  • 111. Data: 2022-10-12 20:37:39
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To proste.
    Wystarczy zgłosić jakieś przestępstwo, to policja zacznie nachodzić w domu, żeby
    jednak nie zgłaszać.
    Ze sraszą wiejską działa perfekcyjnie.
    Po zgłoszeniu wykroczenia przychodzą i półtorej godziny z wycieraczki (bo nie
    wpuszczam ani nie wychodzę) tłumaczą, że
    niepotrzebnie, bez sensu, oni nic nie mogą, przeze mnie nie mają czasu, komendant ich
    przysyła(w takim zgłoszeniu zawsze wnoszę o
    odwołanie komendanta, skoro na jego terenie bezustannie i od lat) itp. itd.
    Jedyny minus taki, że u sąsiadów z miasta mam przechlapane, bo komentują że jakieś
    podejrzane z wyglądu mendy do mnie przychodzą.

    -----

  • 112. Data: 2022-10-13 19:08:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Byłeś kiedyś w polskim sądzie, czy znasz z telewizji?
    I co, nie słucha świadków?

    -----

  • 113. Data: 2022-10-13 19:10:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No przecież ma.

    -----
    > zmienić prawo tak, żemy świadek miał możliwość odmowy udzielenia odpowiedzi w
    przypadku gdyby go narażała na odpowiedzialność

  • 114. Data: 2022-10-13 19:12:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A nas zadziwia, że Ty to uważasz za normalne.

    -----
    > Ja twierdzę, że sama treść zarzutów ma drugostronne znaczenie, bo krytycznym jest
    rola przesłuchiwanej osoby, a nie to, jaki

  • 115. Data: 2022-10-13 20:28:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.10.2022 o 19:08, ąćęłńóśźż pisze:
    > Byłeś kiedyś w polskim sądzie, czy znasz z telewizji?
    > I co, nie słucha świadków?
    >

    > -----

    O kurcze - on to rzeczywiście napisał;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 116. Data: 2022-10-13 20:31:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.10.2022 o 19:10, ąćęłńóśźż pisze:
    > No przecież ma.

    No to już nie wiem w czym problem. BTW - z KPK to chyba wprost nie
    wynika - bo jak mnie ostatnio pouczali to mówili, że mam prawo odmówić
    jeśli narażałoby to _najbliższych_ na odpowiedzialność
    _karną_lub_skarbową_ - czyli w teorii samego siebie i wykroczeń nie
    dotyczy. No ale być moze wynika z "ustalonej linii" a już prawie napewno
    nie ma za to sankcji - odmowa to nie fałszywe zeznanie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 117. Data: 2022-10-13 20:54:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.10.2022 o 19:08, ąćęłńóśźż pisze:
    > Byłeś kiedyś w polskim sądzie, czy znasz z telewizji?
    > I co, nie słucha świadków?

    Bywa, ze nie wszystkich i odczytuje zeznania złożone w trakcie
    postępowania.

    --
    Robert Tomasik

  • 118. Data: 2022-10-13 21:33:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Oct 2022 20:54:09 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Bywa, ze nie wszystkich i odczytuje zeznania złożone w trakcie
    > postępowania.

    "nie wszytkich" to nie znaczy, ze zadnych nie slucha.

    J.

  • 119. Data: 2022-10-13 21:41:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Oct 2022 20:31:07 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > dotyczy. No ale być moze wynika z "ustalonej linii" a już prawie napewno
    > nie ma za to sankcji - odmowa to nie fałszywe zeznanie.

    Chyba tam bylo "jego lub osobe najblizsza".

    "Art. 183. § 1. Świadek może uchylić się od odpowiedzi na pytanie,
    jeżeli udzielenie odpowiedzi mogłoby narazić jego lub osobę dla niego
    najbliższą na odpowiedzialność za przestępstwo lub przestępstwo
    skarbowe."

    Kiedys był problem - a co z narazeniem na odpowiedzialnosc za
    wykroczenie ...

    No ale to odmowa, a nie prawo do falszywych zeznan - i juz podsuwa
    organom infomacje, ze tu sie cos kryje ...

    J.

  • 120. Data: 2022-10-13 21:46:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.10.2022 o 21:33, J.F pisze:

    > "nie wszytkich" to nie znaczy, ze zadnych nie slucha.

    Czy ja pisałem, że żadnych nie słucha? Musiałby słuchać tych, których w
    postępowaniu nie przesłuchano i o to chodzi.

    --
    Robert Tomasik