  • 581. Data: 2022-11-02 09:01:40
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Oct 2022 18:39:26 +0100, Shrek wrote:

    > No właśnie nie musi i pewnie nie nastąpi.

    Hm, optymistyczne twierdzenia, jak na moj gust :-)

    > No własnie - jakbym podejrzewał że ktoś dzwonił wcześniej, to właśnie
    > tam - też ślepy tor...

    W kraju byl pewien problem z telefonami, choc automaty były.

    Ot po prostu - chcial zrobic taką akcje, a nie szybką ewakuacje
    policjantow, pardon, Milicjantow.

    Swoja droga - gdyby zadzwonil godzine wczesniej:
    -wladze by ewakuowaly, czy poczekaly - bohaterow w walce z Reakcją
    nigdy dosc.
    -władze ... koledzy z komisariatow,
    -i czy na pewno wszyscy by opuscili budynek, czy mogl miec jakiegos
    stróza na sumieniu.

    > W warszawie - przez 20-40 minut metro kursuje krócej i tyle. Nie wiem co
    > z tym robią, ale na saperów to za szybko. Może mają pana henia co to
    > wynosi do biura rzeczy znalezionych po uprzednim pobieżnym przejechaniu
    > jakimś detektorem materiałów wybuchowych.
    >
    > A pamiętacie akcję "silny pedał"? ;)

    Nie. ?

    > No właśnie o tym piszę.

    No ale bomba juz taka nie nieprawdopodobna.

    J.

  • 582. Data: 2022-11-02 16:50:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 08:54, J.F pisze:

    > No wlasnie. Najlepiej jak mogli, ot, zmarnowali ludziom godzine.

    Q zasadzie to lepiej, bo zamknęli ich z "bombą" uzasadniając to tym, ze
    ta bomba może wybuchnąć;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 583. Data: 2022-11-02 17:01:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 09:01, J.F pisze:

    > Hm, optymistyczne twierdzenia, jak na moj gust :-)

    Poparte faktami, statystyką, logiką , korelacją i związkiem przyczynowo
    skutkowym - wybuchają samoloty o których nie ostrzegano że mają
    wybuchnąć. Te o których ostrzegano nie wybuchają.

    > -i czy na pewno wszyscy by opuscili budynek, czy mogl miec jakiegos
    > stróza na sumieniu.

    Pewnie co najmniej saperów. Ciecia by raczej do auli nie posłali tylko
    by siedział na cieciówce

    > Nie. ?

    Wpisz w googla - sprawdziłem - nic czego nie da się odzobaczyć nie wywala;)

    > No ale bomba juz taka nie nieprawdopodobna.

    Ale własnie "zapowiedziana" jest nieprawdopodobna. Wszystkie
    zapowiedziane okazywały się fałszywymi informacjami. Samolot w którym
    poinformowano o bombie jest bezpieczniejszy od każdego innego;) Zresztą
    zarządzanie kryzysowe też o tym wiedziało, bo jak inaczej wytłumaczyć,
    że trzymali 200 ludzi z rzekomą bombą przez 1,5 godziny?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 584. Data: 2022-11-02 17:07:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 08:49, J.F pisze:

    > Zaraz zaraz - bo o czym innym mowa. Kapitan uruchomi slide'y, to jego
    > problem. Bo to pewnie koszt i czas. Zaplaci byc moze ubezpieczyciel,
    > i pretensji miec nie moze do sluzb, o niesprawdzone informacje.
    >
    > Ale podstawic schodki do samolotu, ktory w kazdej chwili moze
    > wybuchnac ... kolejne ryzyko. No i czas - a trzeba bylo ewakuowac
    > szybko :-)

    W tymm problem, że "zarządzanie" sprowadziło niebezpieczeństwo (co
    prawda wyimaginowane, ale nim się własnie tłumaczyli). Albo powinni
    powiedzieć schodów nie będzie, wiec rozładowujcie się slajdami, albo
    podstawić schody. A nie bawić się w ciuciubabkę i grać z kapitanem w
    tchórza.

    > A nasze sluzby ... no coz, na razie mieli do czynienia z "glupimi
    > kawałami".

    Akurat służby udawały że traktują to poważnie. Otwarcie o tym że to żart
    mówił kapitan.

    > No ale jednak ostrzegano - czyli "prawdopodobnie wybuchnie".

