  • 551. Data: 2022-11-01 01:16:06
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jak dla mnie to dalej będzie gwałtownie.
    >
    > To inaczej - stoją sobie w polsce dalej kamienice w ruinie od 44 roku.
    > Jak któraś się w końcu zawala to nikt nie twierdzi, że katastrofa trwała
    > osiem dekad:P

    A taki Trzęsacz? A Jastrzębia Góra? :) Mamy tam okresowe pod-katastrofy
    czy katastrofy ciągłe? Erozja nabrzeża, tam się to wali przeciez latami.

    > Katastrofa kopernika była spowodowana (tu zdania są podzielone) wadliwym
    > projektem silnia, albo dość luźnym podejściem naszych do kwestii
    > technologii konserwacji i rezusów. To kiedy ona się wydarzyła - jak
    > rusek zaprojektował silnik, jak polak naprawiał kombinerkami i na
    > tokarce, czy jak kierownictwo lotu zadecydowało że można latać na
    > "liderach"? (Lider to w slangu mechaników był "przodownik pracy" czyli
    > silnik z przekroczonym rezusem).

    To tam się zatarł wał czy w Kościuszce? W momencie rozwalenia turbiny
    MZ, gdzie jej łopatki poszatkowały wszystko z hydrauliką włącznie.

    Ale ja bym nie schodził z obiektów budowalnych, bo np. w takim Bhopalu,
    to była katastrofa czy nie? Gaz wyciekał długo. Trudno to nazwać
    gwałtownym procesem.

    Może nie potrzebnie się rozdrabniamy na jakieś detaliczne rozumienie
    definicji bo z konstrukcji językowej przepisu, jest w miarę jasne, że
    Ustawodawca starał się odróznić sytuację będącą usterką od zdarzenia o
    skutkach katastrofalnych. Problem pojawia się raczej jak coś się
    zawaliło, ale nie prowadzi to do znaczącego zniszczenia, czyli oceny czy
    to znieszczenie jest znaczące.

    --
    Marcin

  • 552. Data: 2022-11-01 01:18:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Kopernik nie rozbił się w lesie. A od urawania łopatki do gleby to
    > niskie kilkadziesiąt sekund było.

    No to weź Kościuszkę. Samo rozwalenie łopatki to nie, ale skutki tego
    rozwalenia, tez bym uznał za początek. A potem jeszcze trochę lecieli i
    gdyby nie mieli pecha to nie skońćzyłoby się to w Lesie Kabackim.

    --
    Marcin

  • 553. Data: 2022-11-01 01:21:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Myślę że raczej pojedyncze godziny. Jakoś ciężko mi sobie wyobrazić
    > budynek przewracający się przez dwa miesiące:P

    A taki co co 2 miesiące urywa się jego niewielka cześć i spada z klifu?
    :) W pewnym momencie nie ma 1/3 budynku a dalej jest przerwa bo doszło
    do płyty fundamentowej dopiero po n-latach pozostałość zjeżdża lub sie
    przełamuje.

    --
    Marcin

  • 554. Data: 2022-11-01 08:05:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wzrokowo?

    Tak - to jak wygląda bomba?

    > Ich praca polega m.in. na tym, że wiedzą, kiedy nie należy czegoś robić.

    Bzdura - nie potrafili podjąć decyzji czy nic nie robić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 555. Data: 2022-11-01 08:07:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jak za 20 lat ktoś odkryje, że nie był?

    To wtedy będziesz się zastanawiał. Co chcesz powiedzieć? Że twoje
    przemyślenia stoją wyżej niż wyroki sądu?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 556. Data: 2022-11-01 08:08:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Brzmi jak jakaś monstrualna bzdura.

    Bo zapewne tak jest.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 557. Data: 2022-11-01 08:14:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak. Zresztą nie tylko liniowiec.

    To się domyśl po co im zdjęcia i obserwacja bezpośrednia.

    > Sądzę jednak, ze realizują procedury, a nie toczą dyskusje prawnicze.

    Procedura mówi, że nie wolno takiego samolotu zestrzelić.

    > A jak za kilka lat ...

    To dalej nie będzie tak że hierarchia prawa to będzie robert>zdanie
    naczelnika>tłit premiera> rozporządzenie komendanta>ustawa>konstytucja.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 558. Data: 2022-11-01 08:18:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To tak. Ale poderwać zawsze można jeśli już wybuchnie a się utrzymuje. W
    > zasadzie to wydawałoby się, że możnaby te myśliwce poderwać a po ocenie
    > sytuacji zawrócić, a dalej w razie potrzeby rakieta. Tylko pewnie nie
    > zredukowałoby to wcale koszty operacji a może i zwiększyło.

    Piloci i tam muszą wylatać dupogodziny, więc latanie w air policing jest
    bardzo dobrym ćwiczeniem choćby na szybkie opuszczenie pasa startowego,
    współdziałanie z cywilami i współpracę w parze.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 559. Data: 2022-11-01 08:19:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Faceta posłali na obserwacje prsychiatryczną, a jego adwokat
    > argumentował później czy wczesniej, że gościu ma schizofrenie
    > paranoidalną. ZCW obecny stan sprawy jest taki, że dostał jakąś śmieszną
    > karę (ca 15kzł) za gadanie o bombie a jeszcze nie rozstrzygnięto, co
    > dostanie za szarpanie ze stweardem i danie mu w mordę.

    Znów myślałem, że mówimy o innym samolocie;) A mianowicie o tym na
    okęciu i jego czekaniu półtorej godziny na schody.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 560. Data: 2022-11-01 08:25:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W związku z informacją o bombie samolot eskortowały myśliwce. Wyłączono
    > lotnisko z eksploatacji. Postawiono samolot w bezpiecznym miejscu. Ale
    > Ty uważasz, że załoga była niedostatecznie uświadomiona o tym, że
    > istnieją podstawy do podejrzeń?

    Oczywiście - przecież wprost mówili, że nie ma żadnej bomby i wszyscy
    powinni iść do domu, a jeżli dowodzący akcją uważa że jest to nie powie
    i trzeba spierdalać.

    > Jakby się nie ukrywał, to by nie wiedzieli, że schodów nie mają?

    Wieża nie mówiła że nie ma i nie będzie, tylko że załatwiają i nie
    wiedzą czemu to tyle trwa.

    > Fakt. Ale moje schody są w cudzysłowie.

    Powiedział czemu nie będzie zrzucał ludzi po slidach na beton w nocy. I
    miał rację jak się okazuje.

    > Ale tu nie o statystyki chodzi.

    A o co jak nie o ocenę zagrożenia - tak jak pisałem "oficjalnie
    zabombiony" samolot jest bezpieczniejszy od takiego nie zabombionego.
    Wszystkie samoloty które wyleciały w powietrze "oficjalnie nie były
    zabombione". Cały ten cyrk za alarmami bombowymi jest wynikiem obijania
    dupy blachą. Ale jak już to robimy to na poważnie, a nie udawajmi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!