  • 21. Data: 2022-10-07 23:11:37
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2022 o 22:10, Shrek pisze:

    > Dlaczego ja się błaźnię? To ty twierdzisz (twierdziłeś, bo już ci trochę
    > (nomen omen) pała zmiękła jak doszło do kulsonów) że jeżeli ktoś jest
    > uczestnikiem zdarzenia to nie ma możliwości (obecnie już tylko sensu)
    > słuchać jako świadka. No ale ładnie się wycofuszesz - to się tyczy tylko
    > normalsów jak matka, której zmarło dziecko. Żadną miarą nie można tego
    > przykładać do kulsonów, co zabili człowieka w kiblu na kulsonariacie;)

    Jak chcesz wiedzieć, co oni na temat sprawy sądzą, to musisz ich
    wysłuchać. Możesz nie chcieć, bo to wynika przykładowo z monitoringu.
    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2022-10-07 23:12:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2022 o 22:45, Kviat pisze:
    > Nie możesz się zdecydować, czy to konieczność, czy nie ma wymogu, bo
    > cwaniakujesz, czy zwyczajnie się błaźnisz?

    Toi inaczej. Chcesz, by coś powiedzieli, czy Ci na tym nie zależy?

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2022-10-07 23:14:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jakby nie uciekł?

    To byśmy rozmawiali nad wyższością patelni czy latarki nad nożem. Jak
    dla wszystkie mają podobną skuteczność przeciw broni palnej... choć z
    tego co mi wiadomo (ale nie sprawdzałem) to nóż akurat jest tym, co
    chciałbym najmniej z tych rzeczy widzieć u przeciwnika. Baa, widziałem
    filmiki (wiem jutobowe a nie życie) że na bliskie odległości to w sumie
    lepiej mieć nóż niż pistolet (o ile umiesz się i jednym i drugim
    posługiwać)>

    > JA dość często na strzelnicy macham sztylem od łopaty :-P

    Ale przeciw kulom czy "kulochwyt" łopatą konserwujesz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2022-10-07 23:17:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Problem z Tobą polega na tym, ze nie masz zielonego pojęcia o procesie.

    Pozwolę sobie się z tobą nie zgodzić. Ewentualnie mam farta;)

    > Jak przesłuchasz sprawcę na okoliczność tego, gdzie porzucił broń, a
    > potem tę broń znajdziesz, to zeznanie nie jest już Ci potrzebne.

    No i?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2022-10-07 23:18:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak chcesz wiedzieć, co oni na temat sprawy sądzą, to musisz ich
    > wysłuchać.

    To w koncu musisz każdemu uczestnikowi stawiać zarzuty czy jednak nie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2022-10-07 23:21:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Toi inaczej. Chcesz, by coś powiedzieli, czy Ci na tym nie zależy?

    Załóżmy że chcę. Jak postawienie zarzutów ma mi pomóc w "zmuszeniu" ich
    do zeznań, skoro wręcz im wprost umożliwa odmowę?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2022-10-08 00:50:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie była, bo skuteczna samoobrona polega na pozbawieniu napastnika

    Samoobrona była skuteczna bo obroniono dobro wyższe, gdzie dobrem
    wyższym, było życie/zdrowie syna, a nie mobilność złodzieja.

    > natychmiast możliwości ataku. ten uciekł. Co by było, jakby zaczął
    > strzelać, albo podźgał ich nożem - po czym umarł sobie.

    Jak widać nie podźgał, a uciekł. Nawet ośmielę się stwierdzić, że jakby
    matka okazała się komandosem lub inną foką to dostałaby zarzut
    przekroczenia obrony koniecznej, a tak pewnie dobrze się stało, że
    dźgnęła go w desperacji i nieprecyzyjnie. Istotą obrony koniecznej (w
    sensie prawnym) jest odparcie ataku, a nie unieszkodliwienie
    atakującego.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2022-10-08 10:51:39
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Toi inaczej. Chcesz, by coś powiedzieli, czy Ci na tym nie zależy?

    To inaczej. Jest konieczność stawiania zarzutów, czy nie ma takiego wymogu?
    Bo jeżeli jest konieczność (jak twierdzisz), to chcieć, to on sobie może
    posypać truskawki cukrem po służbie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 29. Data: 2022-10-08 11:07:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2022 o 10:51, Kviat pisze:

    > To inaczej. Jest konieczność stawiania zarzutów, czy nie ma takiego wymogu?
    > Bo jeżeli jest konieczność (jak twierdzisz), to chcieć, to on sobie może
    > posypać truskawki cukrem po służbie.

    Nie można przesłuchać takiej osoby w charakterze świadka. Albo możesz
    jej postawić zarzut, albo nie ruszać i czekać na inne ustalenia.

    --
    Robert Tomasik

  • 30. Data: 2022-10-08 11:18:36
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie można przesłuchać takiej osoby w charakterze świadka. Albo możesz
    > jej postawić zarzut, albo nie ruszać i czekać na inne ustalenia.

    To inaczej. Możesz, czy jest konieczność?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr