  • 11. Data: 2005-06-19 12:33:51
    Temat: Re: pobyt czasowy
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    > Nie wiedzialam, ze jest takie osiedle, a jestem rodowitą Krakowianką

    osiedle n I; lm D. ~li
    <nieduże skupienie budynków miejskich lub wiejskich; zespół bloków
    mieszkalnych>
    Osiedle willowe, przyfabryczne, robotnicze.
    Osiedle mieszkaniowe.

    dzielnica ż II, DCMs. ~cy; lm D. ~ic
    <część dużego miasta o określonych, wyróżniających ją funkcjach, rodzaju
    zabudowy, położeniu, charakterze zamieszkujących ją grup społecznych lub
    etnicznych itp.>
    Dzielnica mieszkaniowa, zabytkowa, peryferyjna, willowa.
    Dzielnica fabryczna, handlowa, portowa, przemysłowa.
    Dzielnica biedoty.
    Dzielnica slumsów.

    Oczywiscie, mozna dzielnice Nowa Huta nazywac osiedlem, jednak tylko w
    jezyku potocznym, tak samo jak Ursynow w Warszawie nazywa sie sypialnia,
    chociaz nie odpowiada to kategoriom jakosciowym i wielkosciowym. Niemniej
    jest to dzielnica.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 12. Data: 2005-06-19 18:27:07
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Niemniej
    > jest to dzielnica.

    Coraz więcej fajnych rzeczy sie dowiaduję:-)) Nie jest od 1990.
    Wystarczyloby wpisać w gogle Kraków+dzielnice, zeby się dowiedzieć ze Kraków
    ma obecnie 18 dzielnic, które nie posiadaja nazw a jedynie oznaczenia
    cyframi rzymskimi. "Kraków podzielony jest na 18 dzielnic samorządowych
    oznaczony cyframi rzymskimi: I, II, III... XVIII. Część z nich posiada
    zwyczajowe nazwy, obecnie trwają dyskusje nad ich oficjalnym uznaniem.
    Podział ten wprowadzono w 1990 r" {wikipedia}

  • 13. Data: 2005-06-19 18:29:29
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

> [...]

    zwyczajowe nazwy, obecnie trwają dyskusje nad ich oficjalnym uznaniem.
    Podział ten wprowadzono w 1990 r" {wikipedia}

    A tu masz nawet mapkę :-) http://www.krakow.pl/samorzad/dzielnice/?dz=wyb

    HaNkA

  • 14. Data: 2005-06-19 18:35:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):

> [...]
    > cyframi rzymskimi. "Kraków podzielony jest na 18 dzielnic samorządowych
    > oznaczony cyframi rzymskimi: I, II, III... XVIII.

    Widać, że krakowscy rajcy przejęli miły zwyczaj od komunistycznych
    propagatorów sukcesu, twierdząc, że to, o czym sie oficjalnie nie mówi,
    nie istnieje ;-)
    W czwartek wróciłem z Krakowa i jakoś wśród towarzyskich rozmów ta Huta
    cały czas się przewijała

    Część z nich posiada
    > zwyczajowe nazwy, obecnie trwają dyskusje nad ich oficjalnym uznaniem.
    > Podział ten wprowadzono w 1990 r" {wikipedia}

    I "obecnie" trwa już 15 lat :-P

    M.

  • 15. Data: 2005-06-19 18:45:29
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    > I "obecnie" trwa już 15 lat :-P

    Raczej nie sądzę aby chodzilo o określenie "nowa huta" bo byloby to dosć
    trudne biorac pod uwagę, ze dawna NH to kilka obecnych dzielnic. Myślę, ze
    chodzi np o takie nazwy jak "Zwierzyniec", "Salwator" etc. A jesli chodzi o
    pozostalosci postkomunistyczne to wlasnie używanie podzialu Krakow-NH jest
    tego najskrajniejszym przykladem- NH miało byc bowiem w zalozeniu
    samodzielnym miastem i ów podzial pochodzi wlasnie z tamtych czasów

    HaNkA

  • 16. Data: 2005-06-19 22:10:09
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 18/06/2005 19:17, witek wrote :

    > coś mi to bzdurami pachnie.

    Odnośnie zameldowania, czy władzy głównego najemcy?

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your