    Wprost przecienie;) Znaczy że z prędzej wybuchnie ten obok;) Ponawiam
    pytanie - co jakby tam byli rzeczywiści terroryści? Ateki by stały i
    patrzyły bo nie ma jak podstawić schodów?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 585. Data: 2022-11-02 17:10:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 08:22, J.F pisze:

    > Zaraz zaraz ... powiedzcie mi - sporo polskich firm zyje z
    > "konstrukcji stalowych" ... robia jakies "katalogowe słupy",

    Oczywiście że robią katalogowe słupy. I nie znaczy to że hali z nich nie
    trzeba policzyć. Instalacje elektryczne są z katalogowych trafoków,
    przewodów, gniazd, lamp i łączników. A jednak trzeba je policzyć. Halę
    tym bardziej.

    > A jakby tak nie hala, tylko wiata?
    > nie zwiazana z gruntem, wymiary np 20x50x8m ?
    > Mozna na jutro?

    Na podhalu podobno prawo budowlane się po prostu nie przyjęło.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 586. Data: 2022-11-02 17:11:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 07:50, J.F pisze:

    > Sa przyklady, gdy przechylil sie o 90 stopni.

    To wtedy raczej gwałtownie. Przynajmniej gwałtownie się kończy;)

    > Od ilu stopni jest "katastrofa" ?

    Od ilu lat trwa katastrofa w pizzie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 587. Data: 2022-11-02 18:05:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Nov 2022 16:50:57 +0100, Shrek wrote:

    > Q zasadzie to lepiej, bo zamknęli ich z "bombą" uzasadniając to tym, ze
    > ta bomba może wybuchnąć;)

    No ale nie wybuchla, wiec załatwili sprawe najlepiej jak mogli.

    Ciekawe natomiast co by bylo, jakby wybuchla.

    J.

  • 588. Data: 2022-11-02 20:15:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 18:05, J.F pisze:

    > No ale nie wybuchla, wiec załatwili sprawe najlepiej jak mogli.

    No właśnie nie - jeśli miała niewybuchnąc, to najlepiej było wysłać
    samolot normalnie do terminala. Jeśli miała wybuchnąć, to ludzi jak
    najszybciej aut. Oni wybrali rozwiązanie łączące wszystkie wady i żadnej
    zalety.

    > Ciekawe natomiast co by bylo, jakby wybuchla.

    dwie seki trupów i satysfakcja że wygrali z kapitanem w tchórza.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 589. Data: 2022-11-02 20:23:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 07:54, J.F pisze:

    > Zaraz zaraz - jak uciekajacy uszkodzil radiowozy, to oczywiscie sie
    > nalezy.
    > Ale jak policjanci sami uszkodzili radiowozy, np na okolicznych
    > drzewach i latarniach?

    Niedoczytałem - myślalem, że chodzi o to że kulsony porozbijają
    postronnych - radiowozy mają oc.

    > Albo po amerykansku - to oni uderzali w uciekajacy samochod?
    >
    > Robercie - jak to w polskich przepisach - wolno tak uderzac?

    Ponoć można, ale ustawy nie sprawdzałem,

    https://isp.policja.pl/isp/aktualnosci/6009,Policyjn
    y-radiowoz-jako-srodek-przymusu-bezposredniego.html

    Ale w praktyce nie można, bo się komendant wkurwi - lepiej poszukać
    komuś w gaciach roweru.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 590. Data: 2022-11-02 21:44:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Nov 2022 17:11:09 +0100, Shrek wrote:

    > To wtedy raczej gwałtownie. Przynajmniej gwałtownie się kończy;)

    Ale jak sie nie zniszczy przy tym?

    https://youtu.be/-dAtfh79ZkQ?t=145
    https://www.youtube.com/watch?v=rJGSDkmlRNM

    No dobra - beton jest kruchy, na pewno cos sie zniszczylo.
    Ale zakladając, ze nie?

    P.S. Czemu przewracane kominy sie lamią w polowie?

    > Od ilu lat trwa katastrofa w pizzie?

    Jakby jej nie ratowali, to by trwala krocej :-)

    Poza tym ... osiagnie kiedys taki kąt, ze wladze powiedzą - to sie w
    kazdej chwili moze przewrocic, nie wolno uzywac, nie wolno sie
    zblizac.
    Juz katastrofa, czy jeszcze nie? Sugerowałbym, ze fundamenty juz sa
    zniszczone, i caly budynek w zasadzie tez, skoro sie nie nadaje do
    uzytku :-)

    J.