  • 591. Data: 2022-11-02 21:44:35
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 08:22, J.F pisze:
    > Zaraz zaraz ... powiedzcie mi - sporo polskich firm zyje z
    > "konstrukcji stalowych" ... robia jakies "katalogowe słupy",
    > czy zgodnie z projektem budowlanym, czy cos innego robią niz typowe
    > hale?
    Z grubsza rzecz biorąc są następujące możliwości:

    1) Typowy projekt: Są katalogi domków jednorodzinnych, są i hal.
    Oczywiście wymaga to rzucenia okiem przez inżyniera z uprawnieniami, ale
    projekt jest bardzo prosty. Tam nikt nie liczy wytrzymałości.

    2) Typowe elementy: Są katalogi takich typowych elementów. W katalogu
    masz wymiary oraz dopuszczalne obciążenia. Dobierasz element i opada Ci
    konieczność liczenia jego wytrzymałości. Musisz policzyć obciążenia. I
    teraz w części wypadków są producenci, którzy takie elementy robią wg
    norm, ale i czasem taniej jest taki element wg wymiar ów z normy samemu
    pospawać.

    3) projekt od podstaw: Architekt rysuje wizje, zaś konstruktor dobiera
    materiał oraz przelicza konstrukcje. Czasem negocjuje z architektem, bo
    się w założonych wymiarach tego zrobić nie da, albo by musiało być z
    Tytanu.
    --
    Robert Tomasik

  • 592. Data: 2022-11-02 21:46:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 08:54, J.F pisze:

    > Ale w jakim sensie "lawinowa informacja"?
    > Ktos ostrzegl, ze w McDonaldzie bomba wybuchnie o 12, i nie powiedzia
    > w ktorym?

    Tak. Albo wręcz wysłał tę wiadomość do wszystkich restauracji.

    Ale wszyscy żyją.

    --
    Robert Tomasik

  • 593. Data: 2022-11-02 21:47:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 16:50, Shrek pisze:

    > Q zasadzie to lepiej, bo zamknęli ich z "bombą" uzasadniając to tym, ze
    > ta bomba może wybuchnąć;)

    Nikt nikogo nie zamykał. Kapitan mógł podjąć decyzje o ewakuacji.
    --
    Robert Tomasik

  • 594. Data: 2022-11-02 21:48:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 18:05, J.F pisze:

    > No ale nie wybuchla, wiec załatwili sprawe najlepiej jak mogli.
    > Ciekawe natomiast co by bylo, jakby wybuchla.

    Gdyby kapitan przeżyło, to by go osądzono za brak decyzji o ewakuacji.
    Dowodzić brzmi dumnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 595. Data: 2022-11-02 21:58:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Gdyby kapitan przeżyło, to by go osądzono za brak decyzji o ewakuacji.

    NIewykluczone, że zarzuty by mu postawiono. Wszak ponośc zarzutu trzeba
    stawiać, paragraf się najwyżej zmieni albo umorzy. No ale samo
    sprowadzenie zagrożenia katastrofą wiekich rozmiarów czy jakoś tak jest
    karalne, więc czemu mu jeszcze zarzutów nie postawili?

    > Dowodzić brzmi dumnie.

    No, chyba że się wstydzimy to można się schować za dwoma numerami
    telefonów;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 596. Data: 2022-11-02 21:59:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nikt nikogo nie zamykał. Kapitan mógł podjąć decyzje o ewakuacji.

    No i podjął - poprosił o schody i powiedzieli że załatwiają.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 597. Data: 2022-11-02 22:00:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale wszyscy żyją.

    A mogli zabić:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 598. Data: 2022-11-02 22:03:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Oczywiście wymaga to rzucenia okiem przez inżyniera z uprawnieniami, ale
    > projekt jest bardzo prosty. Tam nikt nie liczy wytrzymałości.

    Oczywiście że liczy, tylko liczy raz.

> [...]
    > teraz w części wypadków są producenci, którzy takie elementy robią wg
    > norm, ale i czasem taniej jest taki element wg wymiar ów z normy samemu

    Ale wiesz, że to nie jest tak, że dopuszczalne obciążenie dachu to suma
    wszystkich słupów z katalogu?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 599. Data: 2022-11-02 22:12:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 21:58, Shrek pisze:
    > No, chyba że się wstydzimy to można się schować za dwoma numerami
    > telefonów;)
    A to nie jest tak, że pilot powinien podjąć decyzję, a nie dzwonić do
    zarządzania i dlatego telefon zarządzania nie jest powszechnie dostępny?
    --
    Robert Tomasik

  • 600. Data: 2022-11-02 22:13:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 21:59, Shrek pisze:
    > No i podjął - poprosił o schody i powiedzieli że załatwiają.
    Nawet załatwili, tylko po DŁUŻSZYM czasie.
    --
    Robert Tomasik