  • 231. Data: 2022-10-17 12:02:22
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 15 Oct 2022 10:00:02 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > już nie ma
    > większego znaczenia, gdzie były nożyczki, choć faktycznie przechowywane
    > w plecaku trochę zaprzeczają koncepcji, że wcześniej służyły do ataku.

    A to nie mógł zaatakować, a potem schować nożyczki do plecaka?
    Ponoć mechanizmy pistoletu działają tak anemicznie, że spokojnie można nie
    tylko się obrócić, ale jeszcze pogrzebać w plecaku.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 232. Data: 2022-10-17 12:12:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.10.2022 o 12:02, Olin pisze:

    > A to nie mógł zaatakować, a potem schować nożyczki do plecaka? Ponoć
    > mechanizmy pistoletu działają tak anemicznie, że spokojnie można nie
    > tylko się obrócić, ale jeszcze pogrzebać w plecaku.

    Mógł.

    --
    Robert Tomasik

  • 233. Data: 2022-10-17 12:59:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 17 Oct 2022 12:12:39 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Mógł.

    Zatem znowu bezpodstawnie czepili się niewinnego człowieka.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 234. Data: 2022-10-17 18:01:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wskażesz miejsce,

    Odpowiem na twoim poziomi - znajdź sobie.

    > Żebyś się dowiedział, skąd Rzecznik Prasowy Policji mógł wiedzieć, czemu
    > policjant użył broni bez jego przesłuchiwania,
    Wat? W ustawie jest napisane w jaki sposób użył broni policjant w
    koninie w przyszłości?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 235. Data: 2022-10-17 18:07:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Może i wygląda, ale nie jest. Jeśli od stalowej konstrukcji samorzutnie
    > zaczynają odpadać śruby, nity, blachy, to najprawdopodobniej się ona
    > przemieszcza i utraciła stateczność. Czyli już zaczyna się zawalać.

    I jak się zawali to będzie katastrofa budowlana i w opisie będzie
    "zniszczenie konstrukcji" a nie "urwana śruba". Przestań się ośmieszać.

    BTW - skąd masz info o tych spadających śrubach?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 236. Data: 2022-10-17 18:41:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Oct 2022 19:10:47 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > A ja się dziwię, że Ty sądzisz, że ja się dziwię. ja jedynie zwracam
    > uwagę na powód, z którego nie przyjęło się dokumentowanie zeznań notatką.

    Ale z tego co napisales wczesniej, to ja odebralem, ze sad w ogole
    swiadkow nie słucha, a jak slucha, to to jakis wielki ewenement.

    Zaraz zaraz ... ustalilismy juz, ze notatką zeznan w sledztwie
    udokumentowac sie nie da.

    Ale chyba tez ustalilismy, ze chodzicie, rozmawiacie, tak bez zadnego
    trybu ... i ... jak osoba ma cos ciekawego do powiedzenia, to:
    a) wyciagacie protokół przesluchania i spisujecie zeznania swiadka ?
    b) wzywacie na komisariat celem przesluchania jako swiadka ?
    c) jeszcze cos innego?

    bo b) to chyba wymaga zapisania gdzies danych do wezwania.

    I jeszcze to "całe zespoly siedzą i analizują kogo wezwac na swiadka,
    a komu postawic zarzuty". Co analizują - inne dowody, czy zapiski
    z tych nieformalnych rozmow?
    Bo żeby tak policjant pamietal wszystkie rozmowy ... tak sie chyba nie
    da, cos zgubi.

    J.

  • 237. Data: 2022-10-17 18:47:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Oct 2022 19:27:27 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tylko musiałbyś jeszcze mieć "zielone pojęcie" o tym, o czym piszesz i
    > wiedzieć, ile czasu upływa od naciśnięcia spustu, to wylotu pocisku. Nie

    malo czasu uplywa - nie myl tego z "podjeciem decyzji".

    > sadzę, byś to ogarnął, ale weź sobie zobacz na byle kalkulator
    > internetowy drogi hamowania i przeanalizuj, ile z czasu hamowania
    > faktycznie działają hamulce. Bo zasada jest zbliżona. Jest czas decyzji,
    > czas działania mechanizmów (to zależy od konstrukcji broni) i dopiero
    > strzał. Lot pocisku na kilka metrów możesz spokojnie pominąć.

    A ta decyzja w sytuacji niewyraznej moze byc dosc dluga,
    choc tu mowi raczej o wyraznej - cos tam kulsonowi blysnelo,
    i pomyslal, ze to moze byc noz, wiec trzeba strzelac ... i strzelil
    szybko.

    > Na zawodach pierwszy strzał przeważnie pada w okolicy sekundy z setnymi
    > od sygnału timera.

    Ale zawody w czym, i co sie po tym sygnale dzieje ?

    > To tym bardziej raczej uznałbym za podstawę użycia broni właśnie strzał
    > w pościgu i tu strzał w plecy nie jest jakimś dziwnym.

    Tylko ze obwarowany conieco.
    No i kulson zeznal, ze to w obronie, no ale jak podkreslasz -
    podejrzany ma prawo klamac :-)

    J.

  • 238. Data: 2022-10-17 18:49:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Oct 2022 19:29:12 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Wcale nie zawsze. Przeważnie w sprawach kryminalnych, gdzie świadek jest
    > świadkiem naocznym. W sprawach gospodarczych, gdzie przesłuchujesz
    > pracownika banku - przykładowo - na okoliczności, których sam nie
    > widział, tylko zna z dokumentów, to przeważnie nikt tego świadka później
    > już nie słucha.

    No ba - jako swiadek nie ma nic do powiedzenia, a dokumenty to osobny
    dowod ...

    J.

  • 239. Data: 2022-10-17 18:53:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Oct 2022 19:37:57 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Weź się cofnij do początku. Mowa była o niektórych świadkach. Kpk

    "W systemie anglosaskim masz śledztwo zapiskowe. Wszystkie dowody
    przeprowadzasz przed sądem. U nas się to nie przyjęło, bo sąd by
    musiał słuchać świadków. Ćwierć wieku jest taka możliwość i nie używa
    się tego."

    Ja tu nie widzę "niektorych".

    > dopuszcza od ćwierćwiecza udokumentowanie tego notatką urzędową, ale
    > później sąd musi sobie takiego świadka przesłuchać. Od przesłuchania
    > świadka przesłuchanego można za zgodą stron odstąpić.

    J.

  • 240. Data: 2022-10-17 19:06:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 Oct 2022 17:51:36 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > A Ciarka, to niby od kogo miał wiedzieć, jak nie od policjanta?

    Od prokuratora?

    Ciarka pewnie wiedzial od policjanta, ale pewnie innego - z tym
    "zamieszanym w sprawe" rozmawial, czy raczej z komendantem/dyzurnym ..

    J.