  • 601. Data: 2022-11-02 22:16:29
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 21:44, J.F pisze:

    > Ale jak sie nie zniszczy przy tym?
    >
    > https://youtu.be/-dAtfh79ZkQ?t=145
    > https://www.youtube.com/watch?v=rJGSDkmlRNM

    Sądzę, że budynek postawiony na dachu można uznać za zniszczony:P

    > P.S. Czemu przewracane kominy sie lamią w polowie?

    Mi się wydawało że koło 1/3...

    > Jakby jej nie ratowali, to by trwala krocej :-)

    No więc kiedy nastąpiła katastrofa?

    > Poza tym ... osiagnie kiedys taki kąt, ze wladze powiedzą - to sie w
    > kazdej chwili moze przewrocic, nie wolno uzywac, nie wolno sie
    > zblizac.
    > Juz katastrofa, czy jeszcze nie?

    A nastąpiło gwałtowne zniszczenie? No to masz odpowiedź - żadna
    katastrofa nie nastąpiła. Moment katastrofy już nastąpił a sama
    katastrofa nie - połaczenie zasady nieznaczoności kulsona z teorią
    względności komendanta;)

    Zastanawiam się - skoro sasin jest odpowiedzialny za pałac saski,
    lotnisko w radomi, cpk i elektrownie atomową... to w sumie momenty
    katastrof już nastąpiły;)

    > Sugerowałbym, ze fundamenty juz sa
    > zniszczone, i caly budynek w zasadzie tez, skoro sie nie nadaje do
    > uzytku :-)

    E tam - ławeczki patrotyczne, pride of poland, przyleciał największy
    samolot, rozlewnia szczepionek, szwalnia maseczek, stadnina w janowie...
    wyluzuj trochę;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 602. Data: 2022-11-02 22:17:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 22:03, Shrek pisze:

    > Oczywiście że liczy, tylko liczy raz.

    No nie do końca. Takie fundamenty trzeba jednak za każdym razem liczyć.
    Pewnie jeszcze kilka innych rzeczy.

    > Ale wiesz, że to nie jest tak, że dopuszczalne obciążenie dachu to suma
    > wszystkich słupów z katalogu?

    Wiem. Ale nie spotkałem się z katalogowym dachem. Natomiast z dźwigarami
    już tak. Budynek liczy się od dachu. Potem stopniowo dokładasz
    obciążenia ku dołowi. Słup obciąża śnieg, wiatr, dach - ale i takie
    dziwadła, jak przykładowo suwnica, która dodatkowo się rusza oraz
    przyspiesza i hamuje. Ale możesz tam mieć rożne inne obciążenia.
    Słyszałem o zawaleniu się hali z powodu wentylatora - wpadła w rezonans.

    --
    Robert Tomasik

  • 603. Data: 2022-11-02 22:18:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A to nie jest tak, że pilot powinien podjąć decyzję,

    Przecież podjął - normalnie schodami i autobusami.

    > a nie dzwonić do
    > zarządzania i dlatego telefon zarządzania nie jest powszechnie dostępny?

    Akurat to jemu kazali mu dzwonić do dyżurnego, który telefonu nie chciał
    radiem podać (choć jest publicznie dostępny).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 604. Data: 2022-11-02 22:19:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nawet załatwili, tylko po DŁUŻSZYM czasie.

    Jest sukces! Na lotnisku udało się podstawić schody do samolotu!
    Uroczystość będzie retransmitowana 11 listopada jako ważne wydarzenie w
    najnowszej historii polski.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 605. Data: 2022-11-02 22:21:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No nie do końca. Takie fundamenty trzeba jednak za każdym razem liczyć.
    > Pewnie jeszcze kilka innych rzeczy.

    Czyli jednak się liczy?

    > Wiem. Ale nie spotkałem się z katalogowym dachem.

    Czyli się jednak liczy?

    > Słyszałem o zawaleniu się hali z powodu wentylatora - wpadła w rezonans.

    Link?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 606. Data: 2022-11-02 22:35:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Nov 2022 21:44:35 +0100, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > teraz w części wypadków są producenci, którzy takie elementy robią wg
    > norm, ale i czasem taniej jest taki element wg wymiar ów z normy samemu

    no ale wlasnie o tym pisze. Jest katalog elementow, to jest i
    producent.
    A jest masa firm, co to "zrobimy kazda konstrukcje w/g projektu".

    I co - da sie tak "z katalogu" pobrac projekt słupa, zrobic, i bedzie
    mial katalogowe parametry?

    > 3) projekt od podstaw: Architekt rysuje wizje, zaś konstruktor dobiera
    > materiał oraz przelicza konstrukcje. Czasem negocjuje z architektem, bo
    > się w założonych wymiarach tego zrobić nie da, albo by musiało być z
    > Tytanu.

    My tu o zwyklej hali, wiec architekt ma niewiele do roboty.
    Tzn niewiele do wymyslania.

    J.

  • 607. Data: 2022-11-02 23:50:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No właśnie nie - jeśli miała niewybuchnąc, to najlepiej było wysłać
    > samolot normalnie do terminala. Jeśli miała wybuchnąć, to ludzi jak
    > najszybciej aut. Oni wybrali rozwiązanie łączące wszystkie wady i żadnej
    > zalety.

    Przesadzasz. Mogli podjechać do rękawa, poczekać kilka godzin i spuścić
    ich po zjeżdżalniach.

    > dwie seki trupów i satysfakcja że wygrali z kapitanem w tchórza.

    Według statystyk szansa coś z 1/150, a pewnie i dużo dużo mniejsza z
    jakimś podstawowym profilowaniem.

    --
    Marcin

  • 608. Data: 2022-11-02 23:58:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-02, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyli niewiele zobaczyli.

    Wręcz przeciwnie. To cenna informacja.

    > Przynajmniej tak to wyglądało w/g nich.

    No i pewnie tak właśnie było.

    --
    Marcin

  • 609. Data: 2022-11-03 00:13:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 22:35, J.F pisze:

> [...]
    > A jest masa firm, co to "zrobimy kazda konstrukcje w/g projektu".
    >
    > I co - da sie tak "z katalogu" pobrac projekt słupa, zrobic, i bedzie

    Tak. Mam takie tablice. Tyle, ze od dawna się tym nie zajmuję i nie
    potrafię powiedzieć, na ile to jest aktualne. Nie zajmuje się tym od
    kilkudziesięciu lat.

    > My tu o zwyklej hali, wiec architekt ma niewiele do roboty.
    > Tzn niewiele do wymyslania.

    Ja już ogólnie piszę na temat wszystkiego.

    --
    Robert Tomasik

  • 610. Data: 2022-11-03 00:15:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 22:18, Shrek pisze:

    > Przecież podjął - normalnie schodami i autobusami.

    To nie jest w jego gestii decyzja. Równie dobrze mógł zadecydować, ze
    mają się przez tunel czasoprzestrzenny ewakuować.

    > Akurat to jemu kazali mu dzwonić do dyżurnego, który telefonu nie chciał
    > radiem podać (choć jest publicznie dostępny).

    Sądzę, że ten numer, który mu podali nei jest publicznie dostępny.

    --
    Robert Tomasik