  • 41. Data: 2022-10-09 07:43:50
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale też nikt matce zarzutu udziału w bójce z dzieckiem chyba stawiać nie
    > próbował.

    Za to spowodowanie śmierci.

    > Próbujesz sprowadzić dyskusję do idiotyzmu, gdzie zamierzasz
    > zabić mnie doświadczeniem?

    Sorry, ale to ty forsujesz jakąś idiotyczną hipotezę, że jak nie wiadomo
    ci się konkretnie stało, to trzeba wszystkim uczestnikom postawić
    zarzuty, bo inaczej nie da się sprawy ruszyć. Przecież to bzdura.

    > To, że ja, to pół biedy. Zauważyłeś, że sprawa jest zaraźliwa i robią to
    > prokuratorzy?
    Czasem (a nie zawsze jak twierdzisz) i powinni być wtedy za to karani.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2022-10-09 09:59:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.10.2022 o 07:43, Shrek pisze:

    > Za to spowodowanie śmierci.

    Czy do spowodowania śmierci dziecka konieczne jest posiadanie obrażeń
    przez matkę?

    > Sorry, ale to ty forsujesz jakąś idiotyczną hipotezę, że jak nie wiadomo
    > ci się konkretnie stało, to trzeba wszystkim uczestnikom postawić
    > zarzuty, bo inaczej nie da się sprawy ruszyć. Przecież to bzdura.

    Oczywiście, że bzdura. Tylko nie wiem, z czego to wywnioskowałeś, a
    teraz uparcie zwalczasz.

    > Czasem (a nie zawsze jak twierdzisz) i powinni być wtedy za to karani.

    Znajdź słowo "zawsze" w mojej wypowiedzi.

    --
    Robert Tomasik

  • 43. Data: 2022-10-09 10:29:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czy do spowodowania śmierci dziecka konieczne jest posiadanie obrażeń
    > przez matkę?

    Nie - ale po co zmieniasz temat? Czy do wszczęcia śledztwa w sprawie
    śmierci dziecka konieczne jest postawienie zarzutów z dupy wszystkim co
    w tym zdarzeniu uczestniczyli? Po prostu pieprzysz bzdury i jak się
    ciebie zapytać to zmieniasz temat.

    > Oczywiście, że bzdura. Tylko nie wiem, z czego to wywnioskowałeś, a
    > teraz uparcie zwalczasz.

    Z towjego pieprzenia, że postawiono matce zarzuty, bo inaczej nie
    możnaby jej wysłuchać, a co za tym idzie ruszyć sprawy z miejsca.

    > Znajdź słowo "zawsze" w mojej wypowiedzi.

    Nie kombinuj. Nie ma konieczności stawiana zarzutów z dupy, żeby
    wysłuchać uczestników zdarzenia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2022-10-09 14:44:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.10.2022 o 10:29, Shrek pisze:

> [...]
    > śmierci dziecka konieczne jest postawienie zarzutów z dupy wszystkim co
    > w tym zdarzeniu uczestniczyli? Po prostu pieprzysz bzdury i jak się

    Ja tematu nie zmieniam. Chcę Ci uzmysłowić, w czym leży różnica.

    > Z towjego pieprzenia, że postawiono matce zarzuty, bo inaczej nie
    > możnaby jej wysłuchać, a co za tym idzie ruszyć sprawy z miejsca.

    Gdzie napisałem, ze nie szło ruszyć sprawy z miejsca? Znowu sobie coś
    wymyśliłeś i będziesz to uparcie zwalczał.

    > Nie kombinuj. Nie ma konieczności stawiana zarzutów z dupy, żeby
    > wysłuchać uczestników zdarzenia.

    No nie ma, tylko jak się ta czynność procesowa będzie nazywała? Może
    przeszukanie mózgu w oparciu o art. 193 a kpk :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2022-10-09 15:04:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja tematu nie zmieniam. Chcę Ci uzmysłowić, w czym leży różnica.

    To czy mają obrażenia czy nie nic nie zmienia. Masz trupa i dwóch
    nieprzytomnych, który po odzyskaniu przytomności mogą rzucić światło na
    to co się stało. Ty twierdzisz, że nie da się ich przesłuchać jako
    świadków, bo mogli uczestniczyć w zdarzeniu... więc trzeba im postawić
    zarzuty. A że nie wiadomo co się własciwei stało to zarzuty z dupy i
    potem się wymyśli.

