  • 21. Data: 2011-01-23 22:44:13
    Temat: Re: podpis niebieskim długopisem - ciekawa teoria
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-23 23:39, Tomasz Pyra pisze:

    > Pooglądałem przykładowy wydruk i nawet pod silnym powiększeniem nic nie
    > widzę.
    > Jedynie na samej krawędzi, gdzieniegdzie widać kolorową poświatę
    > wynikającą prawdopodobnie z niedokładnego skalibrowania pozycji dysz.

    Czyli jest jakaś szansa na wyłapanie fałszu.

    Poza tym zwróć uwagę, że na wydruku udającym pieczątkę (linie, litery),
    krawędzie będą niemal w każdym miejscu.

    > Teraz drukarki mają chyba rozdzielczość przekraczającą możliwości
    > papieru i kolory dokładnie się mieszają. Nie to co kiedyś jak drukarka
    > miała max 300dpi i wtedy faktycznie widać było składowe kropki. Dziś
    > wydruk jest jak jedno pociągnięcie.

    O tej metodzie słyszałem w okolicach 2003r., niewątpliwie od tego czasu
    technika trochę poszła do przodu.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2011-01-24 00:52:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/23/2011 4:44 PM, Liwiusz wrote:

    > Czyli jest jakaś szansa na wyłapanie fałszu.

    zapytac instytucje, czy taki dokument wydała.

  • 23. Data: 2011-01-24 20:40:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-23 23:44, Liwiusz pisze:

    > Czyli jest jakaś szansa na wyłapanie fałszu.

    A to zawsze.
    Myślę że najprościej jednak iść tropem że długopis wygniata kartkę, a
    pod wydrukiem kartka jest płaska.

    > Poza tym zwróć uwagę, że na wydruku udającym pieczątkę (linie, litery),
    > krawędzie będą niemal w każdym miejscu.

    Jeszcze jest pytanie czy tego się nie da na tyle dobrze skalibrować,
    żeby nie było niczego widać.

    Ale myślę że wprawne oko wychwyci jakieś tam cechy wydruku.

  • 24. Data: 2011-01-24 21:12:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-24 21:40, Tomasz Pyra pisze:

    > A to zawsze.
    > Myślę że najprościej jednak iść tropem że długopis wygniata kartkę, a
    > pod wydrukiem kartka jest płaska.

    A jak ktoś podpisuje się eleganckim piórem wiecznym za 2000zł? ;)

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2011-01-24 21:27:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (24.01.2011 22:12), Liwiusz wrote:

    > A jak ktoś podpisuje się eleganckim piórem wiecznym za 2000zł? ;)

    Tusz raczej się będzie układał w smugę wzdłuż podpisu, w przeciwieństwie
    do wydruku.

    Chociaż kiedyś pomagałem pewnemu asystentowi, któremu studenci oddali 2
    identyczne prace (kreślarstwo, projekt/rysunek techniczny). Chciał
    rozpoznać który to oryginał a który to ksero (nie wiedzieć czemu nie
    chciał oblać obu). Nie byliśmy w stanie ze 100% pewnością stwierdzić.
    Wot - technika.

    p. m.

  • 26. Data: 2011-01-24 21:40:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/24/2011 3:27 PM, mvoicem wrote:

> [...]
    > rozpoznać który to oryginał a który to ksero (nie wiedzieć czemu nie
    > chciał oblać obu). Nie byliśmy w stanie ze 100% pewnością stwierdzić.

    to znaczy, ze mieliscie kiepskie narzędzia do stwierdzania.

  • 27. Data: 2011-01-24 22:11:05
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (24.01.2011 22:40), witek wrote:

    > to znaczy, ze mieliscie kiepskie narzędzia do stwierdzania.

    Dobra, poprawka: nie byliśmy w stanie chałupniczymi metodami (oczy,
    silne źródło światła i szkło powiększające) ... stwierdzić.

    p. m.

  • 28. Data: 2011-01-24 22:23:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/24/2011 4:11 PM, mvoicem wrote:

    > Dobra, poprawka: nie byliśmy w stanie chałupniczymi metodami (oczy,
    > silne źródło światła i szkło powiększające) ... stwierdzić.

    bardzo fajną metodą jest zrobienie sobie zdjęcia makro, nawet zwykłym
    aparatem cyfrowym. Potem na komputerze pieknie byś widział linie
    ciągnięte na ploterze w porównaniu z liniami odbitymi na ksero.

    Kazde ksero "brudzi". Gołym okiem nie widać, ale w powiększeniu widac
    drobiny tonera jak nic.

  • 29. Data: 2011-01-24 22:30:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-24 23:23, witek pisze:

    > bardzo fajną metodą jest zrobienie sobie zdjęcia makro, nawet zwykłym
    > aparatem cyfrowym. Potem na komputerze pieknie byś widział linie
    > ciągnięte na ploterze w porównaniu z liniami odbitymi na ksero.

    Ploter tak, ale odróżnienie wydruku z drukarki laserowej od ksera, to
    już pewnie wyższa szkoła jazdy.

  • 30. Data: 2011-01-24 22:38:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/24/2011 4:30 PM, Tomasz Pyra wrote:

    > Ploter tak, ale odróżnienie wydruku z drukarki laserowej od ksera, to
    > już pewnie wyższa szkoła jazdy.

    no ba,
    równie dobrze, mógł dwa razy wydrukować i dać koledze.
    tak jak z łapówkami, uwala sie obie strony i czesc.