleja na niego B&D i klientom oferuje super wiertarki B&D to
    tak, Kazik popełnia oszustwo. I ścigane powinno być z urzędu o ile rzecz
    jasna Kazik nie sprzedaje takich wiertarek wyłącznie osobom najbliższym
    ;)

    j.

  • 38. Data: 2008-06-26 13:02:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2008, Fantom wrote:
    [...komuś...]

    > I co z tego ? Jak widzisz, ze koggos zabili to nie zgalszasz bo on jest
    > poszkodowany ?

    Z tego względu zdarzenia można podzielić na kilka kategorii:
    - takie, które każdy ma obowiązek zgłosić
    - takie, które każdy *może* zgłosić (a ściga je prokurator, również
    bez uczestnictwa zgłaszającego)
    - takie, które zgłosić może (upraszczając) poszkodowany, też jeszcze
    dzielą się AFAIK na dwie wersje.

    Morderstwo jest w 1. kategorii, naruszenie znaków i podobnych praw
    majątkowych - w ostatniej.

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2008-06-26 13:18:52
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    januszek napisał(a) :

    > Zupełnie nie wiem co chciałbyś powiedzieć :)

    :-)
    Już śpieszę z wyjaśnieniem. Weźmy np. taką kurtkę z Goreteksu.
    Klient kupił na Alledrogo ewidentną podróbę, gdzie sprzedająca
    wyraźnie się do tego przyznała. Komu innemu. Klient został
    poinformowany, że to podróba. Po kilku dniach wystawia pozytywny
    komentarz. Klient ten widocznie nie chciał kupić kurtki dla
    właściwości materiału Goreteks, tylko dlatego, że mu się
    podobała. Itd. itp. przypadki.

    Była kiedyś taka reklama "95% gospodyń z Gdańska nie widzi
    różnicy, więc po co przepłacać?" Widocznie ów klient jest wśród
    tych gospodyń :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 40. Data: 2008-06-26 13:21:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

    [...]

    > Była kiedyś taka reklama "95% gospodyń z Gdańska nie widzi
    > różnicy, więc po co przepłacać?" Widocznie ów klient jest wśród
    > tych gospodyń :-D

    Acha ;)

    j.