  • 11. Data: 2005-10-23 11:22:36
    Temat: Re: poczta - odszkodowanie
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2005 02:28:47 +0200, PiotRek napisał(a):

    > A czy mógłbyś podesłać na priv skan tej przesyłki z tymi
    > stemplami? Oczywiście z zamazanymi danymi dotyczącymi
    > nadawcy i odbiorcy...

    Dam kumplowi do zeskanowania.

  • 12. Data: 2005-10-24 14:31:06
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <b...@j...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Dam kumplowi do zeskanowania.

    Dzięki! :-)

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 13. Data: 2005-10-25 06:37:35
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Mon, 24 Oct 2005 16:31:06 +0200, PiotRek napisał(a):

> [...]

    http://jasko.waw.pl/magazyn/kartka.jpg
    Tu jest jedna z czesci. Ta akurat moge pokazac bez zamazywania
    czegokolwiek. Zazwyczaj wszystkie pieczatki umieszcza sie na stronie z
    adresatem i nadawca a te juz sie zwyczajnie nie zmiescily. Na drugiej
    stronie niestety wiekszosc miejsc ktore mialem zamazac zostaly tez pokryte
    pieczatkami ... ale zobacze co da sie zrobic.

  • 14. Data: 2005-10-25 09:23:27
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):
    > A inne pytanie. Czy mozna cos zrobic jesli zaplacilem za priorytetowa
    > przesylke, ponaklejalem odpowiednie znaczki a przesylka doszla pozniej niz
    > zapewniala mnie poczta i ich regulamin. To co ja zazwyczaj robie to : szlag
    > mnie trafia ... ale to chyba nie najlepsze rozwiazanie :P Przytrafilo mi
    > sie to juz w 6/10 przypadkow ... to zdecydowanie za duzo moim zdaniem.

    Czasami wysyłam paczki, zazwyczaj wieczorem, i panie na poczcie zawsze
    się pytają, czy zwykła czy priorytet. I tylko raz pani w okienku
    poradziła mi, żeby wysłać zwykłą, bo kosztuje mniej, a dojdzie i tak w
    tym samym czasie, co zwykła. Priorytet ma sens (*może* dojdzie wcześnej)
    jeżeli spełni się określone warunki, u nas na wsi - nada się paczkę
    przed godz. 12. U Ciebie może to być godz. 15.

    andy_nek

  • 15. Data: 2005-10-25 12:00:43
    Od: aloha <y...@w...pl>

    Jasko Bartnik wrote:

> [...]
    > stronie niestety wiekszosc miejsc ktore mialem zamazac zostaly tez pokryte
    > pieczatkami ... ale zobacze co da sie zrobic.

    To co pokazujesz to nie jest Global Priority Mail.

    Zreszta kwestia GPM z USA do Polski jest nieuregulowana, poniewaz jest
    to swojego rodzaju ekspres drugiej kategorii, nieuznawany przez poczte
    polska. Leci to razem z listami ekspesowymi, ale bez pokwitowan. No i
    kosztuje 5 razy mniej.

  • 16. Data: 2005-10-25 20:18:42
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Tue, 25 Oct 2005 11:23:27 +0200, Andrzej Kłos napisał(a):

    > jeżeli spełni się określone warunki, u nas na wsi - nada się paczkę
    > przed godz. 12. U Ciebie może to być godz. 15.

    U mnie jest 17.00 ... co nie zmienia faktu ze rano zawsze wysylam i roznie
    dochodzi :P Wracajac do tematu : mozna zadac jakiegos odszkodowania czy
    czegos podobnego?

  • 17. Data: 2005-10-25 20:46:23
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):
    > U mnie jest 17.00 ... co nie zmienia faktu ze rano zawsze wysylam i roznie
    > dochodzi :P Wracajac do tematu : mozna zadac jakiegos odszkodowania czy
    > czegos podobnego?

    a co ty na to:

    Ustawa z dnia 18 marca 2004r. Prawo pocztowe z późniejszymi zmianami

    Art. 48a.1. Operator publiczny obowiązany jest doręczać przesyłki
    listowe przyjęte do przemieszczenia i doręczenia w ramach powszechnej
    usługi pocztowej:
    1. nie później niż w 4 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki
    listowej najszybszej kategorii
    2. nie później niż w 6 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki
    niebędącej przesyłką najszybszej kategorii

    czyli, tłumacząc na nasze, priorytet, o ile zalicza się do "najszybszej
    kategorii" ma czas do 4 dni na dotarcie do adresata. Obawiam się, że
    roboczych.

    andy_nek