  • 11. Data: 2011-01-13 11:05:05
    Temat: Re: podatek od duzego przelewu zagranicznego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-13 11:52, Wampir Energetyczny pisze:

    > chce to zrobić maksymalnie legalnie, jednocześnie nie oddając za dużo
    > państwu. czy wystawiając weksel płace jeszcze jakiś podatek (od
    > udzielonej pożyczki?) czy sam weksel ratuje mi dupę w przypadku
    > czepialstwa urzędów/służb. wiem, że w polsce każdy przelew > 100k pln
    > jest monitorowany przez CBŚ.

    Na dwoje babka wróżyła.

    Poczytaj:

    http://www.remitent.pl/o-wekslu-pozyczce-i-pcc-artyk
    ul-w-rp-pl/1243

    http://www.remitent.pl/weksel-a-podatek-od-czynnosci
    -cywilnoprawnych-od-pozyczki/322

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2011-01-13 11:34:41
    Od: "Kubba Bubba" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Wampir Energetyczny" <a...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:igl7pe$9j1$1@inews.gazeta.pl...
    > witam,

    <ciach>

    Podepnę się pod temat - mam pytanie nurtujące mnie od jakiegoś czasu.

    Mam ciut nietypowe hobby - lubię pograć sobie w pokera. Korzystam z różnych
    serwisów pokerowych, raz na jakiś czas wypłacam wygrane pieniądze (nie są to
    przelewy znaczne, zazwyczaj kwoty poniżej 1500zł). Są jednak turnieje w
    których za pierwsze miejsca nagrodami są kwoty rzędu
    kilunastu-kilkudziesięciu tysięcy euro. Jeżeli udało by mi się kiedyś wygrać
    coś takiego, czy Państwo natychmiast upomni się o jakiś podatek? Czy będzie
    to legalne? Dodam że serwisy najczęściej zarejestrowane są w różnych rajach
    podatkowych...

    Pzdr,

  • 13. Data: 2011-01-13 12:11:13
    Temat: Wygrane zagranicą. Re: podatek od duzego przelewu zagranicznego
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2011-01-13 12:34, Kubba Bubba pisze:
> [...]
    > to legalne? Dodam że serwisy najczęściej zarejestrowane są w różnych rajach

    Z moich doświadczeń z Forexu: Wypełniasz "tam" jakąś deklarację, na
    podstawie której jest "tam" już pobierany podatek, a Ty ew. spowiadasz
    się tutaj korzystając z mnar. umów o unikaniu podwójnego opodatkowania.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 14. Data: 2011-01-13 15:03:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/13/2011 5:34 AM, Kubba Bubba wrote:
> [...]
    > to legalne? Dodam że serwisy najczęściej zarejestrowane są w różnych rajach

    podatek od wygranych to 10%
    nie wiem jaki dodatkowy "podatek" przewiduje ewentualnie kodeks karny,
    bo zdaje sie jakis ograniczenia co do hazardu internetowego są.

  • 15. Data: 2011-01-13 15:33:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jan 2011, Wampir Energetyczny wrote:

    > chce pozyczyc od znajomego wieksza kwote pieniedzy. przelew w wysokosci
    > kilkuset tys pln, zostanie wyslany z banku w szwajcarii do banku w polsce.
    > jak wyglada sprawa podatkow w przypadku takiego przelewu, czy place podatek
    > od pozyczki? mam mozliwosc wystawienia FV na w/w kwote

    F-rę *VAT*?
    Komu, za co?
    Podmiotowi bankowemu (czynności nie podlegająca VAT) spoza UE?

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-01-13 17:25:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > podatek od wygranych to 10%
    > nie wiem jaki dodatkowy "podatek" przewiduje ewentualnie kodeks karny, bo
    > zdaje sie jakis ograniczenia co do hazardu internetowego są.

    Są odpowiednie zapisy w kodeksie karnym skarbowym, bo tam unormowano
    hazard. Generalnie mał too opłacalne, bo raczej sie dokłada do interesu.

  • 17. Data: 2011-01-14 19:28:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2011, Maruda wrote:

    > No i doradcy podatkowi chyba mają zapisane w "czymś-tam", że nie wolno im
    > udzielać rad działających na szkodę budżetu. Niech ktoś sprostuje.

    Pierwsze słyszę.
    Takich rad nie mogą udzielać pracownicy skarbówki - jakiś czas temu
    wskazywałem na ten drobiazg, jak w prasie pokazał się wyrok na byłą
    naczelnik US za "udzielanie rad pozwalających uniknąć podatku" czy
    jakoś tak.
    Powinien to mieć na względzie każdy, kto szuka porady w US.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2011-01-14 20:35:46
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
> [...]
    > jakoś tak.
    > Powinien to mieć na względzie każdy, kto szuka porady w US.

    Hm, no to nie wiem, jak postąpiła pracownica mojego US wzywając mnie
    telefonicznie, abym w dogodnej dla siebie porze wpadł do US
    i skorygował zeznanie roczne, bo zaniżyłem sobie zwrot :)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2011-01-14 22:08:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/14/2011 2:35 PM, Jacek_P wrote:

    > Hm, no to nie wiem, jak postąpiła pracownica mojego US wzywając mnie
    > telefonicznie, abym w dogodnej dla siebie porze wpadł do US
    > i skorygował zeznanie roczne, bo zaniżyłem sobie zwrot :)

    dokładnie tak jak napisał Godfryd.

    Jeśli to zaniżenie polegało na złym dodaniu cyferek i miałeś dokonać
    korekty matematycznej to jest ok

    Jesli polegało to na tym, że tu coś jeszcze mogłes odliczyc ale tego nie
    zrobiłeś to idzie siedziec.