  • 21. Data: 2010-04-07 15:04:58
    Temat: Re: podanie praktyk allegro w watpliwosc
    Od: "Papa5merf" <P...@o...eu>

    Órzytkownik "qwerty" napisał:

    > Tak samo PP, pkp, czy microsoft z korzystania z ich usług/produktów.
    > Tylko, że trzeba się nakombinować, aby nie korzystać.

    po pierwsze to że allegro jest monopolistą w polsce to fako oczywisty i jak
    coś to możesz się dowiedzieć w urzędzie antymonopolowuym, tylko że ja coś
    słyszałem że ten urząd to jest taki ztyko z nazwy a faktycznie jest
    monopolowy:O(

    co do płatności allegro ja jeszcze w życiu takiej płatności jako kupujący
    nie wykonywałem, więc dziwię się skąd u ciebie taki przymus?:O)
    wczoraj coś kupowałem i miałem do wyboru 4ry opcję zapłaty i wybrałem
    oczywiście "zwykły przelew":O)

  • 22. Data: 2010-04-08 08:22:54
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 7 Apr 2010 17:04:58 +0200, Papa5merf napisał(a):

    > co do płatności allegro ja jeszcze w życiu takiej płatności jako kupujący
    > nie wykonywałem, więc dziwię się skąd u ciebie taki przymus?

    Przecież Robert pisał o SPRZEDAJĄCYM z nie kupującym. czytaj idioto posty
    na które odpisujesz.

  • 23. Data: 2010-04-08 17:50:07
    Od: "Papa5merf" <P...@o...eu>

    Órzytkownik "Herald" napisał:

    > Przecież Robert pisał o SPRZEDAJĄCYM z nie kupującym. czytaj idioto posty
    > na które odpisujesz.

    a ty debilu waruj i się nie odzywaj jak nie rozumiesz co ktoś piszę!:O)

  • 24. Data: 2010-04-08 23:47:34
    Od: to <t...@a...xyz>

    qwerty wrote:

    > Tak samo PP, pkp, czy microsoft z korzystania z ich usług/produktów.
    > Tylko, że trzeba się nakombinować, aby nie korzystać.

    Bez jaj, ja kupuje w różnych miejscach, a na Allegro nie sprzedaję w
    ogóle i wcale nie muszę w tym celu kombinować, po prostu tak mi pasuje.
    Porównanie z PP i PKP jest nonsensowne.

    --
    cokolwiek

  • 25. Data: 2010-04-08 23:51:49
    Od: to <t...@a...xyz>

    Robert wrote:

    > Zastanawiam się, na ile decyzja o korzystaniu z allegro jest równoważna
    > z decyzją o nakazie akceptacji form płatności oferowanych przez allegro?

    Przeczytaj umowę.

    > Czy sprzedawca butów mieszczący się w dużej galerii handlowej oferującej
    > mu lokum i infrastrukturę musi akceptować bony płatnicze emitowane przez
    > galerię handlową?

    Zależy jak stanowi umowa.

    > Ponieważ nie masz wyboru i jako sprzedawca nie masz możliwości
    > decydowania o tej formie płatności i musisz ją akceptować.

    I bardzo dobrze, duża część sprzedawców z Allegro mentalnie lokuje się w
    rejonach średniowiecznego bazaru gdzie płaciło się świniakami i zbożem,
    więc drobna "zachęta" wyjdzie wszystkim na zdrowie. Ciekawe, że tak
    często to co jest sprawdzone i lubiane na świecie u nas budzi jakiś
    niezrozumiały sprzeciw.

    --
    cokolwiek

  • 26. Data: 2010-04-08 23:56:32
    Od: to <t...@a...xyz>

    Robert wrote:

    > Dzięki za odpowiedź. Zdaję sobie sprawę z wygody PzA dla kupujących.
    > Rozpatruję sprawę z punktu widzenia sprzedającego i zlikwidowaniu
    > opcjonalnego PzA.

    Z punktu widzenia myślącego sprzedającego jest to zaleta. Za symboliczną
    opłatą dostaje narzędzie umożliwiające wygodne przesyłanie pieniędzy, co
    może rozszerzyć grono klientów (np. o tych z zagranicy). Na ebayu wielu
    sprzedających w ogóle nie chce przyjmować wpłat inną metodą niż paypalem,
    ale u nas oczywiście wdrożenie tej wygodnej i bezpiecznej dla obu stron
    metody płatności jest przez niektórych postrzegane jako zamach na wolność.

    --
    cokolwiek

  • 27. Data: 2010-04-09 06:41:21
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-09 01:56, Użytkownik to napisał:

> [...]
    > metody płatności jest przez niektórych postrzegane jako zamach na wolność.

    Łżesz jak jakaś menda będąca na etacie w allegro.
    To że ktoś wybiera taką metodę przesyłania kasy nie oznacza
    że jest ona automatem najlepsza i wygodniejsza dla pozostałych.
    To że jakiś promil ucieszy się z rozszerzenia potencjalnej
    liczby kupujących nie oznacza że inny procent przełknie
    przetrzymywanie ich pieniędzy przez pośrednika.
    Nikt nie protestował na PzA do czasu kiedy allegro na
    chama forsuje to jako główna czy jedyną formę płatności.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2010-04-09 06:45:40
    Od: Robert <r...@a...brak>

    to wrote:

> [...]
    > metody płatności jest przez niektórych postrzegane jako zamach na wolność.

    Nic dziwnego, skoro w istocie jest ograniczeniem swobody w podejmowaniu
    decyzji. Było PzA opcjonalne, dobrze działało, "każdy myślący"
    sprzedawca mógł z tego skorzystać.

    Pozostali jak nie chcieli to nie musieli, może nie chcieli kupujących z
    zagranicy, allegro ma nawet taką opcję "zgadzam się wysłać przedmiot za
    granicę".

    Na ebayu również wielu sprzedawców określa dokąd wysyła przedmiot i czy
    przyjmuje wpłaty od cudzoziemców ("[..] no international bidders, please").

    Wygodniej jest dla kupujących. Bezpieczniej? A banki nie zapewniają
    bezpieczeństwa? A jeśli ktoś ukradnie komuś kartę kredytową to sądzisz,
    że PzA zapobiegnie jej użyciu? :)

    Co tak chcesz na siłę uszczęśliwiać i wymuszać, i prezentujesz argumenty
    nie dotyczące sedna sprawy? Tak, o wolność wyboru tu chodzi.

    Robert

  • 29. Data: 2010-04-09 06:50:28
    Od: Robert <r...@a...brak>

    to wrote:
> [...]
    > więc drobna "zachęta" wyjdzie wszystkim na zdrowie. Ciekawe, że tak
    > często to co jest sprawdzone i lubiane na świecie u nas budzi jakiś

    Sprzeciw jest jak najbardziej zrozumiały. Niezrozumiałe jest zmuszanie
    do użycia czegoś. Opcjonalne PzA nie chwyciło i nie było zwrotu z
    inwestycji. Reklamy na nic się zdały. Ludzie nie kupili tego i mieli
    prawo. Co zrobić? Zmusić! :)

    Metoda nie powiem jaka, ale tata mi opowiadał, że była dość popularna
    jakiś czas temu, gdy władza wprowadzała "sprawdzone i lubiane na
    świecie" metody rządzenia z kraju rad.

    Robert

  • 30. Data: 2010-04-09 07:12:55
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Robert napisał:

> [...]
    >
    > Metoda nie powiem jaka, ale tata mi opowiadał, że była dość popularna
    > jakiś czas temu, gdy władza wprowadzała "sprawdzone i lubiane na

    \Zapodałem na grupie prawo temat o innym aspekcie tej sprawy, czyli
    wpadnięciu w kasę fiskalną przez tą samowolną decyzję Allegro, a to już
    nie ma nic wspólnego ze średniowieczem, bazarem i innymi duperelami
    jakimi niektórzy chcą zamydlić oczy