  • 31. Data: 2022-10-08 11:32:35
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie można przesłuchać takiej osoby w charakterze świadka. Albo możesz
    > jej postawić zarzut, albo nie ruszać i czekać na inne ustalenia.

    Numerek paragrafu poprosimy.

    PS - załóżmy że znajdujemy dwie nieprzytomne osoby i jednego trupa. Nie
    wiadomo co się stało - może wszyscy są ofiarami, może razem pili trefny
    alko, może się między sobią tłuki i tak wyszło, może sprawcą jest trup
    który chciał ukatrupić pozostałą dwójkę. I co - umorzonko bi nie można
    zapytać ich procesowo co się stało czy wszystkim na dzień dobry
    nieumyslne spowodowanie śmierci lub inny losowy artykuł?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2022-10-08 11:34:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2022 o 11:32, Shrek pisze:

> [...]
    > zapytać ich procesowo co się stało czy wszystkim na dzień dobry
    > nieumyslne spowodowanie śmierci lub inny losowy artykuł?

    A mają jakiekolwiek obrażenia?
    --
    Robert Tomasik

  • 33. Data: 2022-10-08 11:35:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2022 o 11:18, Kviat pisze:

    > To inaczej. Możesz, czy jest konieczność?

    Nie wiem. Trzeba znać okoliczności sprawy.

    --
    Robert Tomasik

  • 34. Data: 2022-10-08 11:54:48
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie wiem. Trzeba znać okoliczności sprawy.

    Ręce i nogi opadają.
    Znasz, albo nie znasz "okoliczności sprawy" kiedy ci pasuje.

    "Po prostu w opisanej sytuacji konieczne było uzyskanie stanowiska
    procesowego tych domowników, a nie można było ich przesłuchać w
    charakterze świadka, bowiem uczestniczyli w zdarzeniu, a nie byli świadkami.
    Konsekwencją tego jest konieczność sprecyzowania jakiegoś zarzutu i
    nieumyślne spowodowanie śmierci jest w tej sytuacji sensowne."

    Czy tak samo sensowne jest postawienie zarzutów nieumyślnego
    spowodowania śmierci uczestnikom zdarzenia w kiblu na kulsonariacie?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 35. Data: 2022-10-08 14:25:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A mają jakiekolwiek obrażenia?

    A co za różnica - po prostu nie wiemy co się stało, czy ktoś jest ofiarą
    czy sprawcą, czy nawet nie miał ze sprawą nic wspólnego - może nawet nie
    było czyny zabronionego? Możesz omówić i jeden i drugi przypadek.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2022-10-08 14:36:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2022 o 11:54, Kviat pisze:
    > Znasz, albo nie znasz "okoliczności sprawy" kiedy ci pasuje.

    Śmiało możesz zakładać, ze nie znam. Jeśli znam, to na pewno nie będę
    się publicznie na ten temat wypowiadać.

    --
    Robert Tomasik

  • 37. Data: 2022-10-08 14:40:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2022 o 14:25, Shrek pisze:

    > A co za różnica - po prostu nie wiemy co się stało, czy ktoś jest ofiarą
    > czy sprawcą, czy nawet nie miał ze sprawą nic wspólnego - może nawet nie
    > było czyny zabronionego? Możesz omówić i jeden i drugi przypadek.

    Ma to kluczowe znaczenie, bo jeśli nie mają, to koncepcja udziału przez
    nie w bójce jest bez sensu. Spróbuj zrozumieć, że prawo wymaga myślenia.

    --
    Robert Tomasik

  • 38. Data: 2022-10-08 16:11:33
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Śmiało możesz zakładać, ze nie znam.

    Dziękuję za pozwolenie.
    Robię tak od dawna.

    > Jeśli znam, to na pewno nie będę
    > się publicznie na ten temat wypowiadać.

    Aaa... czyli to poniżej, to dlatego, bo nie znasz okoliczności sprawy...

[...]

    Możesz śmiało odpowiedzieć, jak wyżej, ponieważ tutaj też nie znasz
    "okoliczności sprawy", ale opis sytuacji przecież znasz.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 39. Data: 2022-10-08 20:14:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ma to kluczowe znaczenie, bo jeśli nie mają, to koncepcja udziału przez
    > nie w bójce jest bez sensu.

    No to sobie załóż że mają. Ale zwracam uwagę, że wystąpienie obrażeń nie
    jest warunkiem czynu zabronionego. Zmarłe dziecko z naszego
    sztandarowego przykłady żadnych obrażeń nie miało.

    > Spróbuj zrozumieć, że prawo wymaga myślenia.

    Hmmmm. Myślenia... to to czego ci zabrakło zanim zacząłeś wygłaszać
    swoje poglądy na temat stawiana zarzutów z dupy dla dobra "oskarżonego".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2022-10-09 00:36:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2022 o 20:14, Shrek pisze:
    > No to sobie załóż że mają. Ale zwracam uwagę, że wystąpienie obrażeń nie
    > jest warunkiem czynu zabronionego. Zmarłe dziecko z naszego
    > sztandarowego przykłady żadnych obrażeń nie miało.

    Ale też nikt matce zarzutu udziału w bójce z dzieckiem chyba stawiać nie
    próbował. Próbujesz sprowadzić dyskusję do idiotyzmu, gdzie zamierzasz
    zabić mnie doświadczeniem?

    > Hmmmm. Myślenia... to to czego ci zabrakło zanim zacząłeś wygłaszać
    > swoje poglądy na temat stawiana zarzutów z dupy dla dobra "oskarżonego".

    To, że ja, to pół biedy. Zauważyłeś, że sprawa jest zaraźliwa i robią to
    prokuratorzy?

    --
    Robert Tomasik