    > Gdzie napisałem, ze nie szło ruszyć sprawy z miejsca? Znowu sobie coś
    > wymyśliłeś i będziesz to uparcie zwalczał.

    Przypomnij - dlaczego trzeba było matce postawić zarzuty?

    > No nie ma, tylko jak się ta czynność procesowa będzie nazywała?

    Rozpytanie (to akurat nie procesowo), przesłuchanie świadka? Co za
    różnica. Jeśli twierdzisz, że prawo nakazuje postawienie zarzutów
    uczestnikowi zdarzenia, bo inaczej się nie da, to już prosiłem o numerek
    KPK.

    > przeszukanie mózgu w oparciu o art. 193 a kpk :-)

    A jak uczestnikiem będzie kulson, to skąd mózg weźmiesz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 46. Data: 2022-10-09 18:26:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.10.2022 o 15:04, Shrek pisze:
    > Przypomnij - dlaczego trzeba było matce postawić zarzuty?

    By poznać jej stanowisko procesowe.

> [...]
    > różnica. Jeśli twierdzisz, że prawo nakazuje postawienie zarzutów
    > uczestnikowi zdarzenia, bo inaczej się nie da, to już prosiłem o numerek

    Widzisz. Dla Ciebie żadna różnica. I w tym problem.

    --
    Robert Tomasik

  • 47. Data: 2022-10-09 18:37:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > By poznać jej stanowisko procesowe.

    Do tego wystarczy ją przesłuchać jako świadka. Co najwyżej jakby się
    okazało, że należy jej postawić zarzuty to trzeba ją przesłuchać jeszcze
    raz w nowej roli. Naprawdę uważasz, że uczestnikom zajscia trzeba
    obowiązkowo stawiać zarzuty, żeby poznać ich stanowiska?

    Dawaj numerek i nie przynudzaj.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2022-10-09 22:52:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.10.2022 o 18:37, Shrek pisze:
> [...]
    > raz w nowej roli. Naprawdę uważasz, że uczestnikom zajscia trzeba
    > obowiązkowo stawiać zarzuty, żeby poznać ich stanowiska?

    Spróbuj się zastanowić, po co instytucja przesłuchana podejrzanego. No
    przecież można by go słuchać w charakterze świadka. A tu ustawodawca
    sobie życie komplikuje. Różne podstawy prawne. Różne pouczenia. Różne
    uprawnienia. A przecież można by to uprościć.

    --
    Robert Tomasik

  • 49. Data: 2022-10-10 00:40:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > sobie życie komplikuje. Różne podstawy prawne. Różne pouczenia. Różne
    > uprawnienia. A przecież można by to uprościć.

    Tu są ciekawe rozważania po interwencji Bodnara (RPO), które sporo
    rozjaśniają:
    https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/rpo-proponuje-prz
    esluchanie-jako-swiadka-osoby-faktycznie-podejrzanej
    -tylko-z-udzialem-adwokata

    Wynika z nich, że faktycznie jest problem, a przesłuchanie w charakterze
    świadka może być wręcz zabronione. I to wcale nie wygląda, aby takich
    sytuacji musiało być skrajnie mało.

    Tych 2ch nieprzytomnych z przykładu Shreka to raczej w charakterze
    podejrzanych, chyba żeby okoliczności wskazywały (np.), że całą trójka
    jest czegoś ofiarą.

    Ale z matką i dzieckiem w samochodzie, to przesłuchanie jej w
    charakterze podejrzanej to jest jednak barbarzyństwo, mimo, że
    teoretycznie mogła się do sytuacji jakoś przyczynić. Więc wydaje się, że
    z braku klarownych przepisów, powinno się ją jednak przesłuchać w
    charakterze świadka, ale powstrzymać się od zadawania pytań, które mogą
    prowadzić do samoobciążenia.

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2022-10-10 06:43:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > sobie życie komplikuje. Różne podstawy prawne. Różne pouczenia. Różne
    > uprawnienia. A przecież można by to uprościć.

    NIe zmieniaj tematu, tylko dawaj paragraf, że uczestników zdarzenia nie
    można słuchać inaczej niż po postwieniu im zarzutów.

    Już kilka razy pisałem - w razie czego słuchasz go jeszcze raz a stare
    zeznania jako świadka stają się wtedy rzeczywiście bezużyteczne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!