  • 21. Data: 2008-06-26 08:42:29
    Temat: Re: podrobki kart na Allegro.
    Od: qwerty <q...@p...fm>

    Fantom pisze:
    > No dlatewgo sie pytam czy jest wogole sens. Bo moze poswiece na to 5 lat
    > po trzy razy w roku w sadzie a i tak skonczy sie niczym i dalej te same
    > osoby beda hadnlowac a Allegro i inni beda zlewac

    Napisz do sprzedawcy, że miałeś dostać oryginalną kartę, a nie podróbkę. Jeżeli
    nie wyśle tobie to zgłosisz na policję handel podróbkami, paserstwo itp. Może
    się wystraszy?

  • 22. Data: 2008-06-26 08:50:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    qwerty napisał(a):

    > Napisz do sprzedawcy, że miałeś dostać oryginalną kartę, a nie
    > podróbkę. Jeżeli nie wyśle tobie to zgłosisz na policję handel
    > podróbkami, paserstwo itp. Może się wystraszy?

    To jest dobry plan o ile wcześniej w jednoznaczny sposób będzie można
    udowodnić, że ta konkretna karta to podróbka ;)

    j.

  • 23. Data: 2008-06-26 09:00:52
    Od: "Prawicowiec pełną gębą." <p...@j...qe>

    Fantom pisze:

    > No dlatewgo sie pytam czy jest wogole sens. Bo moze poswiece na to 5 lat
    > po trzy razy w roku w sadzie a i tak skonczy sie niczym i dalej te same
    > osoby beda hadnlowac a Allegro i inni beda zlewac

    To sie zastanów teraz, czy Ty pierwszy odkryłes ten proceder? Czy Ty
    pierwszy zgłosiłeś sie na policje? Bo ja naprzykład obserwuje te karty
    od kilku lat, podobnie jak perfumy i sprzedawców wręcz przybywa, a nie
    ubywa.

    No i masz odpowiedź, czy to ma sens.

    Martw się lepiej żebyś prywatnie coś ugrał, zwrot kosztów itp., bo
    rzeczywistości nie zmienisz.

  • 24. Data: 2008-06-26 10:30:37
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > (autor Fantom
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g3vj3e$cls$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Ale jaką kontrolą? W jaki sposób Allegro ma to skontrolować? Tego defakto
    > chyba nawet policja nie może, bo jak ma autentyczność sprawdzić? Może sam
    > sprzedawca nie wie, że to podróbki, może sam kupił w hurtowni takie? Jakie
    > masz dowody, że to podróbki? Bo tylko pisałeś, że podejrzewasz.

    No dostalem info od innej osoby, ze to podrobki. Przewailem google i pelno
    informacji porownawczch obu kart (oryginalu i fake). Mam na 100 % podrobe.
    Do tego jak napsialem o tym do sprzedajacego to dostalem info typu : inni
    sie nei zala bo karta chodzi.

    Fantom

  • 25. Data: 2008-06-26 10:31:58
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Moze trzeba zaczac od podstaw: http://pl.wikipedia.org/wiki/Paserstwo

    No to jest napisane "lub udzieleniu innej osobie pomocy do jej zbycia."
    Wiec podpada to pod paserstwo

    Fantom

  • 26. Data: 2008-06-26 10:36:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Fantom napisał(a):

    > No to jest napisane "lub udzieleniu innej osobie pomocy do jej zbycia."
    > Wiec podpada to pod paserstwo

    Tak by było gdyby ta karta pochodziła np z kradzieży. Zauważ, że w tym
    przypadku możemy mówić wyłącznie o naruszeniu prawa ochronnego na znak
    towarowy. A i to dopiero wtedy kiedy *Uprawniony* to udowodni. Dopiero
    wtedy *Uprawnionemu* przysługuje rozszczenia majątkowe, niemajątkowe
    i/lub prewencyjne wobec tego, kto naruszył prawo ochrony znaku.

    Więcej o ochronie znaków towarowych znajdziesz np tu:
    http://www.infor.pl/biznes-finanse/poradniki/112,652
    ,5,Skuteczne-zabezpieczenie.html

    j.

  • 27. Data: 2008-06-26 11:05:38
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    januszek napisał(a) :
    > Swoją drogą, dziwi mnie ta sprawa bardzo bo przecież upoważniony
    > przez Sony specjalista-prawnik mógłby kupować u każdego sprzedawcy taką
    > kartę a potem puszczać go w przysłowiowych skarpetkach, zarabiając przy
    > tym i dla Sony, i dla siebie. I w kilka miesięcy karty-podróbki zniknęły
    > by z Allegro... Skoro tego nie robią być może nie chodzi tu o podróbki
    > tylko o karty produkowane na inny rynek.

    Obawiam się, że trafiłeś w 10. Na rynek mniej wymagającego
    użytkownika, jak by się tłumaczyli. Czyli po prostu odpady
    produkcyjne, mówiąc bardziej wyraziście.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 28. Data: 2008-06-26 11:32:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    januszek wrote:

    > Nie widzę związku. Czym innym jest oglądanie jak ktoś kogoś zabija a
    > czym innym zakup karty pamięci i ocena jej, hmm, legalności oznakowania
    > znakiem towarowym na podstawie tego co można przeczytac na różnych
    > forach. Mam tu na myśli to, że tylko właściciel znaku lub ktoś
    > upoważniony przez właściciela znaku może ocenić czy doszło tu do
    > naruszenia oznakowania tym znakiem takiego produktu. Co za tym idzie,
    > jeżeli nabrałeś podejżeń, że ktoś naruszył interes firmy Sony to
    > powinieneś skontaktować się firmą Sony.

    A czy klient nie jest poszkodowany?

    Jeżelibyś kupował np. wiertarkę, którą sprzedawca reklamowałby jako
    wiertarkę Black&Decker, a następnie okazałoby się że jest to produkt firmy
    Wiertex Mirosław Załużny z Kutna, to nie czułbyś się poszkodowany?

    p. m.

  • 29. Data: 2008-06-26 11:39:01
    Od: "Prawicowiec pełną gębą." <p...@j...qe>

    mvoicem pisze:

> [...]
    > wiertarkę Black&Decker, a następnie okazałoby się że jest to produkt firmy
    > Wiertex Mirosław Załużny z Kutna, to nie czułbyś się poszkodowany?

    To powinien reklamować produkt jako niezgodny z umową. A co do tego ma
    policja?

  • 30. Data: 2008-06-26 11:43:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mvoicem napisał(a):

    [...]

    > A czy klient nie jest poszkodowany?

    Nie wiemy czy jest czy nie. Wiemy tylko tyle, ze opakowanie karty ktora
    kupil na Allegro jest inne niz kart jakie mozna kupic w Media Markt
    (na taki opis trafilem w Sieci).

    > Jeżelibyś kupował np. wiertarkę, którą sprzedawca reklamowałby jako
    > wiertarkę Black&Decker, a następnie okazałoby się że jest to produkt firmy
    > Wiertex Mirosław Załużny z Kutna, to nie czułbyś się poszkodowany?

    A gdyby sie okazalo, ze Wiertex Miroslaw Załużny z Kutna produkuje na
    zlecenie Black&Decker pod ich marką to co? ;))) Chociaz to i tak bez
    znaczenia bo w koncu rozmawiamy o prawie a nie o samopoczuciu klienta?

    Nawiasem mowiac to skoro Klient sam zadecydowal o tym by dokonac zakupu
    po za (gwarantowana przez firme) firmowa siecia sprzedazy to chyba do
    siebie samego moze miec pretensje o samopoczucie wywolane takim zakupem
    ;)

    j.